Suzuki SX4 S-Cross s mild-hybridnou pohonnou jednotkou, atraktívnou cenovkou a veľkorysým batožinovým priestorom má niekoľko silných stránok.

Na základe priaznivej ceny sa Suzuki SX4 S-Cross javí ako jemný kompromis medzi modelmi Kia Sportage a Nissan Qashqai. Ak dokážete žiť s plastovými interiérovými materiálmi a skutočne jednoduchými ovládacími prvkami, máte po boku silného spoločníka.

TEST Suzuki SX4 S-Cross Mild-Hybrid

Suzuki SX4 bol v roku 2006 jedným z prvých malých terénnych vozidiel a bol vyvinutý spolu s Fiatom, ktorý predával auto ako Sedici. Za necelých 15 rokov sa ale toho zmenilo viac ako dosť, takže kedysi malý „tereňák“ sa zmenil na relatívne veľké a nápadné auto, ktoré láka hlavne svojimi vlastnosťami. V rozvíjajúcom sa segmente má S-Cross trochu anonymný vzhľad.

V roku 2015, keď sa predstavila jeho menšia sestra Vitara, sa tento crossover dostal do úzadia. Aj keď ponúka oveľa menej vnútorného priestoru, Vitara vyzerá oveľa lákavejšie. Podľa malého prieskumu, ktorým som pozorovala reakcie oboch pohlaví musím zhodnotiť, že nám ženám sa táto červená krabička skutočne páči. Je to iba farbou alebo záleží skôr na veľkosti?

Taký jednoduchý a pokojný

Samotný interiér pôsobí veľmi jednoduchým a praktickým dojmom. Nie je preplácaný modernými tlačidlami či zbytočnými funkciami, čím si nájde určite priaznivcov aj v starších vekových kategóriách. Všetky ovládacie prvky sú z hľadiska prevádzky logicky umiestnené a ak človek nemá oštaru s pomerne veľkým zastúpením plastových prvkov, nebudete mať problém si na auto zvyknúť.

TEST Suzuki SX4 S-Cross Mild-Hybrid

Jedným z triumfov Suzuki SX4 S-Cross je celková úroveň pohodlia. Vystupovanie a nastupovanie sa stáva príjemným momentom, pretože to nie je ako nastupovať do športového coupé a zapadnúť presne do vymedzeného priestoru. V S-Crosse je miesta dosť. Čalúnené sedadlá sú sympatické a poskytujú jemnú oporu. V našej verzii už k plnej výbave chýbala iba panoramatická strecha a kožené sedadlá.

Samotný infotainment by mohol byť pre jedného zaostalý, no pre iného jednoduchý a praktický. Sú tu všetky funkcie, ktoré šofér pri vedení vozidla môže potrebovať. Frustráciu ale privodí ovládanie hlasitosti, ktoré aj napriek pomerne klasickému dizajnu interiéru dostalo dotykovú linku. V tomto prípade mám zastarané zmýšľanie ja, pretože som zástancom plastových koliesok, vďaka ktorým presne určím, ako veľmi nahlas chcem rádio. Pri tomto dotykovom nastavení spolujazdcovi nejeden raz ubehla ruka a zrazu som mala v aute 3-sekundovú techno párty.

Na veľkosti skutočne záleží

Ak sa treba zbaliť na týždňovú dovolenku, previezť zopár kusov nábytku alebo dostať štvornohého chlpáča na veterinu, S-Cross ponúkne na všetky tieto „životné situácie“ veľkorysý priestor. Ak netreba nabrať spolujazdcov, zadná sedačka sa dá jednoducho sklopiť. Škoda, že v kufri nie je rovná nakladacia plocha, ale Suzuki to nahradzuje dvojitým dnom a 430 litrami úložného priestoru.

TEST Suzuki SX4 S-Cross Mild-Hybrid

Aj keď sa to nezdá ako príliš generózny objem, priama konkurencia má svoje pre a proti. Drahší Qashqai ponúkne iba 410 litrov kvôli svojej strešnej línii, no Kia Sportage, ktorej cenovka začína tiež o pár tisíc vyššie, ponúkne až 503 litrov. Ak patríte medzi zákazníkov, ktorí majú radšej zlatú strednú cestu za primeranú cenu s dobrou spotrebou, S-Cross si vás získa mild-hybridnou technológiou.

