Jedno z najobľúbenejších malých štvordverových coupé dostalo prednedávnom nástupcu v podobe faceliftu. Hyundai i30 Fastback N Line dostal všetko, čo sme si mohli priať – omladol na prednej maske, klasické budíky nahradili digitálne, no hlavne získal nový mild-hybridný motor. Milý Ježiško, už viem čo chcem pod stromček!

Áno, presne tento kúsok, dokonca aj farbu trafili podľa mojej chute. Staršiu generáciu som totiž miloval. Ponúkala totiž správny mix toho, čo od auta vyžaduje bežný človek. Sexy tvary pripomínajúce športové autá, päť dverí, komfortnú výbavu a “punchy” motor, ktorý dokáže v prípade potreby vydolovať slušnú porciu výkonu a agility.

V Huyndai tento koktejl s príchodom faceliftu ešte trochu vylepšili. Vznikol tak recept na dokonalé “daily” auto, teda vozidlo, ktoré môžete používať kdekoľvek, kedykoľvek a za akýchkoľvek podmienok. Taký univerzálny vojak.

Mild-hybrid podľa predstáv

To, prečo pri novej i30 Fastback N Line nešterím slovami chvály, má na starosti nový 1,5-litrový mild-hybridný motor, ktorému výkon poskočil o 20 koní, na celkovo 160 koní s maximálnym krútiacim momentom 253 Nm. Hoci táto motorizácia nemá parametre konkurujúce športovým hatchbackom (0-100 km/h za 8,6 s), vďaka použitiu 48 V mild-hybridnej technológii má 1,5-ka slušnú spotrebu.

Pri ľahkej nohe sa dostanete k piatim litrom na sto kilometrov, ťažšia noha v kombinovanej premávke to vyšvihne kúsok nad 7 litrov (mnou nameraná spotreba sa ustálila na 7,5 l / 100 km). Slušné nie? Pritom auto som veľmi nešetril a stošesťdesiat koníkov som skôr pravidelne zapriahol, než ustajnil.

Papierovo je dynamika slabšia, no v praxi je medzigeneračný nárast výkonu cítiť a s touto porciou výkonu si môžete pokojne užiť aj kľukaté okresné cesty, ktoré sa šplhajú do vyšších nadmorských výšok.

Navyše, ak bude motor spojený s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou ako v našom prípade, radosť z jazdy bude o to väčšia. Nezabúdajte však, treba ho ale riadne točiť, točiť a točiť. Až v druhej polovici otáčkomeru sa totiž z hybridného lenivca stáva taký malý svalovec, ktorý sa nehanbí ukázať svoj výkon.

No a určite prepnite jazdný režim do športu. Okrem prekvapivo príjemného zvuku motora a výfuku si budete užívať aj automatické medziplyny, ktoré po vzore svojho výkonnejšieho N-kového súrodenca, nová elektronická prevodovka radostne hádže. Pochváliť ju navyše musím za jej kulisu, ktorá je mimoriadne presná a s krátkymi dráhami. Je to presne tak, ako to máme radi.

Skvelé jazdné vlastnosti aj bez skutočného N

Vychváliť musím tiež podvozok, vďaka ktorému vie byť auto nielen pohodlné (ako inak), ale tiež dokáže podporiť športovú jazdu vďaka svojim minimálnym náklonom a tonám gripu, ktorý mu dodávajú pneumatiky Michelin PS4. Radosť jazdiť, Hyundai to skutočne vie správne namiešať tak, aby ste v jednom aute zvládli odviezť starých rodičov a následne sa na ceste vyšantiť ako malý chlapec.

Okrem motora však facelift priniesol aj nový tvar prednej masky, zaujímavo tvarované denné svietenie LED svetlometov či už spomínané zmeny za volantom v podobe displeja namiesto analógového budíka. Úprimne, hoci digitálne zobrazovanie údajov je modernejšie a mnohé autá si bez neho nevieme už predstaviť, tu mi príde akosi narýchlo nadizajnované a umiestnené, len preto, aby to bolo.

Analógové budíky v kombinácii s malým displejom boli krajšie a prehľadnejšie. S virtuálnym kokpitom som sa akosi nevedel stotožniť a aj jeho prakticky nulové možnosti personalizácie ma len utvrdili v tom, že Hyundai mal radšej ešte chvíľu popracovať, než ho tam nasilu dávať len preto, aby bolo vo facelifte niečo nové.

Je tiež veľká škoda, že sa Hyundai pri facelifte nového Fastbacku nepohral aj so zadnou časťou, kde mohli pribudnúť tiež aspoň nejaké drobné zmeny. Pri letmom pohľade pri dvoch rovnakých farebných kombináciách staršieho a novšieho i30 Fastback N Line je na prvý pohľad ťažké určit, ktorý je ten nový. Jasným znakom je až grafika predných svetiel naštartovaného vozidla. Každopádne, napriek tomu, že ide o veľmi letmý facelift, ide o veľmi slušný posun vpred.

Dvadsať extra koní poteší každého potenciálneho zákazníka, nová elektronická spojka a mild-hybridná technológia zasa tých, ktorí radi šetria na palive, no a bohatá výbava či príplatkové technologické vychytávky z auta dokážu spraviť atraktívnu voľbu, ktorej vďaka cene ťažko hľadať konkurenciu.

Technické údaje
Hyundai i30 Fastback N-Line
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 353 cm3
Max. výkon 103 kW/140 k
Max. krútiaci moment 242 Nm
Palivo Benzín
Pohon Predný
Prevodovka 7-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 455 mm
Šírka 1 795 mm
Výška 1 425 mm
Rázvor náprav 2 650 mm
Prevádzková hmotnosť 1 287 kg
Objem batožinového priestoru 450 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,4 s
Max. rýchlosť 203 km/h
SPOTREBA
Mesto
Diaľnica
Okresky
Dlhodobo
7,0 l/100km
5,8 l/100km
5,5 l/100km
7,5 l/100km
CENA
Základná cena modelu 19 390 eur
Základná cena testovanej verzie 21 240 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!