Domov News Bugatti Bolide za 4 milióny eur vstupuje do ďalšej fázy testovania

Bugatti Bolide za 4 milióny eur vstupuje do ďalšej fázy testovania

Keď bol projekt Bolide koncom roka 2020 prvýkrát odhalený ako myšlienkový experiment, predstavil víziu ľahkého hyperšportiaka určeného len na okruhy, postavený na ikonickom motore W16, ktorý poskytne ničím obmedzovaný výkon. Tento ambiciózny sen sa mení na realitu, pretože prototyp Bolide začína svoju ďalšiu fázu vývojového testovania.

V auguste 2021 Bugatti oznámilo, že Bolide bude vyrobený v limitovanom počte 40 kusov. „Bolide po svojom predstavení zanechal túžbu a nadšenie. Zberatelia spolu s nadšencami automobilov požiadali o produkciu tohto vozidla. Boli sme naozaj prekvapení, aký záujem Bolide medzi zákazníkmi z celého sveta zanechal,“ povedal vtedy Stephan Winkelmann.

Pôjde o ultimatívne Bugatti určené iba na pretekárske okruhy a má byť tým najnekompromisnejším modelom, aký kedy vzišiel z Molsheime. Bude predstavovať úplne novú úroveň inžinierskych, aerodynamických a technologických inovácií, akú sme doposiaľ nemali možnosť vidieť. Aby nezostalo len pri veľkých slovách, v Bugatti sa pustili do ďalej fázy vývoja.

Bugatti Bolide

1600 koní a 1450 kg

Základom tohto ultimatívneho automobilu je motor W16, okolo ktorého je postavený zvyšok. Minimalistická karoséria je navrhnutá tak, aby využila maximálny prítlak, najefektívnejšie chladenie a výnimočný pomer výkonu a hmotnosti. Vo finálnej podobe má mať Bolide výkon 1600 koní a suchú hmotnosť len 1 450 kg.

Christophe Piochon, prezident Bugatti Automobiles, povedal: „Nikdy predtým nebol taký výkonný motor spojený s ultraľahkou konštrukciou. Takmer každý komponent bol analyzovaný a prepracovaný, aby bol Bolide taký ľahký, schopný a spoľahlivý, ako to vyžadujú naše prísne ciele. Ďalšia fáza vývoja je významným míľnikom vo vytvorení auta, ktoré posúva filozofiu Bugatti „forma nasleduje výkon“ na novú úroveň.“

Bugatti Bolide

Aj keď je motor svojím usporiadaním a objemom známy, do Bolide je integrovaný úplne iným spôsobom. Novo tvarovaný karbónový monokok v porovnaní s Chironom zaznamenal prepracovanie mnohých komponentov, vrátane chladenia, prevodovky a zavesenia kolies, pričom každý z nich musel byť zabalený do neuveriteľne kompaktného a aerodynamického dizajnu Bolide. Vďaka novému uloženiu motora je zavesenie pohonnej jednotky Bolide trikrát tuhšie ako pri Chirone. Bolide tiež používa 3D tlačené titánové vahadlá, ktoré pomáhajú vytvárať zložito tvarované a ľahké komponenty.

Bugatti Bolide

Prepracovaná prevodovka aj brzdy

Motor vždy pracuje so všetkými štyrmi turbodúchadlami. To je na dráhe ideálne, pretože otáčky motora sú tu trvalo vysoké. Tím vyladil motor tak, aby poskytoval vyššie otáčky za minútu a úspešne ho spároval s upravenou prevodovkou schopnou preniesť na kolesá ostrejší výkon. Samostatnou kapitolou sú tiež brzdy. V Chirone sú karbón-keramické brzdy účinné, ale Bolide používa ešte žiaruvzdornejšie brzdy. Musia byť ale dôkladne zahriate, aby dosiahli svoju maximálnu účinnosť, preto inžinieri Bugatti navrhli úplne nové strmene, ktoré by účinnejšie generovali a absorbovali teplo. S 18-palcovými pneumatikami boli vytvorené 390 mm brzdové kotúče a karbónový kryt umiestnený na každom kolese, ktorý pomáha chrániť ráfiky pred extrémnym teplom generovaným brzdami. Bolide je tiež vybavený hladkými pneumatikami, ktoré sa v súčasnosti dajú nájsť iba na vozidlách špecifikácie LMDh pretekajúcich vo FIA World Endurance Championship. Vďaka dlhoročnému partnerstvu s Michelinom je Bugatti schopné tieto pneumatiky použiť pre Bolide.

Bugatti v roku 2021 avizovalo, že Bolide zvládne prejsť jedno kolo na Nordschleife za 5 minút a 31 sekúnd s tým, že akcelerácia z 0 na 100 km/h bude trvať 2,17 sekundy. Prvé dodávky Bolide začnú zákazníkom prichádzať v roku 2024, cena jedného kusu sa bude pohybovať na úrovni 4 milióny eur.

World Premiere: BUGATTI Bolide

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAlfa Romeo predstavuje modely „100 Anniversario“
Nasledujúci článokCupra Tavascan: španielsky Enyaq má 340 koní