Domov News Máte našetrené? Sexi Peugeot 408 vstupuje do predaja (ceny, výbavy, technické parametre)

Máte našetrené? Sexi Peugeot 408 vstupuje do predaja (ceny, výbavy, technické parametre)

Peugeot 408, dynamicky tvarovaný fastback vypĺňajúci medzeru medzi modelmi 3008 a 508, sa začína predávať na slovenskom trhu. Poznáme jeho výbavu, technické parametre aj ceny.

Peugeot 408 stojí na modifikovanej podvozkovej platforme EMP2. Tá je známa jednoduchou zástavbou elektrifikovaného pohonu a inak tomu nie ani v prípade modelu 408.

Spočiatku tri motorizácie

Automobil sa začína na slovenskom trhu predávať s tromi motorizáciami. Všetky sú spojené s osemstupňovou automatickou prevodovkou, takže s manuálom Peugeot 408 nie je vôbec k dispozícii. Ak máte záujem o neelektrifikovanú pohonnú jednotku, jedinou možnosť je siahnuť po preplňovanom trojvalci s objemom 1,2 litra a maximálnym výkonom 130 koní. Ten sa v základnej výbave Allure predáva za cenníkovú cenu 33.990 eur. V najvyššej výbave GT si ho Peugeot cení na 38.690 eur. Pohotovostná hmotnosť tejto verzie je 1512 kg. Netreba však príliš otáľať, pretože už na prelome rokov 2023/2024 táto pohonná jednotka z portfólia vypadne a nahradí ju mild-hybrid.

Kto bude chcieť siahnuť po výkonnejších motoroch, musí zvoliť jednu z dvoch plug-in hybridných motorizácií s výkonom 180, resp. 225 koní. Ich základom je preplňovaný 1,6-litrový benzínový motor. Sú vybavené batériami s kapacitou 12,4 kWh. S maximálnym nabíjacím výkonom 7,4 kW ich bude možné dobiť za 100 minút. Slabšia, 180-koňová verzia sa v základnej výbave Allure predáva za 42.990 eur, v najvyššej GT za 47.490 eur. Vrchol ponuky zatiaľ tvorí 225-koňový plug-in hybrid. Ten vo výbave Allure Pack kúpite od 45.990 eur a vo výbave GT od 48.990 eur.

Na prelome rokov 2023 a 2024 by mala doraziť ešte čisto elektrická verzia, pravdepodobne s výkonom 156 koní.

Tri stupne výbav

Súčasťou výbavy Allure sú napríklad 17-palcové zliatinové disky kolies, látkové čalúnenie sedadiel, 8-farebné ambientné osvetlenie, 6 airbagov, automatická dvojzónová klimatizácia, asistent diaľkových svetiel, systém rozpoznávania dopravných značiek, zadné senzory a parkovacia kamera, bezkľúčové štartovanie, elektrická parkovacia brzda a Peugeot i-Cockpit s 10-palcovým digitálnym prístrojovým panelom, 10-palcovou dotykovou obrazovkou na palubnej doske, bezdrôtovým pripojením Android Auto a štyrmi USB portmi typ C.

Výbava Allure Pack obsahuje navyše napríklad 19-palcové kolesá, bezkľúčový systém odomykania vozidla, predné parkovacie senzory, systém sledovania mŕtveho uhla s predĺženým dosahom, asistent zmeny jazdného pruhu a adaptívny tempomat.

Už tradične bude Peugeot najlepšie vyzerať v najvyššej výbave GT. Tá v prípade modelu 408 znamená prítomnosť takých prvkov ako napríklad matrixových full-LED svetlometov, 19-palcových diskov kolies, vyhrievania volantu, čalúnenia kombináciou látky a Alcantary, 3D digitálneho prístrojového panelu, hliníkových prahov dverí, hliníkových športových pedálov, bezrámového vnútorného spätného zrkadla alebo elektrického otvárania batožinového priestoru.

Príplatkové prvky

Z príplatkových prvkov menujme napríklad ťažné zariadenie za 850 eur, Pack Drive Assist 2.0 s poloautomatickou zmenou jazdného pruhu za 550 eur, systém nočného videnia za 1300 eur, vyhrievanie predných sedadiel za 250 eur, masážne predné sedadlá za 1300 eur, poťah sedadiel jemnou kožou Nappa za 1800 eur, otvárateľné panoramatické strešné okno za 1200 eur, prémiový audiosystém Focal s výkonom 690 Wattov a 10 reproduktormi za 1000 eur alebo 20-palcové disky kolies Monolithe za 600 eur.

Technické údaje 1,2 Puretech 1,6 Hybrid 1,6 Hybrid
Počet valcov 3 4 4
Výkon (k) 130 180 225
Krútiaci moment (Nm) 230 360 360
Hmotnosť (kg) 1512 1816 1825
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,4 8,1 7,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 210 225 233
Objem nádrže (l) 52 40 40
Známa technika v novom obale

Model 408 je pre Peugeot úplne novým typom auta. Posed v aute má byť vyšší ako v klasickom sedane, ale zároveň nižší ako v SUV. To potvrdzujú aj vonkajšie rozmery. Karoséria je dlhá 4,69 metra, široká 1,85 metra a vysoká len 1,48 metra. Rázvor osí kolies je dlhý 2,79 metra. Aerodynamický odpor vzduchu karosérie je Cd 0,28.

Veľkou výzvou pre konštruktérov a dizajnérov bol vnútorný priestor. Keďže verzia určená pre čínsky trh má byť ťažiskovým modelom Peugeotu na tomto trhu, 408-čka poskytuje mimoriadne veľkorysý priestor na zadných sedadlách. Batožinový priestor má základný objem 536 litrov (plug-in hybridy 471 litrov), po sklopení zadných sedadiel vznikne priestor veľký 1611 litrov. Peugeot 408 sa vyrába vo francúzskom Mulhouse.

NOVÝ PEUGEOT 408

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.6 / 5. Počet hodnotení 17

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVedeli ste, že…? 8 zaujímavých faktov o klaksónoch
Nasledujúci článokVolvo zaznamenalo pokles predaja, stane sa EX90 spásou? Ako prvé na svete dostane HD mapy Google