Domov Poradňa Nezabúdajte si preventívne kontrolovať aj tlak v pneumatikách.

Nezabúdajte si preventívne kontrolovať aj tlak v pneumatikách.

Tlak v pneumatikách je zrejme tou najviac zanedbávanou časťou údržby vozidla. Väčšina ľudí ho kontroluje iba pri výmene zimných kolies za letné, prípadne naopak.

Optimálny tlak v pneumatikách dokáže zabrániť zvýšeniu opotrebovania a dokáže takisto predĺžiť cyklus výmeny. Nešetríte iba vy, ale dokáže ušetriť aj našu Matku Zem. Okrem predĺženého cyklu výmeny, správny tlak v pneumatikách takisto dokáže zredukovať spotrebu paliva vozidla a tým tak aj emisie CO2.

Ako správne zmerať tlak? Okrem toho, že kompresory na zmeranie tlaku a dofúkanie sa zväčša nachádzajú na čerpacích staniciach, tak pochopiteľne existujú aj domáce kompresory. Predsa len, aktuálny trend je jasný a máloktorá automobilka do svojich vozidiel dáva dojazdové koleso, väčšinou v nich nájdeme len opravnú sadu na pneumatiky. Tieto kompresory sú užitočné a ľahko skladovateľné. Sú napájané cez 12V zásuvku a niektoré disponujú až trojmetrovým napájacím káblom s navíjacím mechanizmom a flexibilnou vzduchovou hadicou.

Doba nafúknutia pneumatiky je naozaj krátka, takže sa nemusíte báť, že kompresor bude nafukovať jedno koleso 40 minút. S kompresorom sa veľmi jednoducho manipuluje. Pneumatiky sú jediným kontaktom automobilu s vozovkou a práve ony sú najháklivejšie na rôzne poruchy. Najčastejšou poruchou na cestách je jednoznačne defekt. Ako sme spomínali vyššie, väčšina automobilov obsahuje už iba opravnú sadu pneumatiky a nie celé koleso.

Vďaka kompresoru a aj opravnej sade získavajú obe strany. Ako výrobca, tak aj majiteľ nového vozidla vďaka väčšiemu batožinovému priestoru. Väčšina šoférov sa prikláňa práve skôr k použitiu dofukovacej sady, než k výmene pneumatiky kus za kus.

Utesnenie poškodenej pneumatiky je rýchle a jednoduché a nie je potrebné pri tom použiť zdvihák. Práve vďaka opravným sadám sa viete vydať ďalej na cestu v priebehu 10 minút. Aktuálne kompresory sú kompatibilné aj so systémami TMPS (monitorovanie tlaku v pneumatikách). Je však takisto rozdiel medzi kupovanou sadou a tou, čo dostanete od výroby. Väčšinu, čo kúpite individuálne a „nespotrebujete“ do 5 rokov musíte vymeniť. Tie, ktoré dostanete od výroby však meniť nemusíte.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJpca.state.mn.us
Predchádzajúci článokTakto vyzerá historický monopost F1 z pohľadu tretej osoby
Nasledujúci článokBMW ukázalo zvuky elektromobilov. Pripomínajú skôr sci-fi ako auto