Domov News 7 inovácií, ktoré by mohol dostať sériový Hyundai IONIQ 7

7 inovácií, ktoré by mohol dostať sériový Hyundai IONIQ 7

Hyundai SEVEN

Hyundai IONIQ 7, sedemsedadlové elektrické SUV, príde na trh síce až v roku 2024, ale prvé obrázky toho, ako bude vyzerať, možno uvidíme už v roku 2023. Vlajková loď kórejskej automobilky bude technicky aj technologicky patriť na absolútnu špičku. Toto je 7 inovatívnych prvkov, ktoré sme videli už na koncepte SEVEN, a ktoré by sa mohli dostať aj do sériovej výroby. 

Koncept SEVEN predstavený v roku 2021 na autosalóne v Los Angeles stál na platforme E-GMP. Na nej bude postavené aj sériové vozidlo. Úplne nové platformy určené pre elektrické vozidlá značky Hyundai by mali byť dokončené až v roku 2026.  Na platforme E-GMP však stojí aj IONIQ 5 či IONIQ 6. Obe tieto vozidlá vynikajú dlhým rázvorom a rovnou podlahou, čo sa v interiéri prejavuje veľkým priestorom pre posádku. Podobne by to malo byť aj v prípade IONIQ 7, ktorý odvezie až 7 cestujúcich.

Hyundai SEVEN

Štúdia SEVEN má aerodynamicky čistú siluetu, odlišnú od typického SUV. Nízka predná hrana kapoty, jednoduché krivky, samostatná aerodynamická línia strechy a predĺžený rázvor sú znakom odlíšenia od tradičných SUV poháňaných spaľovacími motormi. Čisté plochy minimalistických foriem štúdie SEVEN kontrastujú s výrazným postojom a impozantným, drsným vzhľadom.

1. Aktívne vzduchové klapky na kolesách

Alfou a omegou každého elektromobilu je dojazd. V súčasnosti najväčšia batéria používaná v elektromobiloch značky Hyundai má kapacitu 77,4 kWh. Aerodynamický tvar IONIQ 6 dokáže túto zásobu energie pretransformovať do dojazdu viac než 600 km na jedno nabitie. IONIQ 7 sa však nebude pýšiť takou skvelou aerodynamikou karosérie, preto si bude musieť pomôcť buď väčšou batériou (platforma E-GMP umožňuje zástavbu batérie s kapacitou viac než 100 kWh) alebo inovatívnymi aerodynamickými prvkami, akými sú napríklad aktívne vzduchové klapky na kolesách. Tie sa vysúvajú alebo zasúvajú v závislosti od požiadaviek na potrebu chladenia bŕzd alebo dosiahnutia nižšieho odporu vzduchu.

Miera pravdepodobnosti použitia na sériovom vozidle: 8/10

2. Absencia B-stĺpika

Hyundai SEVEN

Priorita interiérového dizajnu konceptu SEVEN spočíva v inovácii priestoru, ktorý ponúka cestujúcim väčšiu slobodu ako kedykoľvek predtým. Rázvor štúdie SEVEN dosahuje hodnotu až 3,2 metra, čo v kombinácii s plochou podlahou umožnilo konštruktérom vytvoriť alternatívu k tradičnému usporiadaniu sedadiel v radoch, čím vzniklo plynulejšie usporiadanie interiéru. Dvere bez stredového stĺpika vytvorili veľkorysý vchod, aby odhalili interiér s touto novou dimenziou priestoru. Vzhľadom na požiadavky tuhosti karosérie a bezpečnosti však nepredpokladáme, že by IONIQ 7 vznikol bez dôležitého B-stĺpika. Pohodlné nastupovanie do interiéru môžu zabezpečiť klasické dvere otvárajúce sa do veľkého uhla. Myslíme si, že v tomto zostane Hyundai konzervatívny a podobný dizajnový výstrelok zostane určený len konceptu.

