Nie je žiadnou novinkou, že automobilky čoraz častejšie vyhľadávajú čistejšie a úspornejšie verzie pohonu, ktoré sa k životnému prostrediu správajú priateľskejšie a zdravšie. 

Zemný plyn patrí medzi jednu z ekologických alternatív na preklenutie medzery medzi tradičnými spaľovacími motormi a elektrickým pohonom.

SEAT dáva nádej pohonu na stlačený zemný plyn CNG. Ten kombinuje to najlepšie z dvoch svetov, nafty a benzínu. Pri jeho spaľovaní totiž vzniká o 99% menej oxidov síry, o 85 % menej oxidov dusíka NOx oproti naftovým motorom a emisie CO2 sú nižšie o 25% oproti benzínovým agregátom, pričom pri spaľovaní v podstate nevznikajú žiadne tuhé čiastočky. Ďalšou výhodou trendu CNG je šetrnosť k motoru. Úspešné zavedenie verzii s pohonom na stlačený zemný plyn CNG v modeloch Leon umožňuje posúvať hranice vyššie – na poslednom autosalóne vo Frankfurte bol predstavený model Ibiza TGI, ktorý bude španielska značka využívať ako jednu z možností efektívneho, ale zároveň čistého paliva.

Motor TGI vznikol úpravou spoľahlivého, turbokompresorom prepĺňaného, benzínového motora TSI s priamym vstrekovaním paliva. Spotreba sa pohybuje na úrovni 3,3-3,6 kg CNG/100km, čo oproti benzínovým a naftovým motorom znamená nezdolateľne najnižšie náklady na 1 kilometer. Modely vo verzii CNG nebudú samozrejme ukrátené o kvalitu či spoľahlivosť oproti ,,obyčajným“ modelom. K tomuto pristupujú jednoznačne aj ostatné prednosti ako bezpečnosť, konektivita, vnútorný priestor, dizajn a jazdný komfort.

A to najlepšie ešte len príde. Vďaka tomu, že SEAT Leon aj Ibiza TGI majú až tri palivové nádrže – jednu na benzín a dve na CNG – dojazd s plnými nádržami oboch druhov paliva je takmer 1 350 kilometrov, k čomu sa momentálne žiadna iná technológia nepribližuje. Na jeseň sa ponuka rozšíri aj o model Arona TGI so spaľovaním CNG.

O bezpečnosť sa navyše nemusíte strachovať. Tlakové nádrže CNG spĺňajú najprísnejšie bezpečnostné predpisy a vydržia napr. tlakovanie až do 600 bar. Obrovským plusom je, že vozidlá s touto technológiou CNG majú na rozdiel od iných pohonov spaľujúcich plyn voľný prístup do podzemných garáží, pretože fyzikálne vlastnosti CNG (je ľahší ako vzduch) zabezpečujú jeho bezproblémové odvetranie. Nádrže takisto patria medzi jedny z najbezpečnejšíchnajstabilnejších komponentov vozidla. V prípade havárie sú ihneď odtlakované cez bezpečnostný ventil a nemôže nastať roztrhnutie ani v prípade požiaru. Oproti benzínu alebo nafte, ktoré sú horľavé od 250-340 stupňov, bod horenia CNG začína až pri 650 stupňoch C. Táto vlastnosť CNG sa stala rýchlo výhodou, ktorá sa využíva v západnej Európe vo vozidlách hasičskej záchrannej služby.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBack in time: Alpina B10 4.6 – vzácnosť menom Touring.
Nasledujúci článokNová generácia Peugeot 508 bude v znamení čerstvého dizajnu a nových technológii