Ak hľadáte SUV do mesta, ktoré bude praktické a zároveň sa nezľakne ani zjazdu z asfaltu, máte to dosť ťažké.. ale treba si rozširovať obzory! Čo tak zahrnúť medzi možných kandidátov Suzuki Ignis?

Možno pri prvom pohľade budete váhať. Estetika najmenšieho modelu v ponuke od Japoncov nie je spravená tak úplne pre každého. Ale to je niečo, čo je na ňom skvelé. Jednou z charakteristík, ktoré vystihujú dizajn tejto značky, je to, že nie sú určené na to, aby sa snažili uspokojiť potreby 18-ročného študenta a starenku súčasne. Trh s SUV je niekedy nudný, hlavne ak máte stanovenú cenovú reláciu na nižšom čísle. A Suzuki vie, že tento problém sa dá vyriešiť.

TEST Suzuki Ignis SHVS, je to najdostupnejšie hybridné SUV?

Slovo obyčajné vyškrtnite zo slovníka

Zvonka sa zdá, že Ignis čerpal inšpiráciu z rozkošných japonských vozidiel kei. To znamená, že aj napriek kompaktným vonkajším rozmerom by sa nemal ovplyvniť priestor na palube. V tomto prípade je spredu auto skutočne odvážnejšie, má moderné chrómové prvky a pôsobivé LED svetlomety. Je také večne namosúrené a to sa mi neskutočne páči. Jeho kontroverzné pozadie už podľa môjho názoru nie je až tak esteticky lákavé.

Malé rozmery sú identické s predchádzajúcou sériou – je dlhý 3,7 metra, široký 1,66 metra a vysoký 1,61 metra. Tentokrát ale auto stavilo na vyvýšený podvozok, takže s 18 centimetrami svetlej výšky sa nemusí báť zdolávať obrubníky na parkoviskách či brázdiť poľné cesty. Z horšieho terénu sa naopak teší, niekedy až tak veľmi, že začnete vnútri poskakovať aj vy (ale nie práve od radosti). Priestorovo a tiež z hľadiska manévrovateľnosti úplne postačí aj na mestské a prímestské pohyby, ktoré prežijú aj štyria pasažieri.

Tým, že strecha auta neklesá, je použiteľnosť pre zadných cestujúcich reálna. Pre 1,90 metra vysokého človeka je na zadných sedadlách dostatok miesta pre dvoch a samozrejme o niečo menej na batožinu. Zadné sedadlá sa dajú nastaviť v dvoch variantoch, pozdĺžne aj polohou operadiel v zvislej polohe. Táto možnosť okrem iného eliminuje stratu miesta pri preprave rôzneho potrebného materiálu akéhokoľvek charakteru – škatúľ spratného nábytku alebo chladiacich boxov, ktoré si priveziete na dovolenku.

Najlepšie sa Ignisu darí v oblasti pohodlia a priestoru

Čistota v líniách, ktoré lemujú palubnú dosku, si zaslúži potlesk a ako to už v japonských automobiloch býva, žiadne prvky ani tlačidlá vám nezasahujú do úloh spojených s volantom, keď ich nepotrebujete. Auto má všetky druhy pomocných systémov, vďaka ktorým sa môžu niektoré modely z vyšších segmentov červenať. Je to napríklad spätná kamera, adaptívny tempomat, asistent núdzového brzdenia a dokonca aj auto-hold systém.

Ovládacie prvky na palube sa prirodzene „lepia“ na vaše prsty. Či už je to úprava klimatizácie, rádia, vetranie, otváranie okien.. ergonómia je stále dobrá a hľadaním gombíkov a tlačidiel netrávite zbytočný čas. Podobné je to aj zo 7-palcovou dotykovou obrazovkou podobnou tabletu, ktorá je vyňatá z palubnej dosky. Suzuki sa to jednoducho aj napriek nízkej cene snaží hrať na modernú nôtu. Pomerne triezvy palubný počítač tvorí veľký okrúhly digitálny tachometer s menším ukazovateľom otáčok, ktorého červená zóna sa zobrazí až pri 6500 ot./min..

