Pohodlné presúvadlo s množstvom výbavy za perfektnú cenu. Francúzov schová a hrdo predbehne aj svojho brata Škodu Rapid! Taký je SEAT Toledo FR.

Môj príchod k tomuto autu bol jednoznačne skeptický, nie som ten bežný zástanca koncernových modelov ktoré vznikli ako klávesové skratky na počítači CTRL+C a CTRL+V. Jednoducho každé auto bez ohľadu na koncernovú spoluprácu by malo reprezentovať svoju značku a jej štýl. V dobe, keď svetlo sveta uzreli modely Rapid a Toledo, boli na nerozoznanie, dnes je všetko inak. Obidva modely sú na konci svojho životného cyklu, a tak sa otvára priestor našpikovať ich výbavou za rozumné peniaze.

Toledo vyzerá a vždy vyzeralo lepšie než Rapid, to je môj názor a nikto mi ho nevezme. Teraz však svojho brata predbieha aj spracovaním a výbavou. Na test sa nám dostal malý sedan alebo po správnosti liftback, Toledo vo verzii FR Line. Pekný modrý lak, 17-palcové disky v titánovej farbe, emblém FR na maske a samotná maska chladiča ho odlišujú od väčšiny predaných kusov.

Na rozdiel od Rapidu vám ponúkne Full-LED svetlá vpredu a vzadu. SEAT použil LEDky dokonca aj v osvetlení ŠPZ a interiéru. Žiarovky nájdete len v zadných smerovkách. Vypracovanie interiéru vás tiež osloví. Pohľadné sedačky obšité červenou niťou v kombinácii s alcantarou a eko kožou. Červeným prešitím sa v interiéri nešetrilo, dostal ho aj športový volant, radiaca páka, lakťová opierka či výplne dverí. A najviac ma dostal perfektný detail v podobe červeného svietiaceho nápisu FR Line na paneli pred spolujazdcom. To som už niekde videl… Ach áno, Audi! Všetky tieto milé prvky vo vás zanechajú dojem hodnotnejšieho auta.

Zvyšok interiéru je klasický koncernový, základ ostal nezmenený. Toledo vám ponúkne dostatok priestoru za volantom, na zadných sedadlách a dokonca aj v kufri. Objem batožinového priestoru je 550 l. Rázvor náprav 2602 mm je dostatočný a pohodlne sa odvezú štyria dospelí. Podvozok je prekvapivo komfortný aj na väčších diskoch, ale vzadu je priečne nerovnosti podstatne viac cítiť.

Spomínané LED svetlá ma milo prekvapili, v noci majú dostatočný dosvit a sú skutočne prekvapujúcim prvkom výbavy v tejto triede áut. Rozhodne ich odporúčam, jazda s nimi je bezpečnejšia ako s bežnými halogénmi. Navyše majú funkciu Highway Assist, kedy sú pri jazde na diaľnici schopné zvýšiť dosvit.

Jediným dnes ponúkaným motorom je trojvalcové 1,0 TSI, v našom prípade s výkonom 81 kW v kombinácii so 6-stupňovým manuálom. K tejto konfigurácii sa asi netreba nejako zvlášť vyjadrovať. Osobne si myslím, že ide o overenú voľbu. Motor si s prevodovkou rozumejú a čo je najpodstatnejšie, výkon motora je vzhľadom na veľkosť auta dostatočný a sedí mu. Zvukový prejav trojvalca nechcem príliš riešiť, v nízkych otáčkach a naopak v radikálne vyšších to nie je práve uchu lahodiace, ale to vie každý, kto jazdil na 1,0 TSI. Každopádne, spotreba sa v priebehu nášho testu ustálila na hodnote 5,9 l/100 km. Pri nižšej diaľničnej rýchlosti do 120 km/h dokáže auto jazdiť veľmi úsporne. Akonáhle túto hodnotu prešvihnete, spotreba prudko narastá. V meste pri bežnej bratislavskej premávke očakávajte hodnoty v rozmedzí 7 až 7,9 l/100 km.

Teraz prichádza to najpodstatnejšie, cena! Naša konfigurácia, áno aj s LED svetlami v FR Line stojí presne 15 690 €. Čo je na cenníkovú cenu za skutočne dobre vybavené auto, ktoré vám poskytne požadovaný komfort a priestor, veľmi zaujímavá suma.

Zdroje: SEAT | startstop.sk