Domov News Bude rýchly nielen na okruhu. Valtteri Bottas si prevzal “lapač slín” –...

Bude rýchly nielen na okruhu. Valtteri Bottas si prevzal “lapač slín” – Giuliu GTAm

Jeden z 500 vyrobených kusov 540-koňového monštra bude osedlávať fínsky jazdec F1 Valtteri Bottas.

Automobilka Alfa Romeo informovala, že jej továrenský jazdec v F1 Valtteri Bottas si prevzal exkluzívnu červenú Giuliu GTAm. Udialo sa tak v showroome Stellantis &You v Turíne. Pri odovzdaní boli prítomní všetci vrcholní predstavitelia značky. Bottas vozidlo nedostal, ale si ho kúpil.

„Pre Alfu Romeo je to špeciálny moment. Valtteri Bottas je vynikajúci profesionál. Jeho dlhá kariéra v F1 s 10 víťazstvami je toho dôkazom. Jeho túžba pripojiť sa k vnútornému a exkluzívnemu kruhu zákazníkov Giulia GTA nás napĺňa hrdosťou” povedal Christiano Fiorio, manažér Alfy Romeo F1.

Bottasova prvá cesta novým autom viedla do centrály automobilky, kde ho čakali pracovné povinnosti. Spolupodieľa sa totižto na vývoji budúcich sériových modeloch značky Alfa Romeo. „Ja som jednoznačne celoživotný automobilový nadšenec. Ale najviac zo všetkého milujem značku Alfa Romeo. Je pre mňa cťou byť ambasádorom značky a teraz sa stať jedným z 500 majiteľov Giulie GTA. Je to technicky vynikajúce vozidlo, ktoré vzniklo v spolupráci so spoločnosťou Sauber Engineering využitím odborných znalostí a technického know-how, ktoré pochádza priamo z Formuly 1. No pre nás nadšencov automobilov a motoristického športu predstavuje oveľa viac. Oživuje jednu z legiend motoristického športu, Giuliu GTA z roku 1965, a dokonale stelesňuje DNA značky, vášeň pre motoristický šport, potešenie z jazdy a jedinečný štýl,” povedal Bottas.

Bottas

Alfa Romeo Giulia GTA

Vozidlo malo mať svetovú výstavnú premiéru na ženevskom autosalóne v roku 2020. Zo známych dôvodov sa však autosalón nekonal. To však nezabránilo tomu, aby Alfa Romeo uviedla na trh jedno zo svojich najexkluzívnejších a najextrémnejších aut svojej histórie. Veľké zadné krídlo, titánové koncovky výfuku od Akrapoviča, predný nárazník so spojlerom s aktívnou aerodynamikou, karbón-keramické brzdy, bezpečnostný rám namiesto zadných sedačiek, šesťbodové bezpečnostné pásy – fanúšikom štyroch kolies tiekli slinky z úst ešte pred tým ako otvorili prednú kapotu.

Bottas

Giulia GTA vznikla, aby oslávila 110. výročie založenia automobilky Alfa Romeo. Prvý model s prívlastkom GTA sa objavil na svete v roku 1965 na pôvodnom modeli Giulia, ktorý skonštruovalo pretekárske oddelenie Alfy Romeo Autodelta a išlo o skratku slov Gran Turismo Alleggerita, teda odľahčené gran turismo. Rovnaký recept bol použitý aj teraz. Vďaka masívnemu využitiu uhlíkového kompozitu a hliníka klesla hmotnosť Giulie GTA v porovnaní s Giuliou Quadrifoglio o vyše 100 kg. Zároveň ale narástol výkon dvakrát preplňovaného šesťvalca s objemom 2,9 litra z 510 na 540 koní. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je záležitosťou 3,6 sekundy.

Bottas

Plesol sa po vrecku

Kapota aj strecha sú z karbónu, podobne tak aj nárazníky, blatníky a časti predných sedadiel. Vo výstuhách dverí a v motorom priestore si zase našiel miesto hliník. Zadné okná sú vyrobené z ľahkého plexiskla. Rozchod kolies sa rozšíril o 5 cm, 20-palcové disky kolies majú jednu centrálnu maticu. Počet vyrobených kusov Alfa Romeo prísne limitovala na 500. Záujemcovia mohli zvoliť medzi verziou GTA a GTAm – to je práve tá bez zadných sedadiel a s veľkým zadným krídlom. Okrem famózneho športového auta Alfa Romeo k objednávke pribalila prilbu, pretekársku kombinézu, topánky, plachtu a možnosť absolvovať intenzívny vodičský kurz na okruhu.

V čase uvedenia na trh sa cena Giulie GTA pohybovala na úrovni 176 tisíc eur. Quadrifoglio pritom stojí menej ako 90 tisíc.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAutofuel – tankovací robot pre lenivcov
Nasledujúci článokKoniec spaľovákov? Kdeže, Škoda dostala od koncernu dôležitú úlohu