O tom, že na scénu prichádza nový Citroen C4 Cactus sme Vás už infomormovali dávnejšie. Nebudem sa preto venovať informáciám, ktoré som už predtým spomínal. V tomto článku sa zameriam skôr na moje dojmy z tohto stále trochu netradičného auta.

PRVÉ DOJMY

Ako sa hovorí, prvý dojem ostane vo Vás navždy. Keď som prvý raz uvidel nový C4 Cactus, musím uznať, že na mňa pôsobil rozhodne krajšie ako predchodca. Už to nevyzerá ako mimozemšťan na návšteve planéty Zem, ale ako mierne extravagantný spoločník nielen na opravené cesty.

Po sadnutí do auta dávam kredit novým sedadlám, ktoré sú naozaj pohodlné. Pred vami sa nachádza, na môj vkus trochu veľký, volant, ktorý si nastavíte ako výškovo, tak aj pozdĺžne. Pred volantom na Vás pozerá klasický “citroeňácky” digitálny displej zobrazujúci základné údaje ako rýchlosť, stav paliva v nádrži a pod. Otáčkomer však nečakajte, musíte sa orientovať podľa zvuku auta alebo dať na indikkátor preradenia rýchlosti.

Interiér ide s dobou a je poňatý minimalisticky. Mnoho konvenčných tlačidiel tu teda nenájdete. V podstate skoro všetko sa ovláda cez 7-palcový displej na stredovom paneli. Na tom sa perfektne zobrazí aj obraz z cúvacej kamery, ktorú hodnotím veľmi pozitívne! Po pár pokusoch som si na ňu zvykol a mnohokrát som sa už nepozeral ani do spätných zrkadiel. Okrem toho, cúvaciu kameru dostanete už v štandardnej výbave FEEL.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V nastaveniach toho ale až tak veľa nenastavíte. Záleží to všaj aj od stupňa výbavy. My sme mali tú základnú, a preto tam toho veľa na nastavenie nebolo. K multimediálnemu systému je pomocou Bluetooth možné pripojiť aj mobilný telefón. Telefonovanie a listovanie v zozname kontaktov vykonáte aj bez toho, aby ste museli odložiť ruky z volantu, pretože Vám na to slúži multifunkčný volant. Nebol žiadny problém ani s multimédiami, po pripojení telefónu ste jednoducho prepli zdroj a už ste mohli počúvať vlastnú hudbu. Listovanie v zozname interpretov a podobne ste takisto mohli robiť priamo z volantu.

PRVÉ KILOMETRE

Po naštartovaní zisťujem, že motor je veľmi tichý. Odhlučnenie v kabíne teda hodnitím pozitívne a to aj na diaľnici pri 130 km/h. Vo vyšších rýchlostiach už, bohužiaľ, bol hluk vyšší. Nejak extra mi to však nevadilo. Citroen C4 Cactus je skôr na pohodovú jazdu ako na naháňanie sa na diaľnici.

Čo sa týka pohodlia, už po prvých metroch som cítil, že podvozok je naladený veľmi mäkko. Nie však tak mäkko, aby Vás to rušilo. Jednoducho tie nové tlmiče pracujú naozaj výborne a asi im ani nemôžem nič vytknúť. Na naše slovenské, resp. bratislavské cesty je tento podvozok ako stvorený!

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

MOTOR

Náš C4 Cactus pod kapotou skrýval benzínovú 1,2-ku PureTech o výkone 110 koní a bol spriahnutý s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Motor bol dostatočne silný, keď som bol v aute sám, resp. dvaja. Pri plnom naložení už však veľmi nestíhal. Dlhodobá spotreba bola na hranici siedmich litrov na 100 km, presnejšie 7,2 litra/100 km. Mne sa však podarilo jazdiť za 6,6 litra/100 km. Dovolím si tvrdiť, že s  jemnejšou prácou pravej nohy by som sa vedel dostať ja na 6 litrov na 100 km. S deklarovanou spotrebou udávanou výrobcom (4,9 litra/100 km) by som však veľmi nerátal. Možno keby ste sa veľmi, ale naozaj veľmi snažili. Všimol som si totiž, že na môj vkus má technológia tendenciu motor podtáčať. Preto som sa indikovaním vhodného času na preradenie rýchlosti neriadil a skôr som počúval motor.

JAZDNÉ VLASTNOSTI

Čo sa týka jazdných vlastností, musím povedať, že celkovo hodnotím jazdu, resp. cestovanie v C4 Cactus pozitívne. Nové tlmiče v kombinácii s podvozkom spravia jazdu pohodlnou aj na horších cestách a za to majú inžinieri môj obdiv. Pri prudkom zaobchádzaní s volantom však už cítiť, že “kaktusík” pláva z jednej strany na druhú a to už také príjemné nie je. Našťastie sa však do takých hraničných situácii človek nedostane často, a preto to nehodnotím ako výrazné mínus. V podstate sa to dalo aj čakať. Nový C4 Cactus jednoducho nie je pretekár, ale príjemný spoločník aj na dlhšie cesty.

PLUSY
  • podvozok a nové tlmiče
  • cúvacia kamera
  • pohodlné sedadlá
  • dobré ovládanie tempomatu a obmedzovaču rýchlosti
  • dizajn exteriéru aj interiéru
  • hands-free
MÍNUSY
  • menší batožinový priestor (348 litrov)
  • menej miesta na zadných sedadlách
  • niektoré prvky interiéru (chýbajúci výduch ventilácie z pravej strany spolujazdca,vrchné madlo na držanie)
  • ovládanie klimatizácie cez multimediálny systém
  • miestami neskorá odozva displeja
TECHNICKÉ INFORMÁCIE

Motor: 3 valce, 1,2 PureTech 110 S&S (88 kW/110 k)

Zrýchlenie z 0-100 km/h: 10,3 s

Maximálna rýchlosť: 188 km/h

Batožinový priestor: 348 litrov

 

Cena: základ (14 990 eur)/ test (15 340 eur)

 

Zdroje: startstop.sk/citroen.sk