Mild-hybridom spravilo Suzuki krok vpred

SX4 S-Cross momentálne svojim majiteľom s mild-hybridnou technológiou nedáva na výber a tak si pod kapotou nájdete agregát s objemom 1,4-litra, ktorý nesie označenie BoosterJet Hybrid. Závisláci na nafte budú musieť zvoliť Vitaru. Pokiaľ však ide o SX4, o výkon sa stará nový 48 V systém SHVS s funkciou elektromotora. Sprevádza ho dôstojný 6-stupňový manuál, vďaka ktorému má výkon 95 kW, čiže 129 konských síl. Mohlo by sa zdať, že ubratie na výkone bude skutočne citeľné, no opak je pravdou.

Hybridný systém funguje tak, že energia spracovaná počas brzdenia sa ukladá do batérie, ktorá ju potom v prípade potreby posiela späť na kolesá. Tento priebeh zobrazuje ikonka na palubnom počítači, ktorá znázorňuje batériu. Drvivú časť cesty sa tam objavujú iba dve alebo tri paličky, no pri jazde z kopca sa dobije na plnú kapacitu za pár minút. Našťastie to nefunguje ako zobrazenie dojazdu a tento ukazovateľ nie je taký podstatný ako číslo, ktoré znázorňuje spotrebu. Aj vďaka prítomnému mild-hybridu sa vyšplhala na hranicu 5,4 litra na 100 kilometrov.

Za takúto priaznivú hodnotu môže aj funkcia elektrického voľnobehu. Ak počas jazdy rýchlosť klesne pod 16 km/hod a šofér dá nohy z pedálov preč, auto začne plachtiť. Je to omnoho pohodlnejšie ako klasický štart/stop systém, ktorý má o dosť pomalšiu a divokú reakciu. Do motora sa po stlačení plynového pedálu opäť dodáva benzín a zmenu ani nezaznamenáte.

Motor je zrejme najsilnejšou stránkou celého S-Crossu. Kvôli stále prísnejším nariadeniam Európskej Únie sa musel uskromniť o 11 koní, no teraz má pridanú hodnotu. Pokiaľ nepatríte medzi zástancov hybridnej technológie, toto auto vás presvedčí o tom, že predsudky treba zahodiť.

Človek by bez označenia na zadnom veku a niektorých ukazovateľov na palubovke ani nevedel, že mu k hybnej sile pomáha 48 V systém. Motor beží hladko, je tichý a veľmi kultivovaný. Živší prejav má aj v nízkych otáčkach, za čo vďačí odstráneniu turbo diery, ktorá bola postrachom staršieho motora.

Pohon 4×4 nie je len na okrasu a na prejdenie vysokého obrubníka pred bytovkou. Otočný ovládač umiestnený v stredovom paneli hovorí, že sa nejedná o klasickú predokolku. To mu odoberá kus mestského auta a stavia ho na lesné cesty, ktoré zvládne bez zaváhania. Systém AllGrip založený na princípe Haldexu je veľmi jednoduchý.

Do terénu sa dokáže vrhnúť bezočivo, no keď potrebujete výkon na asfalte, na to je tu režim Sport. Ak si potrebujete zablbnúť a vyskúšať, čo všetko dokáže, S-Cross dokáže úplne vypnúť ESP. Aj napriek vlastnostiam 4×4 ale má relatívne tvrdý podvozok, takže rýchlejšia cesta po horšom teréne nebude pre pasažierov na zadných sedadlách moc príjemná. Ale to nie je v „offroad“ režime takmer nikdy.

Technické údaje
Suzuki SX4 S-Cross 1,4 BoosterJet Mild-Hybrid
Usporiadanie a počet valcov radový 4-valec
Zdvihový objem 1373 cm3
Max. výkon 95 kW/129 k
Max. krútiaci moment 235 Nm
Palivo benzín
Pohon Allgrip
Prevodovka M6
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 300 mm
Šírka 1 785 mm
Výška 1 585 mm (s lyžinami)
Rázvor náprav 2 600 mm
Prevádzková hmotnosť 1 255 kg
Objem batožinového priestoru 430 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10 s
Max. rýchlosť 200 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná (WLTP) 5,4 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 17 990 eur
Základná cena testovanej verzie 20 650 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHyundai oficiálne odhaľuje nové Santa Fe, dorazí aj ako plug-in hybrid!
Nasledujúci článokTEST Honda Forza 125 – A že skúter vraj nie je motorka!