Domov Recenzie TEST SEAT Alhambra FR-Line 1.4 TSI 6DSG, posledná óda na radosť

TEST SEAT Alhambra FR-Line 1.4 TSI 6DSG, posledná óda na radosť

Segment MPV sa slimačími nôžkami vytráca z ponúk automobiliek. Ak teda máte záujem o plnohodnotné rodinné auto pre 5 osôb, tak sa poponáhľajte. Čoskoro už nebudú o čom svedčí osekanie motorizácií pre Seat Alhambra.

Boli časy, kedy MPV malo široké zastúpenie na trhu a ľudia sa ich nevedeli nabažiť. Trend je však neúprosný a ako sú malé vozidlá vytláčané z trhu, rovnako tomu je aj pri kategórií MPV, kde tento segment je postupne nahrádzaný monštruóznymi SUV. Trend je jednoducho udaný o čom svedčia aj naše cesty. Stále sa však nájde početné zastúpenie zákazníkov, ktorým sa SUV jednoducho nepáčia a zháňajú niečo v kategórií MPV.

Za posledné roky sme prišli o dvoch francúzskych zástupcov tejto triedy. Boli nimi Renault Escpace, ktorý bol.. no bol jednoducho svojským vozidlom. Toto auto nebolo naozaj pre každého a muselo vám jednoznačne sadnúť. Druhým vozidlom bol Peugeot 5008. Obe autá boli nahradené crossovermi. Pokiaľ ste fanúšikmi modelov MPV, tak nezúfajte, ešte tu nejakú dobu budú s nami. Budú postavené na platformách menších dodávok, prípadne namiesto spaľovacieho motora bude mať pohon výhradne elektrický.

Stálica na trhu

Prvá generácia populárneho rodinného auta Seat Alhambra sa svetu predstavila už v roku 1996. Bola tu s nami (spolu aj s menšími obmenami) až do roku 2010. Takže dlhých 14 rokov. Druhá generácia tu je s nami už taktiež nejaký ten piatok a spolu s Volkswagenom Sharan sa na trhu držia zubami nechtami. Alhambru však čaká koniec na prelome augusta – septembra. Koncern VW však má vozidlá MPV pod záštitou v podobe VW Caddy, Multivan T7 a prichádzajúci VW ID.Buzz.

Čo sa týka vozidiel, tak Seat Alhambra si aktuálne viete vybrať iba v dvoch výbavových prevedeniach a to: výbavu Xcellence a nami testovanú verziu FR-Line. Nami testovaná verzia bola sedem-miestna, kompaktnejšia než SUV, vo veľmi dobre výbave, no so sumou 44.351 €. Vcelku dosť, ale stojí to za to.

Maximum výbavy

Pri prvom pohľade auto naozaj upútalo. 18“ kolesá, pekná metalická biela farba, FR-Line packet. Azda jedinou nevýhodou bolo svietenie. Alhambra aj na „sklonku života“ stále neponúka Matrix-LED technológiu na rozdiel od svojich konkurentov. Minimálne LED technológia je akýmsi štandardom. Alhambra tak ponúka adaptívne bi-xenónové svetlá, ktoré už žiaľ nemajú takú svietivosť, ako aktuálne LED-ky. Ak máte zálusk na head-up displej, nečakajte ho.

Pokiaľ chcete prepojiť svoj telefón prostredníctvom Bluetooth, prípadne zrkadliť cez Apple CarPlay / AndroidAuto, Alhambra vám vyjde v ústrety a dokáže to spracovať. Vďaka veľkému záujmu zákazníkov tu Alhambra ostala ešte niekoľko mesiacov. Motorová paleta však bola ochudobnená a taktiež vypadol pohon oboch náprav. Na výber je so šesťstupňovej manuálnej alebo šesťstupňovej automatickej DSG prevodovky.

Takmer ako garzónka

Pokiaľ uvažujete nad kúpou Seatu Alhambra, tak veci ako jazdné vlastnosti, dynamika, nízka spotreba vás určite zaujímať nebudú. Tieto parametre jednoducho nikdy neboli výsadou veľkým MPV. Rozdiel medzi MPV a SUV je hlavne v jeho priestrannosti a všemožným otvorom. Vozidlá typu MPV sú jednoducho určené pre veľké rodiny. Vzadu nájdete 3x Isofix, čo svedčí o tom, že by sa tu mali zmestiť aj 3 detské autosedačky. Bonusom sú elektrické posuvné dvere, nízka nakladacia hrana kufra a priestor pre siedmych pasažierov. Pozrite sa na to aj takto. Keď si na MPV vedel zvyknúť aj Brian O’Conner z Rýchlo a zbesilo a presedlal z výkonného Nissanu Skyline GT-R R34, tak vedzte, že nebudete mať problém.

