Big Apple, alebo keď chcete New York, sa stal dejiskom predstavenia už piatej generácie obľúbeného SUV Toyota RAV4. Nová “ravka” zmenila dizajn, dostala mnohé inovácie, no zároveň si zachováva svoju tvár univerzálneho vozidla. Tešiť sa môžete na lepší pohon, jazdné vlastnosti, inteligentné technológie a mnohé iné.

Nový dizajn

Už na prvý pohľad vidno, že dizajn prešiel mnohými zmenami. Mne osobne nová RAV4 pripomína Lexus RX či Hyundai Santa Fe. Čo však zostalo nezmenené, sú hrany. Tie hýbu svetom a Toyota už to nejaký ten čas vie. Tak ako súčasná generácia, aj nová “ravka” sa nesie v znamení hrán a mnohých prevysov. Piata generácia však pôsobí ešte robustnejšie. Oproti predchodcovi je o niečo vyššia, čo oceníte hlavne v teréne. Koniec koncov, “ravka” to v teréne vedela odjakživa. To však neznamená, že na ceste jej to nejde. RAV4 nie je celosvetovo najpredávanejšie SUV len tak, zákazníkov si získala práve svojím univerzálnym využitím. Či už potrebujete vyraziť do prírody alebo na ďalekú cestu po diaľnici, “ravka” to s prehľadom zvládne.

Dlhé cestovanie sa vďaka predĺženému rázvoru náprav o 30 mm a navýšenej šírke vozidla o 10 mm stane ešte pohodlnejšie. A ak máte syndróm “Kufrov nikdy nie je dosť”, poteší vás aj nárast batožinového priestoru. K všestrannej využiteľnosti prispieva funkcia sklápania zadných sedadiel, dvojitá podlaha a bočné siete na uchytenie nákladu.

Nové motory aj podvozok

Na pohon budú slúžiť dve rôzne pohonné jednotky, ktoré sú úspornejšie a výkonnejšie v porovnaní s modelom Toyota RAV4 predošlej generácie.

K dispozícii bude 2,5 litrový hybridný pohon kombinujúci nízku spotrebu, nízku hladinu vyprodukovaných emisií, tichý chod, ale aj vyšší výkon a dynamickejšiu odozvu. Pre túto verziu vyvinula spoločnosť Toyota úplne novú elektrickú pohonnú jednotku, ktorá efektívne využíva energiu hybridnej sústavy vozidla s druhým elektromotorom na pohon zadných kolies. Dosahuje vysoký krútiaci moment, menšie energetické straty, menšiu spotrebu paliva a mimoriadne schopnosti pohonu AWD za najrôznejších jazdných podmienok. S hybridným elektrickým pohonom má Toyota RAV4 v danom segmente konkurenčnú výhodu, ktorá oslovuje stále viac záujemcov o toto vozidlo.

Na výber však bude aj nový benzínový 2,0 litrový motor, ktorý bude možné kombinovať s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Piata generácia “ravky” je postavená na novej architektúre podvozka TNGA (Toyota New Global Architecture) s nízkym ťažiskom a optimálnym rozložením hmotnosti, spolu s tuhšou karosériou a presnejšími odozvami na pokyny z volantu. To by malo zaistiť výrazne lepšie jazdné vlastnosti, ovládateľnosť, bezpečnosť a potešenie za volantom.

V Európe sa nová generácia predstaví v prvom štvrťroku 2019.