Domov News Problémy Audi pretrvávajú, príde pomoc z Číny?

Problémy Audi pretrvávajú, príde pomoc z Číny?

Vplyvný britský motoristický magazín Autocar dnes priniesol informáciu, že členovia predstavenstva Audi sa tento týždeň stretnú, aby zvážili kúpu práv na podvozkovú platformu pre elektrické vozidlá. V hre by mali byť aj dodávatelia z Číny.

Koncom júna sme vás informovali o problémoch Audi s vývojom softvéru. „Čelili sme vážnym softvérovým problémom, ktoré oddialili uvedenie nových modelov na trh,“ povedal Oliver Blume, generálny riaditeľ Volkswagen Group, vo svojom prejave počas počas Capital Markets Day. Už správa z júla 2022 hovorila o tom, že softvérová divízia automobilky má problém s vývojom kódu pre elektromobily najnovšej generácie celého koncernu. V novembri 2022 automobilka potvrdila, že spustenie projektu Trinity bude odložené až na rok 2030 práve kvôli softvéru.

Platforma SSP mešká

Volkswagen má takisto na starosti vývoj podvozkovej platformy Scalable Systems Platform (SSP), ktorá sa má stať základným kameňom novej generácie elektromobilov značiek VW, Audi či Porsche. Nová modulárna štruktúra plánovaná s podporou 800V elektrickej architektúry a batérií novej generácie, je vplyvom technických neúspechov v značnom oneskorení. Prvé sériové vozidlo s touto platformou malo vyjsť na cesty v roku 2026, no hrozí, že sa tak udeje až v roku 2029.

Existujúce platformy Modular Electric Toolkit (MEB) a Premium Platform Electric (PPE) koncernu Volkswagen sú pre modely z plánovaného radu Trinity nevhodné, povedal pre Autocar vysokopostavený predstaviteľ Audi. Nemecká prémiová značka si však taký časový sklz dovoliť nemôže, pretože musí zvýšiť svoju konkurencieschopnosť na rýchlo sa rozvíjajúcom čínskom trhu s elektrickými vozidlami. Úsilie získať podvozkovú platformu tretej strany údaje schválil aj Oliver Blume.

Dohodne sa Audi na spolupráci s partnerom z Číny?

Podľa informácií Autocaru je jedným z kandidátov koncern Geely, ktorého platformu Scalable Electric Architecture (SEA) už používajú značky Polestar, Zeekr, Smart, Lotus a Volvo. Ak by sa Audi s Geely dohodlo, bolo by to celkom úsmevné, keďže Geely má úzke majetkové prepojenie s Mercedesom. Ďalšou alternatívou je spoločnosť Foxconn, ktorá má v portfóliu platformu Mobility In Harmony (MIH). V centre pozornosti Audi je aj BYD.

Očakávané nové elektromobily Audi A6 e-Tron, Q6 e-Tron či elektrické Porsche Macan budú stáť na podvozkovej platforme PPE.

Panenský asfalt na Pezinskej Babe sme pokrstili s Audi RS 7 Sportback

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutocar
Predchádzajúci článokMercedes-Benz CLE: kupé, kabrio aj benzínový šesťvalec žije
Nasledujúci článokOd trendu ku kríze, kam smeruje elektromobilita?