Množstvo ľudí možno už na tento model zabudlo. Hyundai Sonata bol svojho času dostupný aj na Slovensku, no nie v tejto podobe. Aktuálna generácia prešla faceliftom a výrazne zmenila svoj dizajn. Niektorí Sonatu titulujú ako aktuálne najkrajší Hyundai.
Súčasná, ôsma generácia sedanu Hyundai Sonata je určená výhradne pre ázijský a americký trh. Na Slovensku tento model uvoľnil miesto sedanu i40, ktorého predaj však už taktiež skončil. Automobilka momentálne v slovenských showroomoch neponúka ani adekvátnu náhradu, nakoľko model i30 fastback označiť ako sedan nemôžeme.
Facelift či nová generácia?
V prípade modernizácií modelov automobilky zväčša siahajú po umiernenejších zmenách a častokrát si bežný človek zmien ani nevšimne. Kórejská značka však v tomto prípade na to išla úplne z inej strany. Pokiaľ by tento facelift ohlásili ako úplne novú generáciu, nikto by nemohol povedať ani pol slova. Až také razantné zmeny tu nastali. Na prvý pohľad vaše oko uchváti tzv. The Seamless Horizon Lamp. Tento nový LED pásik, tiahnuci sa pozdĺž celej prednej časti, je súčasťou nového dizajnového jazyka značky. Tento dizajnový prvok sme už mohli vidieť na viacerých modeloch.
Zmyselne športová
Dominantou zadnej časti, tak ako aj v prípade tej prednej, je horizontálne orientovaný LED pásik, ktorý je na jeho krajoch ukončený vertikálne. Opticky tak svetlomety vytvárajú písmeno H. Už samotný svetelný podpis pôsobí naozaj dynamicky a dodáva autu športový punc. Tomuto nahráva aj decentný spojler umiestnený na veku batožinového priestoru. Celkovo športový dojem umocňuje ešte stupeň výbavy N-Line, v ktorom dostanete 19-palcové disky kolies alebo štvoricu koncoviek výfukov. Na športovosti dodávajú aj oba nárazníky, ktoré sú teraz tvarované omnoho agresívnejšie. Jednoducho, faceliftovaný Hyundai Sonata možno opísať heslom, ktorým sa samotný dizajn riadi – zmyselná športovosť.
Rázne zmeny aj vo vnútri
Tak ako zovňajšok vozidla, aj interiér prešiel rozsiahlymi zmenami. Ako prvé vozidlo značky dostala modernizovaná Sonata zakrivený displej, ktorý sa skladá z dvoch 12,3-palcových obrazoviek. Toto riešenie až nápadne pripomína systém iDrive 8. generácie z BMW. Pozitívom je, že omladzovacou kúrou neprišiel sedan v interiéri o fyzické tlačidlá, ktoré sa starajú o ovládanie základných funkcií. Čo sa motorizácií a technických parametrov týka, budeme si musieť ešte počkať. Hyundai novinku oficiálne predstaví na výstave mobility v Soule.