Domov News Suzuki pripravuje malý, cenovo dostupný športiak

Suzuki pripravuje malý, cenovo dostupný športiak

Malé športové auto, na ktorom spolu pracujú automobilky Toyota, Daihatsu a Suzuki, naberá presnejšie kontúry. Zadný pohon a motor v strede sľubujú veľa. 

Suzuki si spoluprácu s Toyotou vyskúšalo napríklad pri modeloch Across alebo Swace, čo je vlastne preznačkovaná RAV4 resp. Corolla. Suzuki, Toyota a jej dcérska spoločnosť Daihatsu teraz vyvíjajú kompaktný športiak s nízkou hmotnosťou, pohonom zadných kolies a iba litrovým motorom uloženým v strede.

Suzuki

Prvé technické parametre

Na verejnosť sa dostali informácie, že nový automobil by mal byť postavený na platforme GA-B, ktorý využíva napríklad aj GR Yaris. Najskôr sa špekulovalo, že o pohon sa bude starať trojvalcový motor s objemom len jeden liter a produkujúci výkon 150 koní. Aj napriek tomu, že spomínaný agregát papierovo nepôsobí najlepšie, zdá sa, že srdcom pripravovaného vozidla bude motor s ešte nižším výkonom a nepôjde dokonca ani o čisto spaľovaciu jednotku.

Suzuki

Bude to mild-hybrid

Najnovšie informácie hovoria o hybridnej sústave. Našťastie, pôjde len o mild-hybridnú pohonnú sústavu, z ktorej môže nový model pri nízkych otáčkach len profitovať. Mild-hybridné ústrojenstvo nepomáha len s nedostatkom výkonu pri nižších otáčkach, ale taktiež optimalizuje spotrebu a znižuje emisie. Podľa najnovších informácií bude mať novinka agregát uložený za prednými sedadlami. Avšak jeho výkon bude len 120 koní a 200 Nm. Vrabce čvirikajú aj o automatickej prevodovke a pohone zadných kolies. O samotné pohonné ústrojenstvo sa podľa všetkého stará automobilka Suzuki. Naladenie podvozku má za úlohu Toyota. Daihatsu priloží ruku k dielu prostredníctvom svojho dizajnérskeho centra, keďže má bohaté skúsenosti s dizajnom malých športových vozov.

Suzuki

Bude to nové Cappucino?

Pri koncepcií motoru umiestneného v strede a nízkej hmotnosti sa človeku ihneď naskytne myšlienka na nástupcu modelu Cappucino a v prípade Daihatsu by pripravovaný model mohol nahradiť súčasnú generáciu Copen. Zatiaľ však stále nevieme, či sa vôbec dočkáme otvorenej verzie a jediným záchytným bodom je pre nás momentálne Toyotou predstavený koncept SportEV z roku 2021.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.9 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokĎalšia neovládateľná Tesla? Náraz vo veľkej rýchlosti do autobusu zachytili kamery
Nasledujúci článokPuma znova ako kupé? Takto by mohla vyzerať