Pokiaľ ide o presúvanie žltovlasého kanárika z krajiny vychádzajúceho slnka, nenecháva žiadny priestor na pochybnosti – jeho prirodzeným prostredím je a vždy bude mesto. A nie je to preto, že nie je schopný s prekvapivou ľahkosťou fungovať v iných oblastiach, nie. Za všetko môže brutálna agilita, keď nastane čas skočiť do premávky. Je to vďaka už spomínanej výške, odozve motora pri nízkych otáčkach a schopnosti riadenia, ktoré reagujú na každý pohyb volantu. Chýbal už len Allgrip.

Znamená to, že Ignis by sa nemal vyberať mimo zastavaného územia? Ani nie, na vedľajších a nespevnených cestách vykazuje tiež schopnú svižnosť a dokonca s ním dokážete lietať (povolenou rýchlosťou) po diaľniciach bez toho, aby ste nadobudli pocit, že auto trpí. Dokonca tým neutrpí ani spotreba! Naozaj, po každodennom jazdení po diaľnici som myslela, že sa čísla na palubnom počítači zasekli ako starý Windows, lebo nevyskočili do výšin. Hodnota spotreby sa za celý čas pohybovala stále iba o pár desatín, takže nakoniec to bolo 5,3 l/100 km.

Motor s hybridným systémom nie je práve ekologickým ekvivalentom V12 a rozhodne nepatrí medzi najvýkonnejšie, keďže má iba 90 koní. V skutočnosti je potrebné viac pridať a dosiahnuť dobrý krútiaci moment, aby ste mali prijateľný výkon na predbiehanie. Ale nič, čo by prevodové stupne a stláčanie plynového pedálu nezvládli. Všeobecne je Ignisu opäť pohodlnejšie v mestskom prostredí, na rozdiel od rýchlostných ciest.

Nie je hybrid ako hybrid

Existuje rozdiel medzi hybridnými a hybridnými vozidlami. Pokiaľ teda Ignis hrdo zobrazuje toto magické logo na svojom kufri, vedzte, že nie je členom rovnakého klubu ako Renault Clio. Rovnako ako pri modeli Fiat 500, aj technológia v Ignise spočíva v skutočnosti v mikrohybridizácii so štartovacím alternátorom, ktorý podporuje štvorvalec s objemom 1,2 litra.

Malá batéria je tam iba na to, aby podporovala zahrievanie motora počas fáz akcelerácie. Hybrid SHVS (Suzuki Hybrid Vehicle by Suzuki) rekuperuje časť kinetickej energie pri brzdení a dodáva ju lítium-iontovej batérii. Pri používaní možno túto operáciu sledovať naživo na prístrojovom vybavení pred vašimi očami. Malé šipky na obrazovke označujú, keď je v chode tepelný motor a rovnako aj tok energie v opačnom smere. Toto zariadenie následne pomáha spaľovaciemu agregátu a vďaka malému elektromotoru má auto navyše prebytok krútiaceho momentu 50 Nm.

Na diaľnici pri rýchlosti nad 100 km/hod sa už pri stlačení plynového pedálu v podstate nič nedeje. Ak chcete dosiahnuť maximálnu povolenú rýchlosť 130 km/hod, musíte byť trpezlivý vodič a prežiť nárazy, ktoré si vychutnáva protivietor. Keďže obľúbený terén Ignisu je medzi budovami, oplatí sa zvážiť aj investíciu do automatickej prevodovky, ktorá síce niečo stojí, ale bola by pohodlnejšou voľbou.

Resumé

Ignis kombinuje kvality, priestrannosť, praktickosť aj pekný a nevšedný vzhľad s ekologickejšou verziou pohonného systému. Keďže stojí menej ako 14-tisíc eur, stáva sa jedným z najdostupnejších elektrifikovaných hybridných SUV na trhu. Vďaka tomuto modelu Suzuki prinieslo hybridnú technológiu a pohon všetkých kolies do veľmi populárneho segmentu. Ponúka najvyššiu možnú kvalitu a technológiu za bezkonkurenčnú cenu. A tá bude zrejme najväčším lákadlom.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 10

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDostupné jazdenky, ktoré (možno) naschvál prehliadame
Nasledujúci článokTéma dňa: zaujímavé modely Alpina, pokračujeme s Alpina B10 Biturbo