Ford by tam chcel byť už dávno, no konečné slovo majú zákazníci

V Londýne sa svetu predstavila nová generácia Focusu

V poradí štvrtá generácia Focusu prichádza po vzore svojho menšieho súrodenca Fiesty, v Crossoverovej verzii Focus Active či luxusný Focus Vignale. Rovnako ako v prípade Fiesty aj jednotlivé verzie Focusu rozlíšite podľa zovňajšku. Ten je mimochodom kompletne prekopaný, celkovo nový Focus stojí na novej konštrukčnej platforme, čo dopomohlo k výraznému zväčšeniu vnútorného priestoru.

Focus bol predstavený tiež ako Combi, čiže praktická rodinná verzia, no k dispozícií bude aj vo verzií Trend, Titanium, ST-Line, ST, Vignale a Active. Už na pohľad je vidieť výrazný generačný skok, kapota je dlhšia, auto opticky sadlo viac k zemi a rozšírilo sa aj vďaka novým úzkym svetlometom. Vnútorný priestor si polepšil v rázvore o 53 milimetrov. Základný objem batožinového priestoru je 375 l čo nieje veľa. V prípade kombi sme na úrovni 608 l.

Interiér čiastočne okopíroval koncepciu známu už z Fiesty, no rozhodne mu to netreba zazlievať. Focus sa zbavil prebytočných tlačidiel, dostal kvalitnejšie materiály a všeobecne pôsobí skutočne prémiovým dojmom. Zásadnou zmenou je rozhodne volič automatickej prevodovky ktorý je po novom kruhový, podobne ako v prípade modelov Range Rover či Peugeot Traveler.

No zmien a hlavne inovácií je vo Focuse nespočetné množstvo. Vôbec po prvý krát sa objavuje Head-Up displej ktorý je rovno farebný, škoda len že sa nepremieta priamo na čelné sklo. Adaptívne LED svetlomety, ktoré sa na základe čítania dopravných značiek kamerou dokážu prispôsobiť zákrute ešte skôr než reálne zatočíte volantom. Adaptívny tempomat, ktorý je schopný sám zastaviť a znovu sa rozbehnúť, funguje až do rýchlosti 200 km/h. Za príplatok dostanete audio B&O s výkonom 675 W. Focus má k dispozícií taktiež adaptívny podvozok s nadstaviteľnými tlmičmi CCD, súčasťou je potom aj voľba jazdných režimov Normal, Sport a Eco.

 

Čo sa týka pohonnej sústavy, objavuje sa klasický zástupca EcoBoost – jednolitrový trojvalec s výkonom 74 a 92 kW. Potom máme na výber jeden a pol litrový trojvalec s výkonom 110 a 136 kW. Treba dodať že Ford zašiel ešte ďalej a spomínané trojvalčeky môžu byť aj dvojvalčekmi, totižto ak motor nebude príliš zaťažený, systém automaticky vypne jeden valec…. ktovie, možno o päť rokov sa dočkáme 0.5 dvojvalca alebo jednovalčeka. Diesel si môžte dopriať v klasickej 1.5 s výkonom 70 a 88 kW alebo ako dvojliter s výkonom 110 kW. Motorizácie bude možné kombinovať so šesťstupňovým manuálom alebo osemstupňovým automatom. Cenník vám prinesieme čoskoro.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!