Domov News Skutočne ľudový Golf predáva Škoda. Je ním Scala

Skutočne ľudový Golf predáva Škoda. Je ním Scala

Aj v našej novinárskej brandži je ojedinelé, že v priebehu jedného mesiaca dostaneme možnosť vyskúšať prakticky celé modelové portfólio jednej automobilky. Ak si dobre pamätám, za vyše 15 rokov môjho pôsobenia na pozícii redaktora Stop magazínu sa mi to nestalo ani raz. Samozrejme, bol som na mnohých akciách, na ktorých sa nachádzalo viacero modelov tej-ktorej automobilky, ale na niekoľkých kilometroch sa nedajú podrobne zistiť všetky vlastnosti a najmä praktická stránka daných vozidiel.

V marci sa nám to ale v redakcii škodovkami len tak hemžilo. Vyskúšali sme Fabiu, Scalu, Kamiq, Enyaq iV, Enyaq iV RS a dokonca aj Octaviu prvej generácie a Yeti. Dostal som dokonca aj pozvánku na návštevu centra vývoja motorov značky Škoda, lenže kvôli chorobe som tam nemohol vycestovať. Na tomto mieste však vznikol asi najzaujímavejší rozhovor na tému emisnej normy Euro 7, ktorý bol tento rok publikovaný na slovenskom internete.

V polhodinovom videu kolegov z Motoringu TA3 Martin Hrdlička, vedúci vývoja motorov Škoda Auto, zrozumiteľne, no pritom odborne vysvetľuje, prečo je aktuálny návrh emisných noriem Euro 7 prakticky nevykonateľný. Argumentami donaha vyzlieka európskych úradníkov, ktorým evidentne chýba odborná kvalifikácia na to, aby vôbec mohli tvoriť predpisy a normy, ktoré podstatným spôsobom zasiahnu celý automobilový trh a priemysel v Európe. Ak ste tento rozhovor ešte nepočuli, určite tak v najbližšom čase urobte. Nájdete ho na tomto linku.

Škoda Scala

Väčšia ako sa zdá

K jednotlivým výstupom z jázd na spomenutých automobiloch značky Škoda sme sa slovom aj obrazom už dostali, resp. sa ešte dostaneme neskôr, ale musím sa špeciálne vrátiť k modelu Scala. Ono síce už uplynuli 4 roky, odkedy bolo toto vozidlo uvedené na trh, ale vo svetle aktuálnych súvislostí s krízami všetkého druhu a čoraz intenzívnejšej elektrifikácie automobilov, ktoré Slovákom zatiaľ nie sú veľmi pri chuti, je Škoda Scala ako automobil, ktorý aj na pomery Škody disponuje vysoko priaznivým pomerom ceny a úžitkovej hodnoty, kandidátom na najvyšších priečkach zoznamu tých, ktorí si chcú ešte pred definitívnym nástupom éry elektromobilov užiť “posledné normálne auto”.

Škoda Scala

Naživo Škoda Scala zďaleka nevyzerá tak fádne, ako možno na niektorých fotografiách. Jej vzhľad sa dá vyšperkovať paketom Monte Carlo alebo výbavou Style. Špeciálne presklený panel v zadnej časti je svojim spôsobom unikátny a jeho výnimočnosť si najviac uvedomíte pri ručnom umývaní auta. Svojou veľkosťou poslúži rovnako dobre single ľuďom, partnerom i rodinám, pretože na kompaktnom pôdoryse ponúka neuveriteľne veľa vnútorného priestoru.

Aj keď je Scala postavená na rovnakej podvozkovej platforme, na akej stojí napríklad VW Polo, vnútorným priestorom pripomína skôr Golf. Úchyty Isofix sa nachádzajú na oboch krajných zadných sedadlách aj na sedadle spolujazdca. Batožinový priestor ponúka objem 467 litrov, čo je dosť nielen na týždňový nákup, ale aj na týždňovú dovolenku v horách či pri mori alebo aj na uloženie kočíka, čo Karol otestoval na vlastnej koži. Za volantom Scaly vás tak prípadný potomok neprekvapí a nebude to dôvod na kúpu nového, väčšieho vozidla, pretože Scala si s novým členom vašej rodiny hravo poradí.

Škoda Scala

Praktický kufor

Na ďalší benefit nás upozornil jeden z čitateľov, ktorý Scalu vlastní a vďaka sklopnému sedadlu spolujazdca dokáže v automobile prepravovať dva horské bicykle bez nutnosti odmontovania predných kolies. Keď už sme pri tom batožinovom priestore, nachádzajú sa v ňom praktické háčiky na zavesenie tašiek aj sieťka na uchytenie drobnejších predmetov, ktorá ich pod plató kufra “uzemní” leteckými dňami. To už mám vyskúšané na zakrútených výjazdoch a nájazdoch diaľnic D4/R7 zase ja.

Škoda Scala

Na Scale oceníte v porovnaní s konkurenčnými hatchbackmi aj mierne zdvihnutý podvozok. Jedna z výhod modelu Kamiq sa tak v porovnaní so Scalou stráca. Páčila sa mi prehľadnosť ovládacích prvkov v kabíne aj rozumne nastavený pomer tlačidlového a dotykového ovládania. Jednoducho Scala pôsobí dojmom vyváženého automobilu bez výraznejších slabších stránok. Mnohé iné autá to hrajú na city a emócie, ale Scala ma oslovila práve tým bezproblémovým každodenným užívaním, racionálne vyskladanou výbavou a to všetko za rozumné peniaze. Aktuálne dokonca Škoda ponúka Scalu aj v edícii 30 edition s 5-ročným servisným balíkom a cenovou výhodou do 900 €.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 54

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKuna v aute? Existuje možnosť, ako ju dostať odtiaľ preč
Nasledujúci článokChyba vodiča alebo výrobcu? Trojvalec v GR Corolle vybuchol ako granát