MPV je aj modlou aj amerických filmárov, kde v rodinných filmoch z väčšej časti uvidíte iba MPV ako ich vlastné auto. Byť taxikárom, zrejme tiež zvolím tento typ vozidla, hlavne kvôli jeho praktickosti. Alhambra taktiež vsádza na svoj robustný interiér. Množstvo mäkčených plastov vnútri vozidla naozaj nehľadajte. Tie tvrdené platy, ktoré sú vnútri prežijú kadečo a sú jednoduchšie na údržbu.

Pradie ako mačiatko

Poďme sa pozrieť, čo nájdeme pod kapotou tohto rodinného auta. Papierovo všetko sedí a vyzerá pekne. Výkon 110 kW / 150 koní neurazí, je to štandardom. 1.4 TSI dokážete takisto prekusnúť. Maximálka 198 km/h je pre rodinné 7-miestne auto tiež v pohode. To, s čím Alhambra naozaj súperí je hmotnosť. Maximálne zaťaženie auta je až 2.480 kilogramov. To je na tento doslova motorík veľmi, až žalostne málo.

Motor samotný je príjemný, tichý, kultivovaný. Dobre si rozumie aj so 6-stupňovou automatickou DSG prevodovkou. Pretekára z Alhambry žiaľ nespravíte, maximálne, keď ide človek sám. Už len ďalší človek na palube dá o sebe vedieť na kadencii motora.

Nedostatkom Alhambry sú brzdy. Musíte veľmi silno zatlačiť brzdový pedál, aby auto rozoznalo, že chcete naozaj brzdiť a nie si iba pribrzďovať. Naopak, čo ma prekvapilo bolo príjemne vyladené tlmenie nerovností na 18“ kolesách, presné riadenie a odhlučnený kokpit vozidla. Bohužiaľ doba, kedy Alhambra ponúkala 2.0 TDI motor s výkonom 135 kW, prípadne motor VR6 sú už dávno za nami. S tým nič nespravíme.

Pred istým časom k nám do redakcie zavítala ešte vtedy dvojlitrová Alhambra s pohonom všetkých štyroch kolies. S týmto autom bolo naozaj radosť prechádzať zákrutami a dovoliť si toho na cestách trošku viac. Žiaľ doba je neúprosná, 2.0 TDI nedostanete, s „jednaštvorkou“ sa môžete viesť a za chvíľu tu nebude ani táto spomínaná Alhambra.

Záverom..

…treba iba dodať, že Seat Alhambra je jedným výborným autom, ktoré bude určite chýbať. Alhambra sa držala statočne a v segmente MPV budú jazdené autá stále mať svoju hodnotu. Môžeme taktiež tvrdiť, že konkurenciou pre VW Sharan bola dobrou. Dopyt po tomto vozidle bol, automobilka im vyšla v ústrety.

Benzínová 1,4 TSI však nie je určite pre každého. Vďaka dvojlitrovému dieselovému motoru Alhambra dokázala suplovať praktické rodinné auto. Jedinou chybou tohto motora je jeho bojovnosť pri trošku plnšom aute. Pokiaľ bude auto slúžiť na výhradne mestské a prímestské vozenie, tak určite zaujme aj spotrebou. Ak ho však budete využívať na diaľnici, pripravte sa na spotrebu aj cez 9 litrov. Skladových áut nie je veľa, takže sa treba určite poponáhľať.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 395 cm3
Max. výkon 110 kW / 150 koní
Max. krútiaci moment 250 Nm
Palivo benzín
Pohon predný
Prevodovka 6-stupňová, automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 854 mm
Šírka 1 904 mm
Výška 1 720 mm
Rázvor náprav 2 919 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 827 kg
Objem batožinového priestoru 955 l
Maximálna rýchlosť 198 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,7 s
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 7,6 l / 100 km
Diaľnica 9,3 l / 100 km
Okresky 7,2 l / 100 km
Priemer 8,4 l / 100 km
CENA
Základná cena modelu 38 060 eur
Cena testovanej verzie 44 351 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokWau, to bude rýchlosť! VW skráti vývoj a výrobu nových modelov
Nasledujúci článokFiat Ulysse sa vracia! Po viac ako desaťročí prichádza ako elektromobil nabitý luxusom