Domov Elektromobilita Polovica valcov je fuč. Nový superšport Ferrari iba s motorom V6?

Polovica valcov je fuč. Nový superšport Ferrari iba s motorom V6?

Ferrari vstupuje do éry elektrifikácie s motormi V6 a V8 a vývoj ďalšej vlajkovej sa nachádza v plnom prúde. Tento fakt poodhalili aj novo zverejnené zábery z testovania auta na verejných komunikáciách. S pokrvnou líniou, ktorá zahŕňa legendárne modely F40, Enzo a LaFerrari, sa novinka zbaví vidlicového dvanásťvalca v prospech hybridného motora s nižším počtom valcov.

Na minuloročnej prezentácii Capital Markets Day Ferrari potvrdilo, že jeho nadchádzajúca ponuka hybridov dostane pod kapotu spaľovacie motory V6 alebo V8. Modely V12 sa budú predávať výhradne vo forme čistých spaľovacích motorov. Vzhľadom na to, že superšportový automobil Ferrari má slúžiť ako referenčný bod pre budúcnosť značky,  ktorá sa posúva smerom k elektrifikácii, môžeme takmer s istotou tvrdiť, že pôjde o nejaký hybrid. Ako aj naznačuje štítok upozorňujúci na elektrinu na prednej časti tohto testovacieho modelu.

Technológia z F1

Prezentácia navyše naznačila, že novinka príde s technológiou prenesenou z Formuly 1 a Le Mans Hypercar. Obe spomínané technológie využívajú hybridné pohonné jednotky V6. V rozhovore pre Auto Express v roku 2019 hlavný marketingový riaditeľ Ferrari Enrico Galliera zdôvodnil kompaktnejšie riešenia nasledovne: „Aby som bol úprimný, elektrifikácia V12 znamená vytvorenie pravdepodobne ťažkého a veľkého auta. Takže elektrifikácia by mala byť v ideálnom prípade spojená s menšími motormi.”

 

Zatiaľ nevieme, či nová vlajková loď Ferrari dorazí s motorom V6 alebo V8. 4,0-litrový V8 s dvoma turbodúchadlami by sa mohol stať vhodným kandidátom na dosiahnutie výkonu na úrovni hyperauta s hybridnou asistenciou. To demonštruje aj napríklad model SF90 Stradale s výkonom 986 koní. Testovací model disponuje podobným zvukom ako 296 GTB s výkonom 819 koní, ktorý poháňa 3,0-litrový motor V6, taktiež preplňovaný dvoma turbodúchadlami.

Zmeny vyhradené

Motor V6 by viac zodpovedal motorom používaným v motoršporte. Nový superšport by mohol podobne ako SF90, využívať dvojicu elektrických motorov na prednej náprave. Tak by sa dosiahol výkon vyše 1 000 koní. To by z neho tiež urobilo vôbec prvé hyperauto značky Ferrari s pohonom všetkých štyroch kolies.

Konečný dizajn bude nepochybne prepracovanejší ako tento základný vývojový automobil. V neposlednom rade preto, že Ferrari zvyčajne používa aktívne aerodynamické prvky, a nie veľké rozdeľovače a krídla priskrutkované ku karosérii, ako v prípade tohto prototypu. Očakávame, že produkčná verzia uzrie svetlo sveta v priebehu nasledujúcich dvoch rokov.

2025 Ferrari Hypercar Prototype on the road - FIRST FOOTAGE!

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Kodiaq 2,0 TDI 4X4 – posledná šanca kúpiť Kodiaq?
Nasledujúci článokPríťažlivosť dostala novú tvár. Peugeot odhalil facelift 508