Najvýkonnejší motor v ponuke, vypínanie dvoch valcov a nová najvyššia výbava Takumi Plus. Na test sa nám dostala vlajková loď z Hirošimy – Mazda 6!

Tretí facelift tretej generácie vlajkovej lode Mazda 6 sme už v našej redakcii overili. Prvýkrát vo verzii Wagon s dvojlitrovou benzínovou atmosférou, teraz sme sa pozreli na vrchol v podobe 2,5-litrového atmosférického štvorvalca vo verzii sedan a v najvyššej možnej výbave.

V úvode budem stručný. Tak, ako som spomínal pri videorecenzii prvej zmienenej verzie, Mazda jednoducho vybrúsila diamant do dokonalosti. To isté platí aj pri aktuálnej verzii sedan. Po dizajnovej stránke je pre mňa Mazda 6 suverénne najkrajším modelom segmentu. Prvý okamih so sedanom v bielej farbe bol trochu aj sklamaním. Farba autu zobrala charakter, no neskôr som jej prišiel na chuť a pod slnečnými lúčmi perleťový lak krásne žiaril. Mne osobne skôr imponujú karosérie typu sedan, než kombi, ale množstvo z vás bude namietať, že wagon sa viac podaril.

Čo predstavuje nový stupeň výbavy a prečo sa ho rozhodla Mazda pridať do ponuky? Drvivá väčšina zákazníkov si zakúpi Mazdu 6 v najvyššej výbave, ktorú doposiaľ predstavoval stupeň Revolution TOP. Práve preto automobilka pridala opciu na nový vrchol ponuky. Takumi Plus ponúka prémiové kožené čalúnenie Nappa, osvetlenie interiéru LED diódami (pozor, nie je to úplne plnohodnotné ambientné osvetlenie, aké by ste dostali napríklad v Passate), bezrámové vnútorné spätné zrkadlo, ktoré vyzerá skvelo, obloženie interiéru materiálom Ultrasuade® NU (pripomína brúsenú kožu), čierny strop, kovové ovládače elektrických sedadiel, skutočné drevené lišty a šíber!

Celkové materiálové spracovanie interiéru je na úrovni nemeckej prémie, bez akýchkoľvek kompromisov! Konkurenciu v podobe Passatu, Superbu či Mondea necháva Mazda 6 ďaleko v spätných zrkadlách. A to doslova aj po motorickej stránke. Mazda ponúka najvýkonnejší motor v podobe 2,5-litrového atmosférického štvorvalca s výkonom 143 kW (194 koní). V ponuke Passatu aktuálne nájdete najvýkonnejší benzínový agregát v podobe 1,5 TSI s výkonom 110 kW. Mondeo vám ponúkne najvyšší výkon 138 kW len v prípade hybridnej sústavy. Superb v konfigurátore zatiaľ ponúka ku podivu stále 2,0 TSI s výkonom 200 kW, no to sa môže v najbližších mesiacoch zmeniť.

Aká je 2,5-litrová atmosféra? Prekvapivo úsporná, práve kvôli použitiu systému vypínania dvoch valcov. Prešli sme sním 1300 km, absolvovali sme manažérsku cestu Bratislava-Praha-Bratislava a kombinovaná spotreba predstavovala finálnu hodnotu 8,3 l/100 km. Ak by ste sa snažili, dostali by ste aj na hodnotu 7,9. V meste si Mazda vypýta o trochu viac, hodnota však nepresiahne 10 litrov. Na okreskách sa drží do hodnoty 7 litrov a po diaľnici jazdí za cca 8 litrov. Motor má krásny kontinuálny ťah a výkon, sprevádzaný nádherným tónom motora, vrcholí pri 6000 otáčkach. Prevodovka a motor si perfektne rozumejú.

Jazdnej dynamike by dopomohlo turbo hlavne od spodných otáčok, no nebudem tu rýpať do atmosférických motorov, ktorých som osobne zástancom. Mazda 6 drží vynikajúco na ceste aj pri vyšších rýchlostiach, kedy pociťujete komfort podvozka a prvotriedne odhlučnenie kabíny. Podvozok síce nie je adaptívny, čo pre niekoho môže znamenať mínus pri rozhodovaní a porovnávaní s konkurenciou. Taktiež Mazda 6 nedisponuje plne digitálnym prístrojovým štítom, osobne mi však tento fakt nijak zásadne neprekážal. Čo môže byť dôležitejším faktorom, je absencia pohonu 4×4, ktorý je k dispozícii výhradne pre verziu wagon.

A teraz prichádza ten najzásadnejší údaj, a tým je cena. Plne vybavená Mazda 6 v najvyššej výbave s najvýkonnejším motorom a automatickou prevodovkou stojí 37 395 €. Ostáva tak na zvážení, či ešte stále potrebujete mainstreamový Passat.

Všetky ostatné informácie ktoré ste možno nenašli v tejto textovej recenzii vám doplní videorecenzia verzie wagon, ktorú nájdete nižšie. 🙂

Test Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G, tretí facelift vybrúsil diamant!

Zdroje: Mazda | startstop.sk