Domov News V nočných morách požiera muchy a deti. Aston Martin DB12 má V8...

V nočných morách požiera muchy a deti. Aston Martin DB12 má V8 a 680 koní

Aston Martin predstavuje nového člena línie DB. Podľa slov značky kombinuje DB12 vzrušujúci zážitok z jazdy s výnimočnou kultivovanosťou, najmodernejšími technológiami, pôžitkárskym luxusom a vytvára úplne novú triedu automobilov, tzv. Super Tourer.

Označenie Grand je totiž pre tento automobil vraj málo vznešený. Pokračovateľ rodu DB naberá nový smer. Samozrejme, je najkomplexnejší a najdokonalejší model DB v histórii značky. Je navrhnutý tak, aby maximalizoval výkon a zintenzívnil emócie na jeho palube. Aston Martin zvýšil tuhosť karosérie a v spolupráci s Michelinom navrhol presnú špecifikáciu gúm Pilot Sport 5 S (275/35 R21 vpredu a 315/30 R21 vzadu), ktoré dokonalo sadnú charakteru DB12. Vďaka úplne novému systému odpruženia s najnovšími adaptívnymi tlmičmi, systémom elektronického posilňovača riadenia a elektronickým zadným diferenciálom, má mať DB12 perfektné jazdné vlastnosti na ceste akejkoľvek kvality. Aston Martin DB12 je vybavený systémom elektronickej kontroly stability s piatimi prednastavenými režimami umožňujúcimi vodičovi postupne skúmať hranice priľnavosti kolies.

Model DB12 prichádza v čase, keď Aston Martin oslavuje dva významné míľniky. V tomto roku si pripomína 110. výročie založenia a 75 rokov od vzniku modelového radu DB. Keď pôvodní zakladatelia značky Lionel Martin a Robert Bamford oficiálne vytvorili partnerstvo, podnietili viac ako storočnú automobilovú vášeň, ktorá pretrváva až do dnešných dní. DB12 ohlasuje novú éru športových automobilov značky Aston Martin. Takú, v ktorom budú všetky modely Aston Martin charakterizované úžasným výkonom a špičkovou dynamikou, bezproblémovou integráciou pokročilých technológií, vznešeným štýlom a príkladným remeselným spracovaním.

Aston Martin DB12

O tretinu vyšší výkon

DB12 poháňa dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 4,0 litra a najvyšším výkonom 680 koní pri 6000 ot./min. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 800 Nm a je dostupný v extrémne širokom spektre otáčok od 2750 až do 6000 ot./min. Vďaka týmto parametrom Aston Martin DB12 zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 325 km/h.

O 34 % vyšší výkon motora v porovnaní s predchodcom DB11 bol dosiahnutý upraveným profilom vačiek, optimalizovaným kompresným pomerom, väčším priemerom turbodúchadiel a lepšiemu chladeniu. Na zvládnutie zvýšených tepelných požiadaviek bol chladiaci systém úplne prepracovaný, pričom k existujúcemu centrálnemu hlavnému chladiču boli pridané ďalšie dva pomocné. Vonkajšia maska chladiča je preto taká obrovská, aby zvládla požiadavky mazacieho okruhu. Chladenie bolo ďalej optimalizované zlepšením tepelného prúdenia vzduchu, o 56 % zväčšených otvorov umožňujúcich prúdenie väčšieho množstva studeného vzduchu do chladičov, zatiaľ čo centrálne namontované vetracie otvory na kapote umiestnené nad dvoma turbodúchadlami umožňujú únik horúceho vzduchu.

Aston Martin DB12

Elektronický zadný diferenciál

Krútiaci moment prenáša na kolesá 8-stupňová automatická prevodovka. DB12 je prvých modelom radu DB využívajúcim elektronický zadný diferenciál. Aston Martin tvrdí, že na rozdiel od bežného diferenciálu s obmedzenou svornosťou dokáže tento elektronický prejsť z úplne otvoreného na 100 % uzamknutý priebehu milisekúnd, čo vodičovi poskytne maximálnu odozvu pre presnejšie a konzistentnejšie ovládanie. V zákrutách s nízkou až strednou rýchlosťou tak DB12 pôsobí agilne a citlivo. Nestratí sa ani na náročných cestách plných zákrut, a to vďaka obrovskej priľnavosti prednej časti a mohutnej trakcii.

Na zvýšenie angažovanosti vodiča a zosilnenie intenzity výkonu má DB12 skrátený konečný prevodový pomer (3,083:1) a jedinečnú kalibráciu radenia prevodovky. Hliníková konštrukcia DB12 zaznamenala 7-percentný nárast celkovej torznej tuhosti vďaka zmenám v komponentoch podvozka. Použité adaptívne tlmiče sú novej generácie a DB12 má aj tuhšie stabilizátory.

Ako primárny kontaktný bod medzi autom a vodičom sa venovala veľká pozornosť zdokonaleniu systému elektronického posilňovača riadenia. Namontovaný tu je preto neizolovaný stĺpik riadenia, ktorý poskytuje vylepšený dynamický pocit tým, že zaisťuje, že vstupy do riadenia od vodiča a spätná väzba od vozovky zostanú čisté a nepoškodené. Riadenie DB12 sa stará o to, aby nereagovalo prehnane agresívne, ale pôsobilo intuitívne a sebavedomo. Je teda vyladené tak, aby umožnilo vodičovi relaxovať na dlhých cestách, no zároveň mu poskytlo presnosť a citlivosť pri rýchlej jazde.

Aston Martin DB12

Vyladené pneumatiky, brzdy aj disky kolies

Aston Martin DB12 je štandardne vybavený liatinovými kotúčovými brzdami s priemerom 400 mm vpredu a 360 mm vzadu. Za príplatok budú k dispozícii karbón-keramické brzdy. Tie ušetria 27 neodpruženej hmoty znížia vädnutie bŕzd pri teplotách až do 800 °C. Pneumatiky DB12 sú označené kódmi „AML“. To znamená, že obsahujú zmes na mieru a boli vyladené dynamickým tímom Aston Martin tak, aby zabezpečili najvyššiu úroveň reaktivity pre presné riadenie spolu s maximálnou priľnavosťou na mokrom aj suchom povrchu. Pneumatiky Pilot Sport 5 S sú tiež vybavené vložkami z polyuretánovej peny s potlačením hluku v kostre pneumatiky. To znižuje valivý hluk od pneumatík prenášaný do auta o 20 %.

Aston Martin DB12

DB12 je štandardne vybavený 21-palcovými kovanými zliatinovými diskami s tromi rôznymi dizajnmi. Aston Martin tiež úzko spolupracoval na optimalizácii štruktúry týchto ľahkých kolies s cieľom maximalizovať výkon bez kompromisov v estetike. Pomocou špičkovej simulácie na zaistenie odstránenia prebytočnej hmoty sú tieto kolesá o 8 kg ľahšie ako predchádzajúce 20-palcové disky.

Prvé dodávky DB12 sa začnú v priebehu tretieho kvartálu tohto roka. Cena zatiaľ nebola zverejnená.

Aston Martin DB12 | The World's First Super Tourer

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Ford Kuga 1,5 Ecoboost – najdostupnejšie auto na Slovensku?
Nasledujúci článokFerrari hlási enormný záujem. Súčasné knihy objednávok ich zamestnajú až do roku…