Domov News TEST SEAT Ateca 2.0 TSI FR – sexi dravá južanka

TEST SEAT Ateca 2.0 TSI FR – sexi dravá južanka

Aj keď bol model Ateca modernizovaný ešte v minulom roku, my sme ho dostali v nadupanej verzii s výkonným benzínovým motorom a najvyššou výbavou FR (ktorá je však len symbolicky drahšia ako Xperience). Zatiaľ čo Xperience sa zameriava na SUV charakteristiku, FR ide po športovej stránke. 

Po dizajnovej stránke by sme od športovej značky čakali možno emotívnejší a výraznejší dizajn. Ale chápeme, že túto úlohu už preberá Cupra. Ateca je tak ďalší člen koncernovej rodiny, ktorý sa od svojich česko-nemeckých súrodencov snaží v rámci možností odlíšiť čo najviac. Imponuje väčšou prednou mriežkou chladiča a 19-palcovými diskami z ľahkých zliatin pre lepšiu ovládateľnosť a jazdné vlastnosti. Dizajnové strieborné koncovky výfuku dodávajú autu rafinovaný šarm. K tomu prispieva aj označenie modelu písaným písmom. Mimochodom, tento detail sa nám na súčasných modeloch Seat veľmi páči.

Aj keď minuloročná modernizácia nepriniesla výrazné dizajnové zmeny a išlo skôr o kozmetické detaily, Ateca vyzerala v testovanej verzii veľmi dobre. Červený lak karosérie v kombinácii s čiernymi diskami kolies pôsobil celkom emotívne a je len na vás, či budete mať svoju Atecu nevýraznú alebo zvolíte nejakú atraktívnu kombináciu ako v našom prípade. 

Interiér ide klasickou cestou

Klasické tlačidlá a otočné ovládanie klimatizácie schvaľujeme, toto zabehané ovládanie neodvádza pozornosť a je intuitívne a rýchle. Moderný nádych do interiéru prináša digitálny kokpit v podobe displeja s vysokým rozlíšením a stredová 9,2-palcová dotyková obrazovka. To, že je Seat športovou značkou koncernu, neznamená, že nedostanete rodinné auto ako Tiguan alebo Karoq. Dostanete presne to isté, len s pridanou hodnotou v podobe emócií. V praxi to znamená nadpriemerný priestor pre pasažierov v druhom rade a batožinový priestor s objemom 485 litrov, čo je o 30 litrov menej kvôli verzii 4×4 oproti predokolke. 

A čo jazda?

Priaznivci nafty by si mali prečítať iný test, Ateca s dvojlitrovým benzínom je poéziou, ale nie pre ich uši. To znamená, že sme na podnose dostali dynamickú, tichú jazdu (aj keď tá už dnes prichádza aj s naftovými motormi), tvrdšie naladený podvozok a ostrejšie reakcie riadenia. S verziou 4Drive prichádzajú aj jazdné režimy navyše. Takže okrem Eco, Normal a Sport sú tu aj Off-road a Snow.

Áno, Ateca je naladená menej komfortne ako jej koncernoví bratia, ale stále je to v rámci normálnej jazdy aj po zaplátaných cestách. Len sa treba pripraviť na občasný diskomfort v podobe buchnutia od podvozka. Jednoducho, auto sa bude menej húpať a v zákrutách zase menej nakláňať. Nič, čo by narušilo klasickú rodinnú jazdu vás a vašich detí. 

Čo prináša FR?

Tento stupeň výbavy sa nezameriava na SUV prvky, ako sme už spomenuli, ale skôr na športového ducha. Športové nárazníky a spojler nad piatymi dverami. Ateca FR prichádza aj s robustnou maskou chladiča, nárazníkmi lakovanými vo farbe Cosmo Grey, bočnými prahmi a kontrastnými krytmi vonkajších spätných zrkadiel.

Dvojliter TSI prináša s výkonom 190 koní svižnú jazdu a viac sa hodí k španielskemu modelu, ako napríklad práve 1.5 TSI. Rozdiel v spotrebe pritom nebude až taký veľký. Áno, v meste budete jazdiť za 8-10 litrov, ale mimo neho, napríklad na diaľnici, sa dá jazdiť aj za 6,5-7 litrov. V budúcnosti sa treba pripraviť na to, že sa pri SUV budeme čoraz viac stretávať s benzínovým, resp. elektrifikovaným pohonom. Nafta to už má viac-menej spočítané, čo je však škoda. Na druhej strane, k Seatu sa benzín jednoducho hodí.  

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R4
Zdvihový objem 1984 cm3 + elektromotor
Max. výkon 140 kW / 190 k
Max. krútiaci moment 320 Nm
Palivo Benzín
Pohon AWD
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 381 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 841 mm
Výška 1 625 mm
Rázvor náprav 2 630 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 633 kg
Objem batožinového priestoru 485 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7 s
Rozmer pneumatík 235/40 R29
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 8,5 l/100 km
Diaľnica 7,1 l/100 km
Okresky 6,3 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 21 890
Základná cena testovanej verzie 37 669

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDúbravka sa dočká predĺženia Saratovskej, projekt sa rozhýbal aj vďaka Ministerstvu dopravy
Nasledujúci článokFilm o zakladateľovi značky Lamborghini v kinách už tento mesiac, pozrite si trailer