To, že BMW radu 3 generácie G20 má skvelý podvozok, sme zistili už v teste 330xD. Benzínový variant v spojení s elektromotorom dokáže čarovať so spotrebou.

Ako sme písali, cca pred rokom k nám do redakcie zavítala nová generácia G20 modelového radu 3. Vtedy sme testovali touring v podobe 330d xDrive. Vtedy sme o novinke iba zbierali informácie. Po dlhšej dobe k nám zavítala ďalšia trojka, no aktuálne v plug-in hybridnej verzii s označením 330e.

Keď je niečo dobré, netreba to meniť

Začnime interiérom. Interiér je samozrejme vecou vkusu, no BMW vie veľmi dobre, ako to všetko spraviť. Nemyslíme tým iba použité materiály, či príplatkové sedačky, prípadne volant. Koncepcia interiéru sa veľmi dlho nezmenila a musíme uznať, že to naozaj aj po rokoch stojí za to. Hneď ako nasadnete do auta, nepotrebujete dlhé zoznamovania sa s funkciami vozidla. Jednoducho si nastavíte sedadlo a idete. Doslova.

Interiér je elegantný a klasický, využívať môžete najaktuálnejšie výdobytky technológie ako bezdrôtové Apple CarPlay, či konečne bezdrôtové AndroidAuto. S našim telefónom Samsung Galaxy S20+ AndroidAuto spolupracovalo veľmi dobre. Znova, nasadli ste, auto sa automaticky bezdrôtovo spojilo s telefónom a plne ste mohli využívať „mirroring“. Multimediálne prostredie BMW Professional zrejme netreba veľmi predstavovať, no stále sa radí (aspoň podľa nás) k jednému z najlepších. Kombinácia dotyku s otočným ovládačom na konzole je stále najideálnejším riešením.

Do sedačiek sa viete veľmi pohodlne usadiť, stredová konzola nie je široká, takže sa tam dokážete naozaj „rozčapiť“. Oproti F-kovej generácií si „géčková“ generácia polepšila aj o miesto pre pasažierov sediacich vzadu.

Dokáže stále zaujať

Generácia G20 je už s nami nejaký ten piatok, no plug-in hybridné prevedenie sa na našich cestách veľmi nevidí. Prvotné prebranie vozidla vzbudzovalo silné predčasné dojmy. Keď sme k vozidlu prišli bližšie, tak nič vulgárne a arogantné nás nečakalo. Práve naopak. Privítal nás elegantný tmavomodrý sedan s doplnkami od divízie M. Lak na nami testovanej 330e má označenie Tarzanite Blue II. Pokiaľ chcete siahnuť po tomto farebnom prevedení, pripravte si cca 2.607 €. V deň preberania bolo síce trošku pochmúrne počasie, no akonáhle sa vyjasnilo, auto akoby zvonka ožilo a táto tmavomodrá metalíza mu naozaj sekne.

Štandardne vozidlo stojí na 19“ kolesách, no keďže máme zimné obdobie, tak vozidlo bolo obuté na 18“ kolesách. Zväčša sa pri novinárskych vozidlách stretávame práve s viac ako 19“ kolesami, takže menšie kolesá som veľmi rád uvítal. Celok je veľmi pekne doplnený.

V nami testovanej konfigurácií vozidlo naozaj nikoho neurazí, skôr upúta pohľad. Prevažne zelená značka na vozidle. Za M Sport paket si však budete musieť priplatiť cca 6.100 €. Súčasťou vozidla je aj celokožená palubná doska, ambientné podsvietenie, trojzónová klimatizácia, predné a zadné parkovacie senzory, kamery všade, kam len oko dovidí.

Prvotne na vozidle zaujmú jednoznačne mohutné predné ľadvinky. Pokiaľ berieme auto ako celok, každý má samozrejme právo na svoj názor, tie ľadvinky sa novej „trojke“ jednoducho hodia a čierne doplnky na celom vozidle iba dotvárajú dokonalý celok. Za čo musíme pochváliť konštruktérov z Bavorska sú dve koncovky výfukov – na každej strane jeden. Nejde o žiadnu napodobeninu, sú reálne aj funkčné.

