Domov Lifestyle Ferrari 458 Speciale s manuálnou prevodovkou? Nie je problém

Ferrari 458 Speciale s manuálnou prevodovkou? Nie je problém

Vždy, keď sa v ponuke objaví novodobé Ferrari, ktoré má namiesto automatickej prevodovky manuálnu, ide doslova o raritné vozenie.

Samotné Ferrari 458 Speciale sa radí k jednému z najkrajších a najlepších počinov „novej doby“ talianskej automobilky. Pod zadnou kapotou pracuje 4,5-litrový osemvalec s maximálnym výkonom 445 kW/605 koní a krútiacim momentom 540 Nm. Zvuk tohto osemvalca pri 6000 ot/min je naozaj nezameniteľný. Klasický atmosférický motor poukazuje na svoju dominanciu a turbodúchadlo naozaj nie je potrebné. Hlavne pri rozjazdoch sa tu nenachádza žiadna turbo diera. Toto auto je doslova rajom pre milovníkov klasického šoférovania.

Kombinácia atmosférického osemvalca s pohonom zadnej nápravy je dokonalosť sama o sebe. Chýba už len manuálna prevodovka. Ferrari do všetkých svojich nových vozidiel dáva prevodovky s automatickým radením. Model 458 Speciale tomu nie je výnimkou. Motor je štandardne spriahnutý so 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Spoločnosť Modificata má však iné preferencie. Táto firmička má radšej starú školu pred tou novou, o čom hovorí jasne aj ich prezentačné video.

Modificata vymenila automatickú prevodovkou za 6-stupňový manuál. Obloženie je v tradičnom leštenom paneli a ukazuje na presné radenie pákou, ktorá má guľový charakter. 458 Speciale sa tak stalo ešte špeciálnejším a jedinečným autom na trhu.

Prestavba

Motor Ferrari teraz dokážete vytočiť do obmedzovača a vozidlo poslúcha rozkazy, ktoré udávate pravou rukou. Nakoľko sa všetko posledné roky iba škrtí, tu je všetko iba na vodičovi. Prestavba vozidla z automatu na manuál však nie je iba tak. Sú to hodiny a hodiny v dielni, kde nestačí iba vymeniť prevodovku (kus za kus), ale treba tomu prispôsobiť kompletne všetko od zakomponovania troch pedálov až po naprogramovanie riadenia.

Pridaním spojky sa musela prekopať celá elektronika tak, aby Ferrari 458 Speciale poslúchalo bez odvrávania. Zapojenie ale funguje a žiadne chyby sa nehlásia. Na palubovke budete mať k dispozícií všetky informácie o jazde, spolu aj s rýchlosťou a zaradeným prevodovým stupňom. Po takto vážnej operácii naozaj všetko funguje. Modificata na túto zmenu poukazuje aj v priloženom videu a na prvý pohľad sa zdá, že všetko ide naozaj po masle, ako to má byť.

458 Speciale with Manual Gearbox by Modificata

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJgoodwood.com
Predchádzajúci článokRočný bonus 13.500 eur. Vieme, kam treba zaslať životopis
Nasledujúci článokŠkoda na Slovensku zostáva lídrom v predaji nových áut