Domov News Honda N-Van e ako kráľ mini úžitkových automobilov?

Honda N-Van e ako kráľ mini úžitkových automobilov?

Hovorí vám niečo model Honda N-Van? Asi iba ťažko by ste hľadali na trhu s elektromobilmi roztomilejšie auto. Tento mini počin od japonskej Hondy sa radí do kategórie „kei cars“ a svojou praktickosťou rozhodne prekvapí.

Honda N-Van patrí na japonskom trhu medzi stálice. Ide o automobil, ktorý možno zaradiť do kategórie ľahkých úžitkových vozidiel spomedzi už spomínaných „kei cars“. Ide o malé automobily, pri ktorých napríklad v Japonsku dostanete isté úľavy na daniach či zľavy na poplatky a poistenie. Čo sa týka rozmerov, ide o veľkú výzvu pre samotných výrobcov. Je potrebné zachovať dĺžku maximálne 3,4 metra a šírku niečo menej než 1,5 metra. A vďaka týmto proporciám pôsobia niektoré modely roztomilo, rozumejte až komicky.

Má to svoje limity

Kategória „kei cars“ má aj ďalšie povinné špecifiká. Jedno z nich sa týka napríklad objemu motora. Ten nesmie presahovať 660 kubických centimetrov a čo sa týka výkonu, nesmie prekročiť limit 64 koní. No s meniacim sa priemyslom čoraz viac pribúda v tejto kategórii aj elektrických zástupcov. Model Honda N-Van patrí primárne medzi tie so spaľovacím motorom pod kapotou, no po novom vznikne aj ako elektromobil. Čo sa týka vzhľadu, iba ťažko by ste našli rozdiel. Jedinou zmenou sa stane otvor na prednej maske určený na dobíjanie.

Všetky presné výkonové parametre zatiaľ nepoznáme, Honda však tvrdí, že na jedno nabitie zvládne tento N-Van e až 210 kilometrov. Dobitie akumulátora na maximum kapacity by malo trvať zhruba 5 hodín. Batériu bude možné využiť aj ako externý zdroj pre napájanie iných spotrebičov. Aktuálne v Európe Honda ponúka ako čistý elektrický model iba malú Hondu e. Tá v závislosti na výbave ponúkne podobný dojazd ako deklarovaných 210 kilometrov pre model N-Van e.

Honda N-Van
Foto: Honda
Prekvapí výbavou

Pozrieme sa spoločne aj na ďalšie detaily tohto mini úžitkového vozidla. Honda N-Van e ponúkne napríklad aj v segmente podobných vozidiel nevídané bočné hlavové airbagy. Vďaka veľmi tenkej batérii elektrická Honda nestratí príliš ani v priestore pre posádku či v úžitkovom priestore. Polepšili si aj brzdy, keďže v prípade elektromobilu dostanú úlohu brzdiť väčšiu masu.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJHonda
Predchádzajúci článokRenault Espace je na Slovensku – hybrid, 200 koní, základ pod 40.000 €
Nasledujúci článokSuzuki odhaľuje nový Swift