Domov News PRVÁ JAZDA BMW X1 – ten interiér si zamilujete

PRVÁ JAZDA BMW X1 – ten interiér si zamilujete

Počas niekoľkých hodín sme dostali možnosť vyskúšať a získať prvé dojmy z novej generácie modelu X1 od BMW. V úvode uvedenia na trh bude v ponuke s dvoma benzínovými a dvoma naftovými motormi. 

Už pri úplne prvých pohľadoch na vozidlo sme nepochybovali, že modely BMW medzigeneračne narastajú. Tak ako v minulosti pôsobila X3, tak teraz pôsobí, ale aj vyzerá, menší model BMW X1. No, menší. Auto je citeľne väčšie a už to nie je len to najmenšie SUV z rodiny BMW.

BMW X1

Model prichádza v dvoch verziách, ktoré sa zásadne odlišujú. Robustnú auru nového modelového radu BMW X1 môžu výrazne umocniť špecifické dizajnové prvky modelu xLine, medzi ktoré patrí aj štylisticky výrazná predná ochrana spodnej časti. Model M Sport, ponúkaný aj ako alternatíva k základnej špecifikácii, kladie dôraz na dynamickú radosť z jazdy s prvkami ako sú veľké otvory na vstup chladiaceho vzduchu.

BMW X1

Interiér prekvapil

Áno, bez preháňania nás prekvapil vnútorný priestor. Druhý rad sedadiel s bohatým priestorom pre nohy zadných pasažierov a 500-litrový objem pre batožinu v prípade mild-hybridnej verzie hovoria za všetko. Kokpit a celkovo celý interiér sú totožné s aktuálnou generáciou modelu 2 Active Tourer. Znamená to ale aj to, že tu nie je ovládacie tlačidlo iDrive. Všetko sa nastavuje cez dotykovú obrazovku, resp. tlačidlá.

BMW X1

Výbava M Sport ponúkne športovo tvarované sedadlá, my sme mali vo verzii xLine komfortné a pohodlne tvarované. Páčil sa nám priečinok na bezdrôtové nabíjanie telefónu. Mobil je v ňom vo vertikálnej polohe, takže na neho vidíte. Aby nelietal v zákrutách, je zafixovaný držiakom. Zadný priestor nového BMW X1 obsahuje tri plnohodnotné sedadlá, ktoré ponúkajú výrazné zlepšenie komfortu sedenia. Operadlá zadných sedadiel delené v pomere 40:20:40 je možné sklopiť alebo nastaviť do iného uhla, aby sa zväčšil objem batožinového priestoru. Pozdĺžne nastavenie zadných sedadiel, ktoré je k dispozícii ako voliteľná výbava pre modely s čisto spaľovacím motorom, poskytuje ešte väčšie možnosti variability. Ak teda vzadu nemáte napríklad deti, viete si jedným pohybom zväčšiť batožinový priestor. Objem batožinového priestoru sa dá zvýšiť z 540 na maximálne 1 600 litrov.  

BMW X1

Jazda naftová

Druhá generácia 48 V mild hybridnej technológie s elektromotorom integrovaným do sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky Steptronic pomáha zvýšiť efektivitu a výkon dvoch najvýkonnejších motorov. Aj keď si túto pomocnú technológiu počas jazdy nevšimnete, dôležitejšie je to, že táto motorizácia vie byť naozaj úsporná. A to platí dvojnásobne pri súčasných cenách paliva. Štvorvalcový naftový motor, ktorý sme mali k dispozícii, je v novom modeli BMW X1 xDrive23d spojený s mild hybridnou technológiou. Poskytuje maximálny výkon 155 kW (211 koní). Ide o kombináciu spaľovacieho motora s výkonom 145 kW (197 koní) a integrovaného elektromotora s výkonom 14 kW (19 koní). Keď sme sa vybrali na rakúske okresné cesty, spotreba sa pohybovala v rozmedzí 4-5 l/100 km, čo je vzhľadom na výkon mimoriadne nízka hodnota. 

BMW X1

Jazdní asistenti

K štandardnej výbave patrí systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia a predkolízna výstraha s automatickým brzdením, ktorá je teraz schopná rozpoznať aj protiidúcu premávku pri odbočovaní vľavo, ako aj chodcov a cyklistov pri odbočovaní vpravo. Súčasťou zoznamu štandardnej výbavy je aj parkovací asistent vrátane cúvacej kamery a asistenta cúvania.

BMW X1

A čo cena?

Základ tvorí sDrive 18i, čo je benzínový trojvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 100 kW (136 koní). Jeho cena začína na 39 650 eur. Naša motorizácia xDrive 23d začína od 48 550 eur. Nové BMW X1 prinieslo technológie a výbavu z vyšších modelov automobilky. Už to vonkoncom nie je to najmenšie SUV pre dámy. X1 sa zmenila, narástla a dospela až do funkcie rodinného auta. Prekvapilo nás, že ani na 20-palcových kolesách sme necítili nerovnosti na ceste a vozidlo nám poskytlo nadštandardný komfort.  

BMW X1

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 33

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokOjazdených áut na slovenskom trhu pribudlo, ich cena stagnuje
Nasledujúci článokPomáhať a chrániť bude 700 elektrifikovaných vozidiel v novom dizajne