Spoznávame sériovú podobu Genesis GV80 Coupe. Vďaka pretrvávajúcemu záujmu o tento typ karosérie automobilka priviedla tento koncept k sériovej výrobe.
Odkedy automobilka produkujúca luxusné vozidlá spadajúca pod kórejský Hyundai predstavila koncept Genesis GV80 Coupe, ubehlo približne pol roka. Začiatkom apríla tohto kalendárneho roka na autosalóne v New Yorku automobilka prisľúbila sériovú podobu veľmi atraktívneho modelu s karosériou SUV-kupé. Svoj sľub dodržala. V predaji bude už od 11. októbra, má to však háčik. Dostupný je len pre Južnú Kóreu.
Naplnili očakávania
Ako už býva zvykom, automobilky vo väčšine prípadov nadchnú fanúšikov výborne vyzerajúcimi konceptami a štúdiami, avšak v sériovej podobe tieto kúsky za konceptami míľovými krokmi zaostávajú. V prípade Genesis GV80 Coupe je to však úplne iný príbeh. Produkčná verzia si zachovala všetky dizajnové prvky konceptu. Naďalej tak pôsobí športovým dojmom. Na výber máte medzi 20 a 22-palcovými diskami kolies, vo vrcholnej verzii nechýba ani štvorica koncoviek výfuku. Aby ste sa odlíšili od susedov, nakonfigurovať si svoj kúsok môžete v 13-tich rôznych farbách karosérie, pričom jedna z nich (Bering Blue) bola vyvinutá špeciálne pre tento model.
Zmeny v interiéri
Keďže na zovňajšku sme zmeny na sériovom modeli oproti konceptu hľadali márne, musíme ich pohľadať v kabíne. Po otvorení dverí vám hneď do očí udrie obrovská, až 27-palcová obrazovka infotainmentu po vzore nemeckého konkurenta, BMW. Volič prevodovky a ovládač informačného rozhrania sú v trochu gýčovom, kryštálovom prevedení. Ďalšou, pomerne praktickou zmenou, sú zadné sedadlá. V koncepte sme mali možnosť vidieť dve samostatné športové sedadlá, avšak v tomto prípade boli nahradené trojmiestnou lavicou a vyhrala tak praktickosť nad vzhľadom. Aj v kabíne si zákazník môže svoje auto dokonale prispôsobiť svojim požiadavkám. Či už voľbou samotných materiálov alebo farebných kombinácií.
Poriadny výkon
Čo sa technickej špecifikácie týka, nový Genesis GV80 Coupe je vybavený automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies. Nezávisle na tom akú motorizáciu zvolíte, v každom prípade vaša palivová nádrž pojme až 80 litrov paliva. Základ ponuky motorov tvorí benzínový 2,5-litrový radový štvorvalec, ktorý produkuje výkon 300 koní a krútiaci moment 422 Nm. Zlatú strednú cestu tvorí 3,5 litrová V6-ka s dvojicou turbodúchadiel. Jej výkon je 375 koní a 530 Nm. Na vrchole tejto pyramídy je rovnaký motor, ktorý dopĺňa elektrický kompresor a jeho výkon tak vzrástol až na 409 koní a 549 Nm.