Domov Elektromobilita Talianska značka Aehra prinesie niečo úplne nové

Talianska značka Aehra prinesie niečo úplne nové

Prichádza talianska značka Aehra. Zdá sa, že už pomaly každý výrobca automobilov sa v týchto dňoch snaží vyrobiť elektrické SUV. Medzi výnimky nepatrí ani spoločnosť Aehra, ktorá prišla so svojim rovnomenným SUV modelom. Očakávame, že nováčik bude mať cenu od približne 157 000 £, no na trh sa dostane až v roku 2025.

Plány spoločnosti Aehra práve nabrali veľkú vážnosť, keďže firma podpísala partnerskú dohodu s rakúskym dodávateľom batérií Miba. Spolupráca poslúži na vývoj batérie na mieru pre SUV a sedan značky Aehra. Aehra tvrdí, že tieto dve spoločnosti budú schopné optimalizovať štruktúru batérie, dojazd, efektivitu a úsporu hmotnosti. Značka Aehra (vyslovuje sa „éra“) vstúpila na trh v roku 2022. Firma so sídlom v Miláne hovorí, že jej SUV „prepisuje pravidlá automobilového dizajnu“ a inšpiráciu pre dizajn berie z motoriek a superšportov.

Hnacie ústrojenstvo, batéria a dojazd

Aehra už skôr uviedla, že pre svoj model SUV plánuje použiť batériu s kapacitou 120 kWh. Vďaka tomu by sa stala jednou z najväčších dostupných batérií v sériovom elektromobile. Elektrická energia má poháňať tri elektromotory, jeden na prednej náprave a dva na zadnej s celkovým výkonom až 805 koní. Aj napriek veľkej batérii by nabíjanie malo byť najrýchlejšie vo svete elektromobilov, kde by mala rýchlosť nabíjania dosiahnuť až 350 kW.

Rovnaká platforma a batéria sa objavia aj v pripravovanom sedane Aehra. Sedan tiež ponúkne rovnako dlhý trojmetrový rázvor osí kolies. SUV sedí na monokokovej karosérii s uhlíkovými vláknami použitými v jeho konštrukcii a Aehra tvrdí, že táto karoséria ponúkne výnimočnú agilitu a potešenie z jazdy. Pre SUV platí, že pohotovostná hmotnosť zostane pod hranicou dvoch ton. Napriek veľkosti vozidla dosahuje koeficient odporu vzduchu len 0,21. Pre predstavu, elektromobil s najdlhším dojazdom na trhu je limuzína Mercedes EQS, ktorá má koeficient odporu vzduchu 0,20.

Najdôležitejšia udržateľnosť

Udržateľnosť zostáva kľúčovým ukazovateľom pre túto značku. Konštrukčné komponenty SUV a pripravovaného sedanu sa majú dať recyklovať až 5-krát. Pritom neštrukturálne prvky sa môžu potenciálne používať ďalej. Obidve autá zdieľajú 70 percent komponentov, čím sa udržujú nízke náklady na vývoj a výrobu.

Aehra chce po spustení výroby vyrobiť až 25 000 kusov z oboch variant karosérie. Sedan bude lacnejšou alternatívou oproti SUV a mal by poskytnúť aj dlhší dojazd ako SUV. Zákazníci si ich budú môcť zakúpiť online alebo prostredníctvom showroomov, kde sa majú modely značky Aehra predávať. Po limuzíne sa dokonca plánuje aj športové vozidlo, využívajúce skrátenú verziu modulárnej platformy.

Dizajn exteriéru zaujme

SUV charakterizujú krátke previsy a pomerne dlhé čelné sklo. Jemné línie dopĺňajú zapustené kľučky dverí, ktoré spolu s malými virtuálnymi spätnými zrkadlami pomáhajú SUV dosiahnuť nízky koeficient odporu vzduchu. Predná časť sa vyznačuje použitím tenkých svetelných pásikov pre svetlomety a hmlové svetlá. Za prednými kolesami sa nachádzajú obrovské vetracie otvory, ktoré pomáhajú odvádzať vzduch. Aehra sa pýši najmä použitím aktívnych aerodynamických prvkov.

Šikmá línia strechy znamená, že tento model do značnej miery pôsobí ako SUV-kupé. Vzadu vidíme ďalšie tenké usporiadanie LED osvetlenia. Firma tvrdí, že jej SUV má využívať špičkovú technológiu batériovej platformy s dojazdom najmenej 800 km a má zároveň disponovať úžasným výkonom.

Kopec technologických vychytávok

So štyrmi hornými krídlovými dverami, podlhovastým volantom a displejom na palubnej doske s plnou šírkou je kabína Aehry nasiaknutá technológiou v štýle sci-fi. Hlavné dotykové body zdobí ručne prešívaná koža, hliník a nešetrilo sa ani uhlíkovými vláknami. Dizajn dotvárajú línie ambientného osvetlenia na palubnej doske, paneloch dverí a v priestore pre nohy. Vďaka trojmetrovému rázvoru a rovnej podlahe ponúka tento automobil dostatok miesta pre päť dospelých cestujúcich. Predné a zadné sedadlá sa dajú sklopiť a pasažierov privíta obrovská obrazovka rozprestierajúca sa na spodnej časti čelného skla. Táto obrazovka ponúka informácie o rýchlosti, navigácii a iných údajoch počas jazdy.

Keď vozidlo odparkujete, displej sa môže vysunúť úplne nahor a vytvoriť obrovský monitor na sledovanie rozličného obsahu alebo uskutočňovanie konferenčných hovorov. Hlavné funkcie informačno-zábavného systému sa ovládajú prostredníctvom menšej centrálnej dotykovej obrazovky. Na okrajoch palubnej dosky sa nachádzajú displeje zobrazujúce záber s digitálnych spätných zrkadiel. Pravdepodobne sa rovnaká technologická dostane aj do sedanu.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko si Porsche predstavuje športové auto budúcnosti? Dozvieme sa to…
Nasledujúci článokTEST Dacia Jogger TCe 110 Extreme – z núdze cnosť?