Spojenie robustných kolies a nadaného motora stavia  Qashqai do pozície, kedy by sme ho nazvali niečím iným ako crossoverom. Aké nadanie sa teda postará o pôžitok z jazdy?

Nissan Qashqai brázdi cesty už od roku 2007. Mali sme možnosť testovať facelift druhej generácie, ktorý sa v 2013 po predstavení považoval za najžiadanejšie SUV. Platí to dnes rovnako? Má tento modrý krásavec priebojnosť a odhodlanie, akými sa môžu chváliť jeho oponenti?

Nissanu Qashqai facelift jednoznačne prospel. Nielen dizajnové, ale aj funkčné prvky si priam pýtajú pozornosť. Musím oceniť mnoho detailov, ktoré vytvorili efekt dravého auta a pridali mu na kráse.

Nová predná maska v kombinácii so svetelnou „aparatúrou“ a agresívnejším tvarovaním mi pripomínajú šelmu pripravenú na útok. Len sadnúť a ste fuč. Ostrý formát hrá svoju rolu naozaj presvedčivo. Nebáli sa dizajnéri o hmlovky? Tie sú, vzhľadom na svetlú výšku auta, umiestnené presne na mieste, kde dostanú ranu od ťažnej gule či železných zábran na parkovisku.

Ladné krivky sa preniesli aj na zadok auta. Zaujímavo tvarované svetlá sľubujú nielen zvedavé pohľady, ale aj funkčnú stránku. Okrem lepšej aerodynamiky majú zabrániť znečisteniu parkovacej kamery. Pokiaľ sa práve nebudete brodiť kalužami a močiarmi, vystupovať z auta z vreckovkou budete musieť už len kvôli diskrétnejším dôvodom. Naozaj múdry ťah.

Nový Qashqai vyzerá zvonka bezpochyby šantivo. Estetickej stránke prispievajú na dôveryhodnosti aj 19 palcové zliatinové disky. Na parkovisku sa Vám tento „taťka šmoula“ určite nestratí.

Interiér s miernym hlukom

Priestrannosť a rozmanitosť si Qashqai zachováva aj po nasadnutí za volant. Priestor je pre vodiča ako aj pre spolujazdca príjemným posedením, skoro ako pri pohári vína či šálke kávy. Kožené sedačky poskytnú dostatočný komfort a aj v zimnom období sa zahrejú behom pár minút, takže drkotať zubami nebudete. Cestujúci vzadu to budú mať o niečo horšie.

Najzásadnejším aspektom, ktorí mi doslova bil do uší, bolo odhlučnenie kabíny. Nejde ani tak o prepúšťanie zvuku alebo hluku motora ako takého dnu, ale otrasy podvozku na nerovnej ceste. Jednoducho povedané, slovenské rozbité cesty tomuto autu nerobia dobre, ale z veľkej časti to prikladám za vinu 19 palcovým diskom.

V interiéri zaujme zospodu skosený volant, ktorý sa stal takým športovým fragmentom. Je citlivý, šikovne sa drží a nájdete na ňom všetky potrebné ovládania, ktorých hľadanie by nemalo vodiča zamestnávať počas jazdy.

Na ľavej strane pod výduchom kúrenia nájdete utajené dve azda najužitočnejšie tlačidlá – Line Assistant a Start-Stop systém. V jednoduchosti je krása, a tak pri vypínaní týchto dvoch niekedy nepríjemných mašinérií stačí len stlačiť a ste bez nich. Je koniec držania gombíka na 5 sekúnd!

Displej infotainmentu sa zachoval z modelu pred faceliftom. Prehľadná navigácia a parkovacie kamery vpredu aj vzadu sú skvelým prínosom pri aute takýchto rozmerov. Pri parkovaní sa na obrazovke zjaví 360 stupňový pohľad okolo auta, ktorý je bohužiaľ trošku nekvalitný.

Uchvátilo ma panoramatické strešné okno, ktoré si podľa mňa zamiluje každý. Aj keď som stále počúvala otázky typu: Načo je to dobré? Nesvieti cez to slnko do očí? To ti nevadí, že ťa každý vidí z autobusu? A pod. Je to prostý hravý prvok, ktorému už využitie nájdete. Aj keby ste ako ja, mali pozerať zospodu na trup lietadla.

Odkladací priestor v kabíne je úctyhodný. Do dverí sa bez problémov zmestí 1,5 litrová fľaša vody, dva nápoje sa dajú odložiť priamo v stredovom panely a kebyže majú v obchode akciu a ponúknu Vám malú fľašku do ruky, v lakťovej opierke je ďalšie miesto. Jediný problém nastane v prípade plne obsadeného auta.