Miera pravdepodobnosti použitia na sériovom vozidle: 3/10

3. Otočné predné sedadlá

IONIQ 7

Štúdia SEVEN stelesňuje budúcu víziu automobilky Hyundai o autonómnej mobilite. Sedadlo vodiča je preto vybavené výsuvnou ovládacou pákou, ktorá sa skryje, keď sa nepoužíva. Bez potreby obvyklého vybavenia vodiča tak vzniká ultratenký kokpit, ktorý dopĺňajú integrované obrazovky, čím sa nadobúda zážitok ako v obývačke. Usporiadanie sedadiel, na rozdiel od tradičných SUV, využíva otočné predné kreslá a zakrivené sedačkové zadné sedadlo. Toto usporiadanie sedadiel možno prispôsobiť v závislosti od režimu tradičnej alebo autonómnej jazdy.

Keďže IONIQ 7 ešte nepočíta s autonómnou jazdou, predné sedadlá otáčajúce sa smerom k cestujúcim sediacim vzadu zatiaľ nedávajú hlbší zmysel. Podobne na tom je aj “gaučové” sedadlo vzadu. Z hľadiska bezpečnosti podobné riešenie pravdepodobne nemá šancu na sériovú výrobu. Komfort posádky na všetkých sedadlách však bude určite prioritou tvorcov nového elektromobilu. Život cestujúcich v automobile však spríjemnia tradičnejšími spôsobmi.

Miera pravdepodobnosti použitia na sériovom vozidle: 1/10

4. Mini chladnička a priehradka na topánky

IONIQ 7

Koncept využíva stredovú konzolu Universal Island, špeciálne navrhnuté doplnky a multifunkčné grafické používateľské rozhranie Smart Hub. Keď sa Smart Hub a predné sedadlá skombinujú so zadným sedením ako na sedačke, stane sa zo štúdie SEVEN prostredie, v ktorom si posádka môže užiť príjemné chvíle, pričom svetlo jej poskytne náladové osvetlenie pri bočných dverách. Na cestách je pre ňu k dispozícii vychladené občerstvenie z mini chladničky a špeciálne priehradky na starostlivosť o topánky osviežia obuv cestujúcich.

Hyundai IONIQ 7 bude disponovať veľkým vnútorným priestorom. Značka sa bude určite snažiť využiť tento priestor na maximum. Nájsť tu preto miesto pre menšiu chladničku, ktorá udrží potraviny alebo nápoje v chlade, by preto nemal byť problém. Otázne však je, či Hyundai do takého riešenia pôjde vzhľadom na to, že takáto funkcia by mohla znižovať dojazd. Ak by však bola plne prispôsobiteľná, dala by sa zapínať a vypínať, mohol by to byť prvok, ktorý by počas horúcich dní ocenili určite mnohí vodiči a cestujúci. Čo sa týka priehradky na topánky, ide skôr o typické riešenie koncepčných vozidiel a tomuto prvku nedávame veľkú šancu nájsť uplatnenie v sériovej výrobe.

Miera pravdepodobnosti použitia na sériovom vozidle: 6/10

5. Panoramatická obrazovka na streche

IONIQ 7

Strecha štúdie obsahuje panoramatickú obrazovku, ktorá nielenže zobrazuje rôzny obsah podľa vkusu cestujúcich, ale mení aj celkovú atmosféru interiéru pre maximálny relax a pôžitok, aby sa tak počas cesty zaručil maximálny oddych a rozptýlenie či potešenie.

BMW radu 7 je prvým vozidlom, ktoré ponúka za príplatok vstavanú širokouhlú obrazovku pre zadných cestujúcich. Podobné prvky už majú vo svojej výbave aj luxusné čínske vozidlá. Čoskoro do výbav automobilov pribudnú možnosti virtuálnych hier, virtuálnej reality a podobné zábavné elementy, ktoré majú spríjemniť čas posádke počas státia v kolónach alebo na dlhších cestách. Najluxusnejší a technicky najvyspelejší Hyundai by si podobnú možnosť určite zaslúžil a je tak vysoko pravdepodobné, že za príplatok sa v sériovom automobile objaví nejaká veľká vstavaná obrazovka.

