Domov News Hyperscreen á la Porsche. Cayenne bude mať vpredu tri obrazovky

Hyperscreen á la Porsche. Cayenne bude mať vpredu tri obrazovky

Porsche Driver Experience predstavuje novú architektúru interiéru vozidiel značky Porsche, ktorá sa neskôr pretransformuje aj do ďalších modelov. 

Očakávaný dôkladný facelift Porsche Cayenne oslávi svoju svetovú premiéru 18. apríla na autosalóne Auto Shanghai v Číne. No tri týždne pred tým Porsche zverejnilo fotografie komplet odhaleného interiéru. Snímky nám ukazujú nový koncept displejov a ich ovládania. Najdôležitejšie ovládacie prvky vrátane voliča automatickej prevodovky sú zoskupené okolo volantu.

Porsche Cayenne

Z fotografií je cítiť, že kokpit Cayenne preberá prvky elektromobilu Taycan. Reč je o digitálnom prístrojovom paneli v takzvanom zakrivenom a voľne stojacom dizajne s variabilnými možnosťami zobrazenia, prepracovanej stredovej konzole a volante najnovšej generácie. Premiestnenie voliča automatickej prevodovky bližšie k volantu vytvára priestor na stredovej konzole pre veľký ovládač klimatizácie. Displej pred spolujazdcom bude prvkom príplatkovej výbavy. Nový koncept interiéru dopĺňajú optimalizované funkcie konektivity.

Porsche Cayenne

Virtuálny kokpit

Prístrojový panel je teraz plne digitálny, voľne stojaci, 12,6-palcový zakrivený displej. V závislosti od úrovne výbavy si vodič môže vybrať až zo siedmich režimov zobrazenia. Otáčkomer, navigácia, asistent nočného videnia alebo 3D asistenčný jazdný systém – to všetko je možné zvoliť tak, aby bolo v popredí. K dispozícii je aj výrazne redukovaný výhľad a klasický režim, ktorý prenáša typický dizajn prístrojového panelu Porsche s piatimi okrúhlymi prístrojmi do digitálneho veku.

Porsche tvrdí, že s koncepciou Driver Experience sa snažilo nájsť správnu rovnováha medzi digitálnymi a analógovými prvkami. Všetky ovládacie prvky, ktoré sú dôležité pre zážitok z jazdy, sú zoskupené okolo volantu. Typicky pre Porsche je nové tlačidlo štartovania motora vľavo od volantu. Porsche tiež v novom Cayenne umiestnilo prepracovanú ovládaciu páku asistenčných systémov vodiča priamo na volant. Tento multifunkčný športový volant pochádza z modelu 911 a je v porovnaní s predchádzajúcim modelom kompletne prepracovaný. Prepínač jazdných režimov pre voľbu režimov Normal, Offroad, Sport a Sport Plus priamo na volante je štandardom. Nové prepínacie tlačidlo na výber funkcií a dizajnov v združenom prístroji je tiež umiestnené priamo na volante, rovnako tak aj ovládacie prvky voliteľného head-up displeja.

Porsche Cayenne

Ovládanie klimatizácie

Čo sa týka panelu klimatizácie na stredovej konzole, Porsche tvrdí, že kombinácia rozpoznávania dotyku a hmatovej odozvy s mechanickými spínačmi klimatizácie ako aj s fyzickým ovládačom hlasitosti zabezpečuje funkčnosť, ktorá je haptická aj estetická. Riadiacim centrom Porsche Communication Management (PCM) je 12,3-palcový centrálny displej. Prostredníctvom neho vodič ovláda množstvo jazdných a komfortných funkcií, navigáciu či multimédiá. Novým prvkom v Porsche Cayenne je voliteľne integrovaný 10,9-palcový displej pre spolujazdca. Prídavná dotyková obrazovka mu umožňuje zbaviť vodiča námahy napríklad ovládaním navigácie alebo výberom mediálnej služby. Špeciálna fólia zabezpečuje, že displej nie je viditeľný zo sedadla vodiča. To znamená, že napríklad videá môžu byť streamované na displeji spolujazdca bez toho, aby rozptyľovali vodiča.

Zvýšené horizontálne zvýraznenie palubnej dosky robí interiér ešte širším. Elegantne navrhnuté vetracie otvory sú vertikálne zarovnané. Porsche po prvýkrát navrhlo všetky výstupy vzduchu v kokpite bez lamiel. Chladená odkladacia plocha smartfónu s funkciou indukčného nabíjania je súčasťou štandardnej výbavy. Chladenie umožňuje optimalizovaný nabíjací výkon 15 wattov. Rozšírená integrácia online služieb poskytne nové spôsoby interakcie, ako napríklad používanie hlasového asistenta Siri na ovládanie funkcií vozidla.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSonata omladla, vráti sa naspäť do Európy?
Nasledujúci článokSmart #3 vpláva ako šťuka do vôd SUV kupé