CUPRA – nová sesterská značka automobilky SEAT dokazuje, že aj s elektrickým pohonom môže byť zábava!

Nový model CUPRA E-Racer je postavený na báze karosérie Leonu. Keďže ale ide o pretekársky špeciál, štruktúra bola doplnená bezpečnostnými prvkami ako je ochranná klietka. Elektronický pretekár je navrhnutý tak, aby predstavil novú elektrickú kategóriu E TCR, ktorá bude uvedená v kategórii promotérov v Ženeve.

Prvý čisto elektrický pretekársky automobil akceleruje z 0 na 100 km/h v priebehu 3,2 sekundy a disponuje maximálnym výkonom 670 konských síl. Aj keď je to automobil na batérie, schováva v sebe dušu závodníka. Najvyššia možná rýchlosť je až 270 km/h.

Jedným z najprekvapujúcejších aspektov tohto vozidla je jeho pohonná sústava. Štyri motory, ktoré spolu docielia až 12 000 otáčok za minútu oproti 6500 otáčkam benzínového motora a to s jediným prevodovým pomerom. Xavier Serra, technický riaditeľ projektu zdôrazňuje, že prvá vec ktorá okamžite upúta je akcelerácia. Ak však očakávate blažený zvuk ako pri V12, budete sklamaní. Namiesto pradenia sa dočkáme skôr zvuku otravného komára.

Keďže hlavným cieľom bolo zlepšiť aerodynamiku, v spoločnosti sa rozhodli vonkajšie spätné zrkadlá odstrániť. Sú nahradené miniatúrnymi kamerami, ktoré prehrávajú obraz na veľkom displeji na prístrojovke. Takže vodič vidí stále všetko, čo sa odohráva okolo neho.

Batéria, ktorá nutká túto elektrickú potvoru trhať asfalt, váži 450 kilogramov, čo predstavuje tretinu hmotnosti vozidla. Jej umiestnenie bolo jednou z najväčších úloh, ktorú automobilka musela zvládnuť. Je taká veľká a ťažká, že bolo potrebné jej hmotnosť rozložiť v najnižšej časti vozidla pre zachovanie rovnováhy a funkčnosti.

Keby ste napríklad prepojili spolu 9000 batérií z mobilných telefónov (nepočítajúc Nokiu 3310), mali by rovnakú kapacitu ako poltonový akumulátor nachádzajúci sa v E-Raceri. Zdroj energie tvorí celkovo 23 panelov, z ktorých každý sa skladá z 264 článkovnabitie na plnú kapacitu trvá 40 minút. Koľko je však dojazd zatiaľ spoločnosť neuviedla.

Medzi hlavných ,,konkurentov“ v elektrickom svete by sme mohli zaradiť Jaguar, ktorý tiež aktuálne predstavil svoj I-Pace na ženevskom autosalóne. Ako to už býva, žezlo zatiaľ stále drží Tesla s modelom S, ktorá ale nevyrába čisto elektrickú sériu GT. Isté však je, že najnovší E-Racer má veľmi pekne nabehnuté do budúcnosti.