Mini už sú dávno malé iba svojím názvom. V skutočnosti sú totiž tieto autá často väčšie ako klasické hatchbacky. Nezdá sa vám to? Clubman, Countryman a donedávna aj Paceman sú modely patriace do ponuky značky.

Ja som mal možnosť stráviť týždeň s prvým menovaným, a to hneď v športovo ladenej verzií S. Keďže v minulosti som si uz vyskúšal klasický Cooper S aj Countryman S, natiahnutý Clubman bol posledným na zozname. Medzi prvotné očakávania patril samozrejme dobrý zvuk a dynamika, no zároveň súboj s vyššou hmotnosťou. Obával som sa totiž, či Mini extra rozmery nepripravili o povesť motokáry.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Začnime ale exteriérom. Napriek tomu, že Clubman nie je prevedenie pre každého, a často sa o ňom vtipkuje, že pripomína “pohrebák”, ľudia si ho obľúbili. Respektíve si na jeho špecifický look zvykli. Pozitívnych ohlasov na dizajn som od okolia počúval viac ako som čakal. Niet divu. Je to štýlová ikona, ktorá navyše v S-kovom prevedení pôsobí o triedu vyššie od konkurencie. Nízky a široký predok, rozšírené blatníky či kolesá z dielne John Cooper Works jasne napovedajú jeho športovosť. Príplatkový metalický lak Indian Summer Red by sa mi hodil skôr pre ženskú posádku, no svojim jedinečným odtieňom vystupuje z davu. V konfigurátore ho nájdete za 662 eur. A verte či neverte, Clubman má aj krídlové dvere. Nie však také ako Lamborghini. Na mysli mám tie kufrové, ktoré sú pre model jedinečným prvkom.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Rozloženie interiéru, ktoré v súčasnosti používa Mini už poznáme niekoľko rokov. Menili sa iba detaily. Neznamená to však, že by kabína bola zastaraná. Počas týždňa stráveného s Clubmanom mi v podstate nič nechýbalo ani neprekážalo. Veľmi som si pochvaľoval volant, ktorý je skvelý tvarom, veľkosťou ale aj koženým povrchom. Páčilo sa mi tiež jednoduché a rýchle obsluhovanie voliča prevodov. Športové sedačky sú viac dizajnové ako funkčné a navyše sú v tomto prevedení aj šialene drahé. Konkrétna za ne zaplatíte až 2027 eur.  Audio Harman/Kardon hrá tak ako vždy – perfektne. Celkové vypracovanie vozidla vytvára luxusný a solídny dojem. Treba však poznamenať, že toto všetko stojí aj slušné peniaze.

Šikovne zahaľuje rozmery

Možno to znie, akoby som o Mini Clubman písal ako o nejakom SUV, no pri tomto variante už môžeme hovoriť o decentnom kombi. Rázvor náprav má dĺžku 2670 mm, čo je pre porovnanie o 20 milimetrov viac ako Hyundai i30 kombi. Podobne je na tom aj s hmotnosťou 1465 kilogramov. Takže predsa len ide o automobil, ktorý proporciami hatchback nepripomína, aj keď tak navonok vyzerá. Mini však dokáže svoju veľkosť perfektne zamaskovať do presného riadenia a mrštnosti. Vďaka tuhšie naladenému podvozku sa v zákrutách nenakláňa a skvele sedí na zemi. Testovaný kúsok bol navyše vybavený aj príplatkovým adaptívnym podvozkom za 509 eur. Je známe, že práve tieto vlastnosti sú pre značku kľúčové.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V kombinácií s prepĺňaným dvojlitrom pod kapotou a zapnutým športovým režimom vám aj Clubman dokáže vyčarovať široký úsmev na tvárí. Výkon 141 kW (192 konských síl) a krútiaci moment 300 Nm putujú cez sedemstupňový automat na všetky kolesá. Sedem sekundový šprint na stovku s technológiou ALL4 je pocitovo výrazne akčnejší ako na papieri. Zážitku hrá do kariet aj kopanie prevodovky vo vyšších otáčkach. Na predbiehanie či občasné naháňanie okreskami je tento motor úplne postačujúci. A samozrejme sa nedá nespomenúť ten parádny zvuk, ktorý to všetko sprevádza.

Úplne základná cena modelu Mini Clubman Cooper S je 28250 eur. V takomto prípade dostávate benzínový variant s manuálom a pohonom predných kolies. Jeho cena sa však vie veľmi ľahko prehupnúť za hranicu 30-tisíc a ďalej rásť. Ak totiž chcete čo i len najmenšie príplatky, pri každom z nich počítajte aspoň s trojcifernou sumou. Štvorkolka ALL4 so športovým automatom, tak ako to bolo v našom prípade, začína na 31871 eurách. Za doplnkovú výbavu sa považujú napríklad aj parkovacie senzory a zadná kamera, čo by v prémiovom aute už mohlo patriť do základného vybavenia. Ak patríte medzi náročných, a pri konfigurácii volíte plnku, počítajte so sumou takmer 50-tisíc eur. Testovací exemplár má totiž cenníkovú cenu 48002 eur, a to ešte nemal zaškrtnuté všetky políčka.

Mini Clubman možno uvidíme ako SUV už o rok, ako by mohol vyzerať?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!