Domov News Renault Espace je na Slovensku – hybrid, 200 koní, základ pod 40.000...

Renault Espace je na Slovensku – hybrid, 200 koní, základ pod 40.000 €

Šiesta generácia Renault Espace vstupuje na slovenský trh. Francúzsky konkurent Škody Kodiaq so 7 sedadlami sa u nás bude predávať zatiaľ len s jedným hybridným motorom a na výber budú tri stupne výbav.

História modelu Renault Espace siaha až do roku 1983. Vtedy Renault priniesol úplne nové vnímanie cestovania s vozidlom typu MPV. Renault pritom stále verí, že Espace má zákazníkom čo ponúknuť, ale musel byť prepracovaný do súčasných reálií. Aj preto sa nový Espace viac podobá na SUV, no stále ponúka sedem sedadiel, priestranný a pohodlný interiér a lákadlom okrem technologickej výbavy je aj obrovské strešné okno.

Renault Espace panoramatická strecha
Foto: Renault

Espace vychádza z modelu Austral, s ktorým zdieľa pohon aj podvozkovú platformu. Dnešný model tak dýcha atmosférou SUV, pričom má elegantný a atletický dizajn. Zostal verný svojej 5 alebo 7-miestnej konfigurácii a momentálne ide o najpriestrannejší Renault na trhu. A to napriek tomu, že medzigeneračne sa zmenšil, pričom schudol v priemere 200 kg.

Základná výbava so všetkým dôležitým

Renault Espace sa tak začal na Slovensku predávať s hybridným trojvalcom s výkonom 200 koní a v troch stupňoch výbav. Za základnú Techno si Renault pýta 39.900 eur. Už tu nájdete adaptívne LED predné svetlomety, systém monitorovania mŕtveho uhla s aktívnou korekciou jazdného pruhu, bezkľúčové otváranie/zatváranie dverí a štartovanie, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, predné a zadné parkovacie senzory a zadnú parkovaciu kameru, posúvateľné zadné sedadlá (v rozsahu 22 cm), 19-palcové disky kolies, digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca alebo 12-palcový displej multimediálneho systému openR link s navigáciou a službami Google.

Renault Espace palubná doska
Foto: Renault
Stredný stupeň výbavy so systémom 4Control

Stredný stupeň výbavy má názov Esprit Alpine a stojí od 42.700 eur. Navyše oproti výbave Techno obsahuje napríklad 20-palcové disky kolies či riadenie všetkých kolies 4Control. Ďalšie odlišnosti sú prevažne vizuálneho charakteru. Renault Espace vo výbave Esprit Alpine má predný nárazník s lištou “F1”, čierne dekorácie na karosérii, čierne strešné lišty, hliníkové pedále alebo volant potiahnutý kožou Nappa.

Najvyšší stupeň výbavy sa volá Iconic a v predaji je od 44.700 eur. V tejto výbave má Renault Espace aj adaptívny tempomat, 360-stupňový kamerový systém, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, vyhrievaný volant, vyhrievané predné sedadlá, automatický parkovací systém či chrómové strešné lišty.

Renault Espace pohľad zozadu
Foto: Renault
Príplatkové položky

Priplácať sa musí za systém rozpoznávania dopravných značiek (350 €), head-up displej (700 €), matrix LED svetlomety (900 €), audiosystém Harman/Kardon s 12 reproduktormi (900 €), elektricky vysúvateľné ťažné zariadenie (1.100 €) a potom samozrejme za rôzne metalické a matné laky karosérie (od 700 do 1.600 €). Spomínaná obrovská panoramatická strecha je za príplatok 1.000 €. Štandardne sa Espace dodáva v 7-miestnej konfigurácii, môžete však zvoliť aj 5-miestnu verziu bez akéhokoľvek príplatku. Pre cestujúcich sediacich v treťom rade sedadiel má Renault pripravené stropné svetlá s dotykovým ovládaním a koncovky typu USB-C.

Renault Espace batožinový priestor so sedadlami
Foto: Renault

Sklenená panoramatická strecha nemá priečny nosník, takže poskytuje viac ako 1 m2 slnečného svetla (dĺžka 1,33 m, šírka 0,84 m). Jej sklo má na svojom vnútornom povrchu špeciálnu vrstvu, ktorá filtruje UV žiarenie a väčšinu dopadajúcich infračervených lúčov. Tým odráža teplo z priestoru pre cestujúcich, a preto Espace nemá žiadnu lacno pôsobiacu zatemňovaciu roletu. Automobil ponúkne v kabíne celkovo 39 litrov rôznych odkladacích priestorov.

Foto: Renault
Pohonná sústava a dojazd

Svetlá výška vozidla je 180 mm. Batožinový priestor má v 5-miestnej konfigurácii maximálny objem 777 litrov. Po sklopení aj zadných sedadiel vznikne priestor s objemom 1818 litrov. Ak je vozidlo plne obsadené siedmimi pasažiermi, do kufra vojde len 159 litrov batožiny. Hybridný pohonný systém pozostáva z benzínového trojvalca s objemom 1,2 litra. Ten dosahuje najvyšší výkon 130 koní a krútiaci moment 205 Nm. Spaľovaciemu agregátu sekundujú dva elektromotory. Prvý má výkon 68 koní a 205 Nm a je poháňaný batériou s kapacitou 2 kWh. Druhý elektromotor s krútiacim momentom 50 Nm slúži ako štartér generátor a k radeniu rýchlostných stupňov. Takto nakombinovaná pohonná sústava udelí vozidlu dynamiku na úrovni 8,8 sekundy času potrebného na zrýchlenie z 0 na 100 km/h a vyvinutie najvyššej rýchlosti 175 km/h.

Foto: Renault

Automatická prevodovka kombinuje 2 prevodové stupne u elektromotora a 4 prevodové stupne u benzínového motora. Renault udáva kombinovanú spotrebu paliva podľa metodiky WLTP na úrovni 4,6 litra na 100 km. Vďaka 55-litrovej nádrži preto bude možné prejsť na jednu nádrž až 1100 kilometrov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.9 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJRenault
Predchádzajúci článokNissan Hyper Urban vám vyrazí dych, je to Qashqai pre rok 2030?
Nasledujúci článokHonda N-Van e ako kráľ mini úžitkových automobilov?