Domov SPRÁVY Elektromobilita Fiat Ulysse sa vracia! Po viac ako desaťročí prichádza ako elektromobil nabitý...

Fiat Ulysse sa vracia! Po viac ako desaťročí prichádza ako elektromobil nabitý luxusom

Fiat E-Ulysse

Koncern Stellantis tú prakticky jedinú elektrickú pohonnú sústavu, ktorú momentálne má, nasťahuje pod karosériu Fiatu E-Ulysse, čím vzkriesi kedysi zvučné meno v segmente MPV.

V poradí len druhý čisto elektrický Fiat je pekný mačkopes. E-Ulysse vznikol na základe úžitkového Ducata, ktorého sesterské modely sú Citroen Jumpy, Peugeot Expert a Opel Vivaro. Nová osobná dodávka od Fiatu sa tak zaradí po bok Citroenu Spacetourer, Peugeotu Traveller, Opelu Zafira a Toyoty Proace Verso. Meno dostala po kedysi obľúbenom MPV, ktoré sa naposledy predávalo v roku 2010.

 

Fiat E-Ulysse

Pojazdná garzónka

Predávať sa bude v dvoch verziách. Základná bude dlhá 4,95 metra, variant Long bude dlhý až 5,3 metra. Výška 1,9 metra zabezpečí veľkorysý vnútorný priestor aj možnosť parkovania v podzemných garážach. Do kabíny sa môže nainštalovať 7 alebo 8 sedadiel ukotvených na koľajničkách. 7-miestne verzie budú mať možnosť otočiť sedadlá v druhom rade do protismeru jazdy a vysunúť malý konferenčný stolík. 8-miestna verzia tak poskytne celkovo 12 konfigurácií sedenia, 7-miestna dokonca až 16 rôznych možností. Batožinový priestor bude mať aj pri plnom obsadení sedadiel objem 900, resp. 1500 litrov, po sklopení, resp. vyložení sedadiel tento objem narastie až na 4200 resp. 4900 litrov. Pri uvedených dĺžkach bude možné do auta uložiť predmety dlhé až 3,1 resp. 3,5 metra.

 

Vo výbave môžeme počítať s veľkým panoramatickým strešným oknom, trojzónovou klimatizáciou, parkovacou kamerou, systémom nastaviteľnej kontroly trakcie Grip Control, elektricky otvárateľnými dverami batožinového priestoru a rozsiahlym balíčkom aktívnej i pasívnej bezpečnostnej výbavy.

ssangyong-torres-evx

Fiat E-Ulysse

Pohon ničím neprekvapí

So spaľovacími motormi sa nepočíta. Zatiaľ jedinou možnosťou pohonu bude elektromotor s výkonom 136 koní a krútiacim momentom 260 Nm. Batérie môžu mať kapacitu 50 alebo 75 kWh, tie väčšie by mali vystačiť na dojazd 330 km. Veľmi poteší fakt, že Fiat E-Ulysse bude štandardne podporovať rýchlonabíjanie s výkonom 100 kW, takže nabitie na 80 % kapacity batérií by malo byť záležitosťou 45 minút. Najvyššia rýchlosť vozidla bude 130 km/h, údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h Fiat neudáva.

Fiat E-Ulysse sa bude vyrábať vo Francúzsku, štart predaja je naplánovaný na máj tohto roka.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST SEAT Alhambra FR-Line 1.4 TSI 6DSG, posledná óda na radosť
Nasledujúci článokTEST Suzuki S-Cross 1,4 BoosterJet 4×4, kus poctivého auta za prijateľné peniaze