Parkovanie miernym sklamaním

Poviem Vám príklad. Ak si peňaženku odložíte do kastlíku u spolujazdca, pričom to je priemerne vysoký chlap, v prípade zastavenia políciou budete vyzerať ako partička klaunov. Totižto, ide o to, že dvierka sú také široké a objemné, že ich spolujazdec kvôli svojim nohám nedokáže otvoriť a tak bude musieť vystúpiť alebo nájsť tú správnu polohu na „odnoženie“.

Parkovací asistent sa môže zdať ako šikovná voľba pre zaparkovanie v tesných priestoroch, ale má ešte nevychytané muchy. Nebola to práve najzábavnejšia aktivita – auto sa ma snažilo navigovať tam, kde ísť nemohlo. A keďže platia zákony fyziky, ani moje rozhorčenie a vytrvalosť asistentovi nepomohli. Vraziť do steny alebo do auta za mnou nie je žiadna sranda, a Qashqai bohužiaľ v tomto pohorel.

Pokiaľ som mu ale dala dostatok priestoru na jeho špecifické manévre s volantom, voľné parkovacie miesta, v tomto prípade tri vedľa seba, bol náležite vrtký a dostal sa tam, kam som chcela. Bohužiaľ sa tým ale stráca pôvodná schopnosť tohto pomocníka. Bolo by treba tento systém ešte dotiahnuť. V každom prípade sa s Qashqaiom parkovalo pohodlne aj bez toho a nemusela som sa stresovať, kde také navonok obrovské auto napracem. Že by aj modrá začala zoštíhľovať?

Objem batožinového priestoru kúru na chudnutie tiež nepotrebuje. Činí 410 litrov, navyše má dvojité dno a praktické „priečinkové“ skladanie. Po zložení sedačiek sa veľkosť zväčší na 1585 litrov, čo už je dosť aj na bicykle pre celú rodinu.

1,3 DIG-T bez problémov stačí

Srdce tohto modrého krásavca tvorí štvorvalcový 1,3 litrový motor s výkonom 103 kW, čo je 140 koní. Na môj údiv, táto kubatúra Qashqaiu perfektne sedí. Motor je tichý, vynikajúco odhlučnený a zo spotreby sa môže tešiť každý, kto ju bude riešiť.

Kombinácia turba, 6 stupňovej manuálnej prevodovky a predného náhonu robia z tohto crossoveru športovo ladené auto! Na moje počudovanie, 1332 cm kubických a krútiaci moment 240 Nm ťahajú auto dopredu ako zmyslov zbavené. Summa summarum, pôžitok z jazdy máte zaručený.

Motoru sa prispôsobil aj podvozok, takže zo zákruty ho budete vynášať len z ťažkosťami. Naozaj, celkový dojem z auta mi pripomína šelmu na povel. Síce to nie je dáky hatchback s 350 koňmi, ale Qashqai na predsudky mľandravého auta apeluje zošliapnutím na pedál.

Turbo si jednoducho robí svoju prácu poctivo, aj keď jeho odozva má pár sekundové omeškanie. Ale viete ako sa hovorí – na dobré veci sa oplatí počkať. Nevykoľaja ho ani kruhové objazdy či klopené zákruty, pretože si ich neskutočne užíva. A plným dúškom si ich vychutnáte aj vy. A pritom je to stále ten istý rodinný kamarát, s ktorým ráno odveziete deti do školy!

Spotreba príjemným prekvapením

Spotreba benzínu sa vyšplhala v priemere na 6,4 l/100 km. Úprimne povedané, čakala som minimálne o dva litre vyššie čísla vzhľadom na veľkosť auta. O to radostnejšie bolo zistenie, že aj keď sa tento modrásek zdal na prvý pohľad ufuňaný a priťažký, presvedčil ma, že podceňovať ho nemá zmysel.

Testovaný Qashqai sa mi dostal do rúk takmer v plnej výbave TEKNA+ a sťažovať sa veru nemôžem. Aj keď by sa cena pohybujúca sa okolo 30 000 € mohla zdať vysoká, oproti konkurencii je vždy o krok napred. Pokiaľ chcete mať auto, ktoré jednoznačne nejde s davom, tak je tento Qashqai tá správna voľba!

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1332 cm3
Max. výkon 104 kW/140 k
Max. krútiaci moment 240 Nm
Palivo benzín
Pohon predná náprava
Prevodovka 6-stupňová manuálna
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4394 mm
Šírka 1806 mm
Výška 1590 mm
Rázvor náprav 2646 mm
Pohotovostná hmotnosť 1300-1435 kg
Rozmer pneumatík R19
Objem batožinového priestoru 410 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,9 s
SPOTREBA
Mesto 7,0 l/100 km
Diaľnica 6,1 l/100 km
Okresky 5,8 l/100 km
Priemer 6,4 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 28 130 €
Cena testovanej verzie  €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAutosalón Ženeva: Labutia pieseň pre Passat, reinkarnácia Buggy a oveľa viac
Nasledujúci článokNový Hyundai Sonata, auto ktoré má snahu o zničiť VW Passat, či Škoda Superb!