Domov News Nový Ford Tourneo Courier a Transit Courier sa už dajú objednať

Nový Ford Tourneo Courier a Transit Courier sa už dajú objednať

Päťmiestne Tourneo Courier dopĺňa rad multifunkčných vozidiel Ford Tourneo novej generácie, ktorý zahŕňa aj sedemmiestne Tourneo Connect a deväťmiestne Tourneo Custom.

Ford Tourneo Courier spája výrazné dizajnové prvky SUV a každodennú praktickosť, ktorú si vyžaduje rušný život či pohyb v prírode. Exteriér sa vyznačuje vysokou líniou kapoty a krátkymi prevismi, ktoré vytvárajú zavalitý vzhľad, zatiaľ čo stĺpiky s čiernou povrchovou úpravou vyvolávajú dojem nižšej línie strechy a súvislého zasklenia.

Ford Tourneo Courier
Foto: Ford
Väčší kufor

Optimalizovaná konštrukcia karosérie znamená, že interiér vozidla je výrazne priestrannejší a praktickejší ako v predchádzajúcom modeli, s väčším priestorom pre hlavu a ramená, čo zaručuje pohodlnejšie cestovanie. Dlhší a širší batožinový priestor má teraz objem až 570 litrov. Nový model tiež unesie o 100 kg viac ako predchádzajúca generácia, takže päť cestujúcich môže ísť na dovolenku bez toho, aby sa museli baliť naľahko.

Ford Tourneo Courier
Foto: Ford

Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40. V prípade, že je potrebné prepraviť väčšie predmety, ponúka E-Tourneo Courier po sklopení zadných sedadiel batožinový priestor s objemom 2 162 litrov pri naložení po strechu, čo predstavuje zvýšenie o viac ako 500 litrov.

Batožinový priestor3 Predchádzajúci model E-Tourneo Courier Zvýšenie
Dĺžka – päťmiestne usporiadanie (mm) 837 1 002 165
Dĺžka – sklopené zadné sedadlá (mm) 1 264 1 429 165
Šírka medzi podbehmi kolies (mm) 983 1 172 189
Výška od podlahy po strechu (mm) 1 171 1 216 45
Objem – päťmiestne usporiadanie (litre)

(meranie VDA)

395 (708 naložené po strechu) 570 (1 188 naložené po strechu) 175 (480 naložené po strechu)
Objem – sklopené zadné sedadlá (litre) (meranie VDA) 875 (1 656 naložené po strechu) 1 198 (2 162 naložené po strechu) 323 (506 naložené po strechu)
Ford Tourneo Courier
Foto: Ford

Výklopné dvere batožinového priestoru môžu po otvorení poskytnúť úkryt pred nepriaznivými vplyvmi počasia. Veľký otvor a nízka nakladacia hrana sú zasa praktické na nakladanie vybavenia pre voľný čas alebo na nastupovanie a vystupovanie psov. Batožinový priestor je vybavený praktickými úložnými priestormi v bočných paneloch vrátane výklopnej priehradky, do ktorej môžete skryť väčšie predmety. Predný batožinový priestor má objem 44 litrov. Je tak ideálny na uloženie drobných predmetov, ako sú nabíjacie káble, výstražný trojuholník a lekárnička.

Foto: Ford

Maximálna hmotnosť prívesu pre E-Tourneo Courier je 700 kg, čo zákazníkom ponúka dostatočnú kapacitu na ťahanie člnov alebo prívesu pre domácich majstrov a záhradné projekty. Ťažné zariadenie a 13-pinový elektrický konektor sú súčasťou príplatkovej výbavy voliteľné. Tourneo Courier s benzínovým motorom EcoBoost môže ťahať až 1 000 kg.

Elektrický pohon

Nové elektrické pohonné ústrojenstvo E-Tourneo Courier prináša zásadný posun v zážitku z jazdy. Ponúka plynulý a tichý chod bez radenia a intuitívne ovládanie. Elektromotor má výkon 100 kW (136 k). Štandardom je palubná nabíjačka s výkonom 11 kW, ktorou sa batéria nabije z 10 na 100 % za necelých 6 hodín. Rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 100 kW dobije batériu z 10 na 80 % do 35 minút. Maximálna rýchlosť tohto vozidla je potom 145 km/h.

Foto: Ford
Popredné asistenčné systémy

S cieľom znížiť únavu vodiča a pomôcť chrániť vozidlo a jeho posádku vybavil Ford vozidlo najkomplexnejšou ponukou pokročilých asistenčných systémov vodiča, aké sa kedy štandardne ponúkali v segmente kompaktných viacúčelových vozidiel. Patria medzi ne automatické diaľkové svetlá, tempomat, systém na kontrolu pozornosti vodiča, predný a zadný parkovací asistent, asistent rozjazdu do kopca, inteligentný rýchlostný asistent, systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu, prednárazový bezpečnostný systém, spätná kamera, systém rozpoznávania dopravných značiek a systém upozornenia na jazdu v protismere.

Foto: Ford

Za príplatok je možné ďalej dokúpiť adaptívny tempomat s asistentom udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu a funkciou zastavenia a rozbehnutia, informačný systém mŕtveho uhla s upozornením na križujúce vozidlá, asistent prejazdu križovatkou a asistent brzdenia pri cúvaní. Okrem nových asistenčných prvkov pre vodiča uľahčujú jazdu v meste aj predné a zadné parkovacie senzory v štandardnej výbave, zatiaľ čo stopová kružnica otáčania 10,7 metra a celková dĺžka pod 4,4 metra zlepšujú manévrovacie schopnosti a prístup do stiesnených priestorov.

Foto: Ford
Ceny a výbavy

Okrem plne elektrického modelu E-Tourneo Courier bude možné objednať Ford Tourneo Courier aj s litrovým preplňovaným benzínovým motorom EcoBoost s výkonom 125 koní sa krútiacim momentom 200 Nm. K dispozícii bude šesťstupňový manuál aj sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka.

Čo sa týka stupňov výbavy, tie sú dve. Dobrodružná Active a prémiová Titanium. Veľkorysá štandardná výbava zahŕňa informačno-zábavný systém Ford SYNC 4 s 8-palcovým dotykovým displejom, bezdrôtovou integráciou telefónu prostredníctvom rozhrania Apple CarPlay a Android Auto a zabudovaným modemom na pripojenie k aplikácii FordPass a vykonávanie aktualizácií na diaľku.

Ford Tourneo Courier
Foto: Ford

Všetky modely Tourneo Courier sa budú vyrábať v rumunskom meste Craiova. Tento závod sa minulý rok stal súčasťou výrobnej siete Ford Otosan. Spoločnosť tu oznámila trojročný investičný plán v hodnote 490 miliónov eur na rozšírenie výroby a nové vozidlo bude vyrábať spolu s Pumou, ktorá je momentálne najpredávanejším osobným automobilom značky Ford v Európe.

Model Cena
Tourneo Courier 1.0 EcoBoost M6 Titanium 23.748 €
Tourneo Courier 1.0 EcoBoost A7 Titanium 25.548 €
Tourneo Courier 1.0 EcoBoost M6 Active 25.308 €
Tourneo Courier 1.0 EcoBoost A7 Active 27.108 €
Transit Courier 1.0 EcoBoost 100 k 20.628 €
Transit Courier 1.0 EcoBoost 125 k 22.548 €
Transit Courier 1,5 TDCi EcoBlue 100 k 23.268 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJFord
Predchádzajúci článokNové BMW X2 – menej provokácie, viac použiteľnosti
Nasledujúci článokTEST Jeep Gladiator – toto auto nemá hranice