Miera pravdepodobnosti použitia na sériovom vozidle: 9/10

6. Hygienický systém prúdenia vzduchu

IONIQ 7

Hyundai týmto riešením v roku 2021 reagoval na vtedajšiu zvýšenú potrebu hygieny. Použitý hygienický systém prúdenia vzduchu sa inšpiroval sofistikovaným ovládaním prúdenia vzduchu v dopravných lietadlách. Vo vertikálnom režime sa vzduch nasáva cez zabudované nasávacie otvory v strešných koľajničkách, z ktorých prúdi vzduch zhora nadol a odsáva sa cez vonkajší vetrací otvor umiestnený za zadnými kolesami. V horizontálnom režime prúdi vzduch od štíhlej palubnej dosky k zadným prieduchom. Najdôležitejšie je, že tento systém sa môže aktivovať nezávisle od toho, či je vozidlo v pohybe alebo stojí, čím sa zníži vzájomná kontaminácia medzi cestujúcimi a izoluje sa prúdenie vzduchu medzi cestujúcimi vpredu a vzadu.

Keď pasažieri vystúpia z vozidla, aktivuje sa UVC sterilizácia. Ovládacia páka, odkladacia zásuvka prvého radu aj reproduktory sa vysunú. Následne sa aktivujú zabudované dezinfekčné UVC svetlá, ktoré pomáhajú vyčistiť vnútorný priestor od baktérií a vírusov. Vzhľadom k neustále vznikajúcim novým mutáciám koronavírusov a stúpajúceho počtu alergikov sa podobný systém čistenia vzduchu javí ako mimoriadne vizionársky a určite by sa mu mnohí ľudia potešili.

Miera pravdepodobnosti použitia na sériovom vozidle: 7/10

7. Nabíjací výkon 350 kW

IONIQ 7

Vďaka svojej všestrannej platforme E-GMP je štúdia SEVEN schopná poskytnúť vynikajúci dojazd a ultrarýchle nabíjanie, čím poskytne zážitok z jazdy prispôsobený potrebám zákazníka. V reálnej situácii s 350 kW nabíjačkou sa štúdia SEVEN dokáže nabiť z 10 percent na 80 percent kapacity batérie za približne 20 minút. Koncept je tiež navrhnutý tak, aby dosiahol cieľový dojazd do vzdialenosti viac ako 480 km.

Už sériový IONIQ 6 poskytuje možnosť nabíjania batérie výkonom až 350 kW. Vďaka tomu dokáže dobiť batériu z 10 na 80 % za 18 minút. IONIQ 7 by v tomto nemal zaostávať a ponúknuť rovnaký nabíjací výkon.

Miera pravdepodobnosti použitia na sériovom vozidle: 10/10

Nové materiálové spracovanie

Hyundai aplikoval na exteriér konceptu bionáter a v celom interiéri sa nachádzajú hygienicky recyklované a obnoviteľné materiály. Minerálna výplň, bambusové drevo a koberec, bio živica ako aj farba interiéru využívajú obnoviteľné zdroje, ktoré môžu znížiť znečistenie životného prostredia spôsobené výrobným procesom. Rozsiahle používanie medi a hygienicky ošetrenej tkaniny s overenými antibakteriálnymi účinkami zaisťuje, že všetky povrchy v interiéri štúdie zostanú za každých okolností čisté. Uvidíme, čím nás Hyundai v roku 2024 prekvapí a aké riešenia predstavené na koncepte SEVEN sa napokon dostanú aj do sériovej výroby.

IONIQ Concept 'SEVEN' | Live in SEVEN – Main Film

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokČo je to za Mercedes, ktorý by mohol jazdiť po Pandore?
Nasledujúci článokBudova, ktorá predbehla dobu. Centrála BMW je architektonickým unikátom