Ako sme vám sľúbili, preverili sme faceliftovaný model Kia Sportage s vôbec prvým mild-hybridným ústrojenstvom v kórejskej automobilke.

Len nedávno sme v našej redakcii testovali faceliftovaný Hyundai Tucson a ako určite viete, Tucson a Sportage sú koncernoví bratia. Koniec koncov, je to na nich aj vidieť, našťastie však nie tak okato ako v prípade najväčšieho nemeckého koncernu.

Modernizovaný Tucson sme dostali s benzínovou motorizáciou 1,6 T-GDi. Výkon 130 kW (177 koní) z neho športovca nerobí, no spotrebou na úrovni 10,6 l by chcel asi byť. O to viac ma zaujímala nová mild-hybridná sústava, ktorá kombinuje naftový štvorvalec 2,0 CRDi a akumulátor s kapacitou 0,44 kWh. Celkový výkon testovaného Sportage so 48 V sieťou je 136 kW (185 koní).

No ale vráťme sa ešte k samotnému autu a jeho zmenám v rámci faceliftu, samotnú pohonnú sústavu a jej efektívnosť si necháme na koniec. Ako ste si určite všimli, tých zmien nie je veľa. Exteriér sa zmenil najviac, aj keď vám to tak na prvý pohľad nepríde. Okrem vymenenej svetelnej techniky, Sportage konečne dostal LED svetlomety a zmeny sa dotkli aj predného a zadného nárazníka. Štvorica ľadových kociek sa presťahovala priamo do hlavných svetlometov a tvoria nový dizajnérsky podpis Kie. Zadné skupinové svetlá dostali prepracovaný dizajn, za čo im rozhodne patrí pochvala. Obzvlášť za efektné prepojenie pravých a ľavých skupinových svetiel červenou odrazkou. Niekto by však mohol konštatovať kopírovanie od Audi…

Musím sa priznať, že keď vyšla druhá generácia Sportage, pôsobila na mňa odpudivo a pripomínala mi skôr nepodarené a neforemné zviera. Postupom času, ako sa jedinečný dizajn vyvíjal, som však prišiel Sportage na chuť, vyzerá úplne inak, ako ostatné stredne veľké SUV a má svoj nezameniteľný charakter. Navyše pôsobí robustne a pritom je kompaktné!

V interiéri nájdete zmeny len veľmi ťažko, Sportage dostal nový volant, rovnaký ako Ceed. Zmenou prešlo aj zopár ovládačov no relatívne veľké množstvo tlačidiel ostalo na svojom mieste bez redukcie ich počtu. Na počudovanie sa ani displej infotainmentu nepresťahoval vyššie, ako v prípade menšieho Ceedu či dokonca Tucsona, ktorý kvôli novému umiestneniu prepracoval palubovku. Rozmiestnenie tlačidiel aj celá palubová doska mi už na dnešnú dobu príde trošku zastaralá, na druhej strane musím však uznať, že mi tlačidlá vyhovovali a orientácia v nich je veľmi jednoduchá. Sedačky dostali nové prešívanie a v prípade našej najvyššej výbavý GT-Line boli dokonca aj ventilované.

Naladenie podvozku nezaznamenalo žiadne zmeny v dôsledku faceliftu, aj naďalej je Sportage komfortným rodinný autom s relatívne mäkkým podvozkom. Filtrácia nerovností je perfektná no česká diaľnica s radom priečnych nerovností ho dokáže predsa len trochu rozhodiť. Absolvoval som cestu z Bratislavy do Prahy aj na mieste vpravo vzadu. Od viacprvkovej nápravy vzadu som očakával trochu viac. Oproti predfaceliftovej verzii sa však nič nezmenilo. O niečo viac mi však prekážal, relatívne veľký aerodynamický hluk pri štandardnej diaľničnej rýchlosti.

Pohon všetkých štyroch kolies sa stará skôr o bezpečnosť, nemá síce problém vyjsť hore kopcom, mokrou nespevnenou lesnou cestou, no väčšie blato či menšie kríženie náprav spúšťa príliš dlhé uvažovanie elektroniky a vedie k neschopnosti prejsť sťažené podmienky. Sportage však nie je auto, s ktorým budete brázdiť les. Na cestu k lesnej chatke vám však stačí.

Dostávame sa k pohonnej jednotke, ktorú tvorí prepracovaný motor 2,0 CRDi so spomínaným výkonom 136 kW (185 koní), sekunduje mu akumulátor s kapacitou 0,44 kWh, ktorý je umiestený pod dvojitým dnom batožinového priestoru. Touto úpravou prišiel Sportage celkovo o 64 litrov batožinového priestoru. Štandardne má Sportage 503 litrov, po nakonfigurovaní pohonu AWD dostanete už len 480 litrov a ak zvolíte Mild hybrid, tak finálna hodnota predstavuje 439 litrov.

Naftový štvorvalec je kombinovaný s osemstupňovým automatom s hydrodynamickým meničom, sústava poskytuje krútiaci moment na úrovni 400 Nm. Akumulátor dopomohol k pružnému a kontinuálnemu zrýchleniu auta, no neočakávajte razantný skok. Možno to je len placebo, ale príde mi akoby Mild hybrid efektne zakrýval nie príliš inteligentné fungovanie automatickej prevodovky. Každopádne rekuperáciu nepociťujete tak, ako v prípade bežných hybridov, o jej činnosti sa dozviete jedine z obrazovky, ktorá vám ukazuje aktuálny tok energie.

Finálna kombinovaná spotreba sa ustálila na hodnote 8 l/100 km. V meste to závisí od vášho štýlu jazdy, no priemer je niekde pod 10 litrov. Diaľničná cesta Bratislava-Praha-Bratislava sa ustálila na hodnote 7,9 litra, no a najlepšiu spotrebu dosiahnete, samozrejme, na okreskách. Tu je Sportage schopný jazdiť aj pod 7 litrov.

Mild-hybridná sústava Sportage rozhodne pomohla, spotreba je nižšia a ďalším pozitívom je eliminácia efektu start-stop systému. Skutočne ho nemusíte ani vypínať, pretože o ňom jednoducho nebudete vedieť. Navyše mikrohybridný systém pomohol kontinuálnemu ťahu už od spodných otáčok.

Cenník novej Kie Sportage nájdete tu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkoda Kodiaq GT určená pre Čínu má nielen odvážny dizajn, ale aj cenu
Nasledujúci článokSpoľahlivé auto? Tieto modely dokážu bez problémov prejsť vzdialenosť na Mesiac