Ford Mondeo Hybrid rozhodne nie je nováčikom na trhu, chýbala mu však toľko žiadaná verzia Combi. Práve tú prináša facelift Mondea.

V roku 2017 sme sa prvý krát mohli v Európe previezť v spoločnosti eko-sedanu Ford Mondeo Hybrid. K dokonalému úspechu však chýbala tak obľúbená verzia combi. Hlavne ak berieme do úvahy, že Ford Mondeo často tvorí súčasť firemnej flotily. Dočkali sme sa, s príchodom faceliftu dorazila aj všestrannejšia verzia hybridného Mondea.

Po dizajnovej stránke, vám Mondeo rozhodne približovať netreba. Prakticky od roku 2012 kedy dorazila piata generácia, Mondeo zažilo len zopár modernizácií a jeho dizajn sa takmer nijak nemenil. Nedá mi však nespomenúť, efektnú prednú dynamickú LED smerovku. Tenká línia LED podpisu denného osvetlenia sa strieda so smerovým svetlom.

Osvedčená technika

Hybridné Mondeo používa atmosferický benzínový štvorvalec s objemom 2,0 litre a výkonom 103 kW, ktorý kombinuje s dvoma elektromotormi s výkonom 88kW a 64 kW. Kombinovaný výkon celej sústavy je 138 kW čiže 187 koní a krútiacim momentom na úrovni 175 Nm. Kapacita akumulátora je 1,4 kWh a je ukrytý pod podlahou batožinového priestoru, rovnako ako aj konvenčná 12V batéria, ktorú Ford Mondeo Hybrid taktiež využíva.

Princíp akým funguje hybridné Mondeo je klasicky konvenčný, vozidlo vie ísť v hybridnom, čisto elektrickom ale aj bežnom spaľovacom režime. Závisí od vášho štýlu jazdy, rýchlosti či daným podmienkam.

Čisto elektrický režim využijete hlavne v obci či v meste, no občas ,pokiaľ na plynový pedál príliš netlačíte, vie Mondeo prejsť aj okresky len na elektrickú energiu. Netreba mať však prehnané očakávania a je potrebné si uvedomiť, že sa jedná o klasický hybrid, ktorý nemožno dobíjať priamo zo siete. O dobíjanie akumulátorov sa stará čiastočne benzínový agregát, ale hlavne rekuperácia.

Nečakajte nulovú spotrebu

Samotná dynamika je porovnateľná s naftovým agregátom, v niektorých aspektoch hybrid naftu prekonáva, rovnako ako aj v samotnej spotrebe. V meste sme zajazdili s hodnotou 6,1l/ 100 km pričom sme sa vôbec nesnažili jazdiť čo najúspornejšie. Mondeo vás však bude samé motivovať k vyváženej jazde primárne na elektrinu.

Kombinovaná trasa okresky, dediny si vypýtala 5,3l/ 100 km. Dediny ste schopný bez väčších problémov preplachtiť. Na okresnej ceste hlavne pri predbiehaní sa výraznejšie k slovu dostáva benzínový motor, stále je však len v hybridnej úlohe.

To čo Hybridnému Mondeu už sedí menej je diaľnica, respektíve dlhé diaľničné presuny. Dá sa pokojne prehlásiť že vtedy už palivo nešetríte ale práve naopak, míňate viac hlavne kvôli vyššej hmotnosti vozidla. Spotreba však dosiahla úroveň 7,4l/ 100 km čo vôbec nie je zlé na manažérske kombi s benzínovým agregátom.

Hlavnou doménou hybridného Mondea tak rozhodne nie je diaľnica, ale práve mesto a jeho periféria. Motor je príkladne odhlučnený od kabíny no pokiaľ chcete okamžitý výkon na ktorý ste zvyknutý s prepĺňaných motorov, po stlačení pedálu na podlahu sa musíte zmieriť s relatívne hlučným prejavom. Zvýšený hluk produkuje práve atmosferický motor pracujúci v etkinsonovom cykle, ktorého špeciálna prevodovka e-CVT, ktorú mimochodom môžeme poznať práve z Japonských áut, vyhnala až k červeným hodnotám.

Bezkonkurenčný podvozok a pohodlie

O tom že Ford Mondeo a vlastne všeobecne Ford má bezkonkurenčný podvozok, sa snáď ani nemusím zmieňovať. Jazda s Mondeom je skvelý zážitok komfortu, slovné spojenie: žehlí nerovnosti, nepoužívam príliš často no Mondeo si ho rozhodne zaslúži. Rovnakou dávkou komfortu odmení aj pasažierov na zadných sedadlách, Ford to jednoducho s podvozkom vie!

V neposlednej rade tomu prispievajú aj sedačky, ich sedák je nesmierne mäkký. Na moje vlastné počudovanie, pri takto komfortných sedadlách, Mondeo nemalo problém s bočným vedením tela. Celkovo ste do sedačiek perfektne zapadli a udržali vás na mieste aj pri dynamickej jazde. Batožinový priestor v prípade verzie Combi Hybrid, utrpel asi najviac. Práve kvôli umiestneniu akumulátora a konvenčnej batérie, ktorá sa už nezmestila pod kapotu, klesla jeho hodnota na úroveň 403 litrov.

Konštruktéri pôvodne totiž nerátali s dodatočnou verziou Hybrid a tak vznikol v batožinovom priestore veľmi zvláštny ťaví hrb. Reálne klesla využiteľnosť verzie Combi, na bežnú dovolenku by ste sa však zbaliť mali bez problémov.

Čas nezastavíš

Interiér je vypracovaný z kvalitných mäkčených plastov, kože a eko-kože. Nič tu nevŕzga! Po ergonomickej stránke mu nieje čo vytknúť, všetky ovládače sú prehľadné a logicky umiestnené. Interiér pôsobí celkovo trochu zastaralým dojmom, čomu vôbec nepomáha chaotický multifunkčný volant.

V rámci faceliftu by som úprimne privítal menší redizajn palubnej dosky. Mondeu by to v dnešnej digitálnej dobe, rozhodne pomohlo. Vo výbave nechýbalo ani množstvo komfortných a bezpečnostných prvkov ako napríklad elektrické sedadlá nastaviteľné v 10-tich smeroch, balík vyhrievania volantu, čelného skla a všetkých sedadiel, kolenný airbag, sledovanie mŕtveho uhla, núdzové brzdenie či udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu. Vytknúť však musím adaptívny tempomat, ktorý sa vypne akonáhle klesne rýchlosť vozidla pod 30 km/hod…

Vedieť si vybrať je umenie

Mondeo Combi Hybrid spája praktickú a ekologické alternatívu v jeden celok. Nieje to auto bez kompromisov, na určité ústupky sa treba pripraviť ale rozhodne stojí za zváženie pri výbere ideálneho Combi.

PRVÁ JAZDA: Škoda Superb SCOUT, prichádza vytúžená verzia!

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 993 cm3
Max. výkon 107 kW/ 145 k + elektromotor 135 kW / 184 k
Max. krútiaci moment 175 Nm + 315 Nm
Palivo benzín + elektromotor
Pohon prednej nápravy
Prevodovka e-CVT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 600 mm
Šírka 1 855 mm
Výška 2 118 mm
Rázvor náprav 2 663 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 610 kg
Objem nádrže 54 l
Objem batožinového priestoru 403 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,2 s
SPOTREBA
Mesto 6,1 l / 100 km
Diaľnica 7,4 l / 100 km
Okresky 5,3 l / 100 km
Priemer 6,4 l / 100 km
CENA
Základná cena modelu od 34 580 €
Cena testovanej verzie 39 165 €