Domov Recenzie TEST – BMW M6

TEST – BMW M6

BMW M6 Gran Coupé Competition

Čas príchodu tretej generácie BMW radu 6 je preč, už viac ako 6 rokov. “M-kový” derivát k nám dorazil o rok neskôr v roku 2012. Ide o veľmi elegantné 4-dverové kupé. Resp. tretia generácia radu 6, je zároveň prvá s ktorou dorazila karoséria v 5-dverovej verzií. Zároveň však v čase predstavenia išlo aj o najrýchlejšie BMW všetkých čias. Poďme si  teda predstaviť v rýchlom teste BMW M6 F06 Competiton.

Exteriér, podnecuje k záujmu aj po rokoch

Vzhľad štandardnej verzie radu 6, na mňa pôsobí uhladeným, elegantným dojmom. Zároveň je však dosť mohutné a nevyzerá extra obratne alebo atleticky. Skôr by som radu 6 prirovnal k dobre vyzerajúcemu pánovi v strednom veku, obleku na mieru a leštených lakovkách. No v našom prípade testovaná M6 competiton vyzerá trošku inak. Prirovnal by som ju k postave z filmov kuriér. Zmeny oproti bežnej verzií, niesu zmenami ktoré by mali prvo-plánovo byť do očí. Avšak dávajú najavo mamutiu silu, no stále v tom pomyselnom obleku na mieru.

Auto ma rozšírený rozchod kolies, znížený podvozok. Veľké kolesá, a výraznejšie vstupy pre prúdenie vzduchu, v prednom nárazníku. Výraznejším prahom sekunduje pre “Mká”  charakteristický výfuk z dvojitými koncovkami po stranách. V našom prípade karbónovými, pretože sa jedná o verziu Competiton.

Jazdné dojmy a pojmy

Pod kapotou našej verzie sa nachádza určite všetkým dobre známi agregát V8 o objeme 4,4 litra twin-turbo. Áno prvý krát v “eM6” nachádzame iný ako atmosferický motor. Mnoho ľudí tieto motory zatracuje, možno to vyznie ako kacírstvo, ale nové V8 twin-turba ktoré idú aj pod kapotu M5/X6M atď sa jednoducho nedajú porovnávať z predošlými atmosferickými motormi. A to hneď vo viacerých smeroch. Zvukový prejav je samostatná kapitola, V10 vždy bude V10.

Na úkor obrovského krútiaceho momentu dostupného takmer od voľnobehu je ťažšie korigovateľné a odhadnuteľné dávkovanie plynu. Klamal by som keby poviem, že turbodiera sa tu nenachádza, nachádza sa tu. Avšak len vo veľmi nízkych otáčkach kúsok nad voľnobehom, samozrejme za predpokladu zvoleného najostrejšieho jazdného režimu.

Akonáhle ale prekročíte hranicu zhruba 1500-2000 otáčok reakcie sú takmer okamžité, motor prevodovka aj odozva na plynový pedál fungujú na špičkovej úrovni. V čom je ale tento motor neporovnateľný so spomínanými atmosférami, je jeho sila. Sila ako taká, už od stredných otáčok ťahá naozaj naplno a lineárne z decentnou gradáciou. Je to ťažko k niečomu prirovnať, no pre tých ktorý majú skúsenosť z elektromotorom, tak ťah je takmer podobne lineárny.

Azda najvážnejší hriech by bol nespomenúť famózne karbon-keramické brzdy. Myslím si, že pre každého kto má v pláne využívať potenciál už štandardnej M6 by si ich mal priplatiť. každé prudké brzdenie z extrémnej rýchlosti, vám príde ešte účinnejšie ako to predošlé. Jednoducho potentnosť tohto auta zažijete jedine v prípade verzie z karbon-keramickými brzdami.

M6 oproti predchodcovi šprintuje z 0-300 km/h zhruba o 16 sekúnd rýchlejšie. Pre mňa to ako dôkaz na to aby som povedal, že ide o neporovnateľné motory stačí. Kým 5-litrový V10 naberal na decibeloch priamo úmerne z výškou otáčok a tak povediac nemal dosť, až po hranicu 8000 otáčok. V8 znie mohutnejšie už, od prvej tretiny spektra otáčok, no nemá spomínanú gradujúcu tendenciu a z ďaleka nieje tak zaujímavý a epický.

Interiér

V interiéry vás čaká záplava chrómu, karbónu, alkantary a kože.

Vypichnúť, ako vždy pri “Mku” musím dobre tvarovaný, akurátne veľký, trojramenný volant. Ja osobne by som ho konfiguroval do alkantary, nie kože. Páčky pod volantom slúžiace na zmeny rýchlostných stupňov pôsobia veľmi hodnotne, a majú akurátnu veľkosť.

Posed za volantom je typicky šoférsky, sedačka je ukotvená dosť nízko. Veľmi to dobre napomáha celkovej čitateľnosti auta. Čo teda nebýva zvykom pre takmer dvoj-tonové 600 koňové autá.

Ako môžete vidieť karbónová je takmer polovica palubnej dosky aj stredového tunela. Naopak stĺpiky a strop sú obšité alkantarou. Priestorovo je auto koncipované tak aby pokrylo konkurenciu. Teda obdobne ako audi RS7 či Mercedes CLS 63amg. Do auta sa v pohode zmestia štyria dospelý z batožinou pokojne aj na dlhú trasu. avšak ak meriate nad 190 centimetrov vzadu sa nebudete cítiť zrovna komfortne.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 1 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVeľká cena Mexika
Nasledujúci článokBMW M5 M Performance – keď je klasická “eM-päťka” moc mainstream.