Domov News Cupra Ateca 2020: Facelift ohromí takmer všetky zmysly

Cupra Ateca 2020: Facelift ohromí takmer všetky zmysly

ateca facelift

Cupra Ateca v roku 2018 umožnila novozaloženej automobilke ukrojiť si kus koláča z trhu kompaktných SUV. O tom, že sa tomuto modelu v segmente darí svedčí vyše 10 000 predaných kusov za rok 2019. Pre udržanie tejto úspešnej vlny prichádza po krátkych dvoch rokoch facelift.

Po úspešných dvoch rokov predajov v ktorých sa rok 2019 niesol vo vyše 70%-nom náraste si v automobilke povedali, že v najlepšom treba prestať. Aj keď sa facelift Curpy Ateca na prvý pohľad nemusí zdať ako rozsiahli, siaha veľmi hlboko. Kompaktné SUV posúva hranice dynamiky, komfortu a bezpečnosti na ešte vyššiu úroveň.

Pre nezainteresovaných, Cupra Ateca je jedným z prvých modelov samostatnej značku Cupra, ktorá sa vo februári 2018 oddelila od materského SEAT-u. Ateca je postavená na modulárnej platforme MQG od Volkswagenu, vďaka čomu ju poháňa dvojlitrový turbobenzín 2.0 TSI o výkone 300 konských síl a 400 Nm. Agregát je spriahnutý s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých štyroch kolies 4 Drive. Tieto parametre ju pri jej predstavení dokázali dostať na 100 km/h za úctyhodných 5.2 sekundy. Agregát ani prevodovka sa s faceliftom nezmenili, no vďaka pár doplnkom sa podarilo akceleráciu posunúť na hodnotu 4.9 sekundy. Maximálna rýchlosť sa ustálila na 247 km/h.

Na prvý pohľad  je zrejmé, že podobne ako väčšina faceliftov aj Ateca dostala upravenú prednú masku a Full LED svetlomety. Táto zmena podľa môjho názoru vkusne zvýrazňuje športovú charakteristiku vozidla. V exteriéri ďalej nechýba nový dizajn 19-palcových diskov, príplatkové štvorpiestikové brzdy Brembo či výfuk Akrapovič so štyrmi koncovkami. Všetky tieto detaily sú samozrejme ladené do charakteristickej bronzovej farby.

Interiér prešiel taktiež viacerými úpravami. V prvom rade si každý vodič všimne, že sa zmenil volant. Rovnako ako aj pred faceliftom, aj teraz sa ponáša na volanty jeho koncernových súrodencov. Špecialitou je však tlačidlo s logom Cupra či štartovacie tlačidlo na štýl Audi R8. Ateca ide s dobou, čo je badateľné najmä na vylepšenej konektivite infotainmentu aj vďaka USB-C portom. Azda najdôležitejším prvkom sú nové škrupinové sedačky, ktoré dostanete už v základnej výbave.

TEST SEAT Arona Black Edition – mestský crossover, ktorý láme predsudky

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCupra
Predchádzajúci článokTEST Honda E – najpokročilejšie auto súčasnosti? Dojazd iba 150 kilometrov?
Nasledujúci článokTEST Suzuki Vitara Hybrid – životné prostredie v hlavnej úlohe