BMW radu 3 generácie G20 oproti predchodcovi narástla na konečnú dĺžku 4.709 mm, pribrala do bokov na hodnotu 1.827 mm a zvýšila sa o 1 milimeter na finálnych 1.442 mm. Rázvor kolies sa zväčšil o 41 milimetrov na 2.851 mm. Môžeme tak konštatovať, že nová trojka je rovnako veľká ako radu 5 generácie E39.

Pod kapotou sa dejú čary

BMW 330e má pod kapotou benzínový dvojlitrový agregát TwinPower Turbo. Tento štvorvalcový motor dáva maximálny výkon 135 kW a krútiaci moment 300 Nm. Spaľovací motor je doplnený o elektromotor s výkonom 83 kW a 265 Nm. Výkon dohromady tak činí 185 kW a krútiaci moment 420 Nm.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Podľa cenníku a konfigurátoru nám však nevychádzalo, ako je to možné, že sa uvádza výkon 215 kW? Jednoducho. Pomocou funkcie XtraBoost pri „kickdowne“ dostanete na 10 sekúnd zvýšený výkon o ďalších 30 kW! Elektromotor je integrovaný priamo do osemstupňovej prevodovky Steptronic. Inžinierom sa tak podarilo ušetriť miesto a BMW deklaruje, že toto technické prevedenie prevodovky je o 15 milimetrov dlhšie, než pre klasické spaľovacie motory. Zásadným ukazovateľom je aj akumulátor s kapacitou 12 kWh. Podľa tabuliek má vozidlo prejsť 59-66 kilometrov. Žiaľ k tejto hodnote sa nám nepodarilo ani len priblížiť. Na jedno nabitie na 330e prejdete maximálne 40 kilometrov, aj to s odretými ušami.

Škoda pomalej palubnej nabíjačky a malého dojazdu

Čím však BMW 330e dokáže upútať je jednoznačne spotreba. Na konci testu nám palubný počítač ukazoval hodnotu 2,1 litra na sto kilometrov. S plug-in hybridom sa dá jazdiť naozaj lacno aj bez nabíjania. Pohonné ústrojenstvo pracuje ako klasický hybrid. Z wallboxu s výkonom 3,7 kW sa akumulátor na hodnotu 80% dobije najskôr za dve a pol hodiny. Pokiaľ idete na 100%, pripočítajte ešte hodinku.

Pokiaľ jazdíte na čisto spaľovacie ústrojenstvo, tak 40-litrová nádrž sa minie naozaj závratne rýchlym spôsobom. Plug-in hybridné ústrojenstvo v 330e, hlavne v režime XtraBoost dodáva vozidlu potrebnú razanciu, aj keď vozidlo váži 1.740 kilogramov. Pôžitok z jazdy kazia jedine falošné športové zvuky.

Dokonalý celok

Keď sa za BMW 330e obzrieme spätne, tak jedná sa naozaj o dokonalý súzvuk faktorov. Od výkonu, cez multimédiá až po naozaj presný a razantný športový podvozok. Človek sa niekedy bojí, do akej jamy s autom skočil, no tu sa nemusíte báť naozaj ničoho. Teda pokiaľ nevstúpite naozaj do kráteru. Vozenie sa v 330e človeka naozaj baví, aj keď ako sme spomenuli vyššie, ten elektrický dojazd mohol byť o čosi väčší. Odhlučnenie, zladenie pohonu, no jednoducho krása. Auto má dostatok výkonu, dokáže Vás oprieť do sedačky.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Akumulátor autu iba prospel a do stúpania sa nebudete báť predbehnúť aj dva kamióny idúce za sebou. Vozidlo nie je pretáčavé ani nedotáčavé, nakoľko sú poháňané obe nápravy, ktoré BMW dokázalo spraviť excelentne. Suma sumárum musíme konštatovať, že toto vozidlo sa v Mníchove naozaj podarilo!

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!