Domov News Aston Martin DBS 770 Volante je poctou motoru V12

Aston Martin DBS 770 Volante je poctou motoru V12

Najskôr Ultimate, teraz Volante. Začiatkom tohto roka sme videli, ako Aston Martin odhalil svoj model DBS 770 Ultimate vo forme kupé a teraz nastal ten správny čas pozrieť sa aj na kabriolet, ktorý nesie označenie Volante.

Britská firma oslavuje tento rok svoje 110. výročie a všetci jej zamestnanci sú pripravení vstúpiť do novej éry špičkových elektrifikovaných superšportov a modelov GT. Táto zmena sa udeje od druhej polovice aktuálnej dekády. Dovtedy Aston Martin ukončí výrobu svojej výkonnej DBS Superleggera. Tá však neodíde potichu. Teraz však nastal čas modelu DBS 770 Volante.

Naozaj limitka

Model 770 Volante môžeme označiť za poslednú deriváciu špičkového modelu s motorom V12 pod kapotou. Nesie aj titul najvýkonnejšieho sériového automobilu Aston Martin v histórii. Špeciálna edícia je celosvetovo obmedzená len na 300 modelov kupé a 199 kabrioletov „Volante“ a všetkých 499 áut už pozná svojich majiteľov.

Aby Aston vytvoril vlajkovú loď DBS 770 Ultimate a Volante, rozhodol sa z 5,2-litrového motora V12 s dvoma turbodúchadlami vytiahnuť ešte viac výkonu. Takže teraz produkuje neskutočných 759 koní. To všetko sa podarilo vďaka zvýšenému plniacemu tlaku a vylepšeným dráham vzduchu a zapaľovania. Osemstupňová automatická prevodovka ZF DBS stále zvláda prenášať výkon aj napriek obrovskému krútiacemu momentu 900 Nm.

Lepšia torzná tuhosť a kvalita jazdy

Prevodovku však prekalibrovali pre rýchlejšie radenie a výkon sa prenáša iba na zadné kolesá cez mechanický samosvorný diferenciál. Model 770 Ultimate dosahuje rovnakú maximálnu rýchlosť 340 kilometrov za hodinu. Na zastavenie používa tento model karbón-keramické brzdy, ktoré ale inžinieri Astonu optimalizovali spolu aj s podvozkom tak, aby vzniklo najdokonalejšie DBS v histórii.

Adaptívne tlmiče modelu 770 Ultimate nakalibrovali pre prísnejšie reakcie bez ovplyvnenia kvality jazdy. Zatiaľ čo zosilnený predný priečny nosník a zadná spodná časť zlepšujú torznú tuhosť o tri percentá. V záujme zlepšenia odozvy riadenia sa bočná tuhosť prednej časti zvýšila o 25 percent a nový pevný stĺpik riadenia má poskytnúť rukám vodiča lepšiu spätnú väzbu. Model 770 dostal aj nové, 21-palcové disky kolies inšpirované modelom Valkyrie, obuté do pneumatík Pirelli P Zero.

Takmer všade karbón

Na odlíšenie má 770 Ultimate agresívnejší dizajn s novým spracovaním vrátane nového predného splittera a vonkajších chladiacich otvorov spolu s lemami a lamelami z uhlíkových vlákien. Nesmú chýbať ani ďalšie karbónové prvky ako dizajnové lemy prahov či funkčný zadný difúzor. Nakoniec hlboký výrez v tvare podkovy na kapote ťahá vzduch cez chladiče na chladenie motoru V12.

Aby sa zhodoval s dravým exteriérom, interiér 770 Ultimate tiež dostal prvky z karbónu. Karbónové sú sedadlá obšité kožou a alcantarou, ako aj volant s radiacimi páčkami. Kontrastné kožené čalúnenie, laserom vyryté logo DBS 770 Ultimate na lakťovej opierke a na mieru vyrobené prahové lišty podčiarkujú jedinečnosť tohto modelu.

Individualizácia je kľúč

Ako vždy máte k dispozícii ďalšie kroky individualizácie prostredníctvom divízie Q Aston Martin. Táto divízia ponúka jedinečné grafické balíčky, farby kolies, ešte viac uhlíkových vlákien a rozličné kožené čalúnenie. V čase osláv výročia značky sa prvé edície DBS 770 Ultimate dostanú na cesty v priebehu tohto roka. Nasledovať má zatiaľ nepomenovaný, limitovaný slávnostný model.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHistoricky prvé dvojité pódium pre tím Jaguar vo Formule E v Berlíne
Nasledujúci článokTEST Renault Austral 1,3 TCe – Francúzi to Nemcom opäť natreli