Domov News Citroën C4 X – renesancia kompaktov pokračuje

Citroën C4 X – renesancia kompaktov pokračuje

Citroen C4 X

Automobily kombinujúce to najlepšie z viacerých tried sú momentálne v kurze. Špecialistom na krížencov je Citroën, ktorý posiela na cesty ďalší model – C4 X.

Niekoľko dní po premiére Peugeotu 408 predstavuje aj Citroën svoje prvé SUV-kupé. Model C4 X sa v hierarchii značky zaradí medzi C4 a C5 X. Na rozdiel od Peugeotu ponúkne elektropohon od začiatku predaja, ktorý je naplánovaný na jeseň tohto roka.

Citroen C4 X

Dizajn

Ako to už býva pri automobiloch tohto typu zvykom, v prvom rade zaujme dynamicky vyžarujúcim dizajnom. Pri pohľade z profilu línia strechy plynulo prechádza z hornej časti čelného skla do horného panelu veka batožinového priestoru, čím vytvára siluetu fastbacku. Zadný previs maskuje dĺžku potrebnú na vytvorenie objemného kufra, ktorý má v základnom usporiadaní 510 litrov.

„Chceli sme pridať dĺžku, aby sme cestujúcim na zadných sedadlách poskytli extra pohodlie, ako aj veľmi veľký objem batožinového priestoru, aby sme uspokojili potreby zákazníkov, ktorí chcú tradičnejší batožinový priestor, ale bez toho, aby auto vyzeralo krabicovo alebo neforemne,“ povedal riaditeľ dizajnu Citroën Pierre Leclercq.

Väčšie kolesá v kombinácii s krátkym predným previsom dodávajú vozidlu zvýšenú svetlú výšku, čo vedie k vyvýšenejšej pozícii pri riadení. Matné čierne ochranné podbehy kolies a spodné lemy karosérie s panelmi Airbump s farebnými vložkami zvyšujú pocit robustnosti a ochrany.

Dojazd 360 km

Známa predná časť obsahuje zaoblený dizajn značky Citroën. Vysoká horizontálna kapota má konkávne prelisy a po šírke karosérie sa tiahnu charakteristické chrómové šípky, ktoré sa spájajú s prednými svetlami s dvojitou výškou pomocou technológie osvetlenia Citroën LED Vision.

S koeficientom aerodynamického odporu iba Cd 0,29 bola aerodynamická účinnosť optimalizovaná vďaka rýchlej a ostrej línii strechy, ktorá priamo prospieva dojazdu a úspore paliva – plne elektrický ë-C4 X tak dokáže prejsť na jedno nabitie podľa metodiky WLTP 360 km.

Citroen C4 X

Konektivita na prvom mieste

Vnútri kládol Citroën dôraz sa špičkovú konektivitu. Nové rozhranie Citroën Drive Plus využíva 10-palcovú HD obrazovku. Tá bude prispôsobiteľná pomocou systému „widgetov“. Prvky, ktoré sú teraz známe zo smartfónov a tabletov s dotykovou obrazovkou, poskytujú rýchly spôsob prezerania aplikácií a obsahu na dotykovej obrazovke vozidla bez toho, aby ste museli aplikáciu otvárať.

Nové rozhranie obsahuje aj prirodzené rozpoznávanie hlasu. Digitálny asistent počúvajúci sa povel „Ahoj Citroën“, bude rozumieť vašim hlasovým príkazom a odpovedať na otázky. Prirodzený systém rozpoznávania hlasu bude schopný porozumieť 20 jazykom a poskytovať tiež vizuálnu spätnú väzbu.

Systém bude schopný uložiť až 8 profilov, pričom každý profil si môže pripojiť dva smartfóny. Systém bezdrôtovo identifikuje profily smartfónov, keď nastúpia do auta. Súčasťou systému je aj služba Over-The-Air Map Update prostredníctvom navigácie TomTom, pričom navigačné mapy sa automaticky aktualizujú na mesačnej báze, aby sa zabezpečila aktuálnosť systému a poskytovanie najnovších informácií vodičom. Táto služba bude poskytovaná bezplatne počas troch rokov.

Držiak na tablet pre spolujazdca

Vozidlá budú vybavené štyrmi USB zásuvkami na dobíjanie telefónu alebo tabletu – dve v spodnej stredovej konzole a dve v zadnej časti stredovej konzoly. V každom prípade je osadený jeden konektor USB typu A a jeden konektor USB typu C. V celom interiéri sa bude nachádzať 16 otvorených alebo uzavretých priečinkov s celkovým objemom 39 litrov. Cestujúci na sedadle spolujazdca môže využiť systém Citroën Smart Pad Support, výsuvný držiak zabudovaný do palubnej dosky a určený na uchytenie tabletu. Pod ním sa nachádza posuvná zásuvka disponujúca protišmykovým povrchom.

Bohatý vnútorný priestor a maximalizácia komfortu

S doterajšími vozidlami typu SUV-kupé, najmä prémiovejších značiek, sa spájala jedna nedokonalosť – obmedzený priestor na zadných sedadlách. Už Arkana ukázala, že tieto obavy nemusia byť namieste a podobne sa vyjadruje aj Citroën. Ten sľubuje 198 mm priestoru pre kolená v druhom rade. Zadná lavica bude mať viac sklopené operadlá a poskytne priestor s celkovou šírkou 1 366 mm v ramenách a 1 440 mm v lakťoch.

Aj Citroën C4 X ponúkne komfortné sedadlá so špeciálnou penou zhrubnutou o 15 mm Táto pena s vysokou hustotou v jadre sedadiel zaisťuje optimálny komfort najmä na dlhších cestách a dlhodobo ho udržuje znížením akýchkoľvek usadzovacích efektov a starnutia v sedadle. Najmä pri dlhších cestách je dôležitý maximálny komfort držania tela, preto majú široké operadlá predných sedadiel zosilnenú oporu, bedrové a výškové nastavenie a pre sedadlo vodiča možnosť elektrického nastavovania. Zadné sedadlá môžu byť vyhrievané, zatiaľ čo predné sedadlá môžu byť tiež vyhrievané a vybavené masážnou funkciou. Pohodlnú jazdu zabezpečí tiež systém odpruženia s progresívnymi hydraulickými tlmičmi.

Citroen C4 X

Spaľováky nebudú všade

Na mnohých európskych trhoch, akými sú napríklad Rakúsko, Belgicko, Nemecko, Luxembursko, Holandsko, Portugalsko, Spojené kráľovstvo či severské krajiny, bude Citroën ponúkať výhradne elektrický ë-C4 X. Zákazníci na ostatných európskych trhoch si budú môcť vybrať aj z tradičných motorizácií spaľujúcich benzín či naftu.

Elektrická hnacia sústava s výkonom 100 kW (136 koní) a krútiacim momentom 260 Nm udelí vozidlu štandardnú dynamiku. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h potrvá 9,5 sekundy, najvyššia rýchlosť bude 150 km/h. Akumulátor s kapacitou 50 kWh bude možné dobíjať výkonom najviac 100 kW.

V závislosti od trhu budú k dispozícii kombinácie 3-valcového preplňovaného benzínového motora PureTech s priamym vstrekovaním a prevodovky. PureTech 100 so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, PureTech 130 s 8-stupňovou automatickou prevodovkou doplní turbodiesel BlueHDi 130 s 8-stupňovým automatom.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=S7qaLiTqvKY]

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Škoda Kodiaq RS VS. SEAT Tarraco FR – kufor, ceny, zrýchlenie a RALLY
Nasledujúci článokNa Slovensko prichádza piata automobilka, vyrábať bude na východe