Domov News TEST FIAT Tipo – nesmrteľná klasika

TEST FIAT Tipo – nesmrteľná klasika

Súčasná generácia modelu Fiat Tipo je na trhu už od roku 2015. Posledná modernizácia sa odohrala pred dvoma rokmi. Je jasné, že Tipo teda nie je žiadna horúca novinka a onedlho by mohla prísť celkom nová generácia. My sme sa pozreli na zúbok tej súčasnej, ktorá nás milo prekvapila.

Od svojho uvedenia na trh sa Tipo v Taliansku okamžite stalo jedným z najvychvaľovanejších modelov v segmente. A dokonca aj v celej Európe, kde Tipo prispelo k výkonu značky Fiat mimo Talianska viac ako 70 %. Od uvedenia na trh bolo predaných celkovo 670 000 vozidiel, pričom najväčší podiel na trhoch mimo Talianska dosiahlo Tipo v roku 2019.

Fiat Tipo

Svieži dizajn

Predná časť sa vyznačuje prepracovanou maskou chladiča, ktorej dominuje nové logo Fiat v písanej podobe. Tipo je po novej 500 prvým modelom značky, ktorý toto logo využíva. Prepracované boli kompletne tiež svetlomety, ktoré sú teraz vybavené full LED technológiou. LED technológiu využívajú aj zadné koncové svetlá. Nové svetlomety zlepšujú vzhľad vozidla a prepožičiavajú mu modernejšiu vizáž. Spodná časť nárazníka prešla kompletnou obmenou a teraz využíva prvky s matne chrómovanou povrchovou úpravou Ice Matte. Dovolíme si tvrdiť, že Fiat Tipo po stránke dizajnu v ničom nezaostáva za konkurenciou.

Fiat Tipo

Vnútri všetko po novom

Tak ako nás príjemne prekvapilo moderné spracovanie interiéru modelu 500 e, rovnako nadšení sme boli aj v prípade Tipa. Vyššie stupne výbavy prinášajú namiesto analógového spracovania digitálne. Mimoriadne vyspelá technológia umožňuje lepšiu kontrolu nad vozidlom a tiež lepšie komunikuje s multimediálnymi systémami a telefónom užívateľa. Okrem nového digitálneho prístrojového panela sa tu objavuje aj nové rádio UConnect 5 s 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou. Zaujímavým detailom sú ukazovatele o teplote oleja a napätí batérie. Neduhom bola nepresnosť smerovkovej páčky, ktorá pri aktivácii zároveň zapínala diaľkové svetlá, a tak sme takmer vždy pri použití smerovky na niekoho neúmyselne blikli.

Fiat Tipo

Pre posádku všetko

Pomocou nového infotainmentu je možné k vozidlu cez Bluetooth pripojiť dva telefóny súčasne, čo znamená, že môžete používať firemný aj súkromný telefón a súčasne spracovávať prichádzajúce a odchádzajúce hovory bez nutnosti prepínania pripojenia, aby ste mohli prijať hovor na telefóne, ktorý v danom okamihu nie je pripojený. Za zmienku stojí tiež nové biele podsvietenie všetkých ovládacích prvkov v priestore pre cestujúcich, čo má za následok modernejší vzhľad. Rovnako tak USB vstup pre zadný rad sedadiel (žiaľ, je iba jeden), ktorý je obzvlášť užitočný pre rodiny na dlhých cestách, keď deti môžu naďalej používať svoje tablety. Výduchy klimatizácie v druhom rade nie sú.

Komfort na prvom mieste

Pod kapotou sme mali litrový trojvalec, ktorý sa v C segmente objavuje čoraz častejšie. Nevadí, výkon 100 koní a krútiaci moment 190 Nm predurčujú testovanú motorizáciu skôr do mesta, rovnako aj manuálna päťstupňová prevodovka. Tá by inak mohla mať o niečo presnejšie dráhy. V meste je motor celkom smädný, spotreba cez 8 litrov je celkom dosť. Diaľnica však vie hodnotu znížiť o dva litre. Páči sa nám bohatá ponuka karosárskych verzií. Okrem testovaného hatchbacku je v ponuke aj kombi, sedan a verzia Cross so zvýšením podvozkom a oplastovaním. Dámam sa Tipo môže zdať z hľadiska riadenia tuhé, no stačí aktivovať režim City a ovládanie ihneď zmäkne.

Resumé

Sme radi, že je na trhu auto, ktoré prichádza s priaznivou cenou. Na Taliana je Fiat Tipo prekvapivo praktické a priestranné. Veď sa len pozrime na batožinový priestor s objemom 440 litrov. To je až o 60 litrov viac ako má Volkswagen Golf. Pri kúpe Tipa nemusíte robiť žiadne kompromisy z hľadiska kvality alebo technológií, prináša v podstate to isté čo konkurencia. Možno pre vás nebude testovaná motorizácia z dôvodu počtu valcov a výkonu ideálna, ale stále sa ešte dá siahnuť po osvedčenej naftovej jednotke. Ale pohotovostná hmotnosť 1 200 kilogramov je pre malý benzínový motorček viac ako priaznivá.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE  
Motor Radový, zážihový trojvalec
Zdvihový objem 999 cm3
Max. výkon 74 kW / 100 k
Max. krútiaci moment 190 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 5-stupňový manuál
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY  
Dĺžka 4 368 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 792 mm
Výška 1 495 mm
Rázvor náprav 2 638 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 240 kg
Objem batožinového priestoru 440 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 12,2 s
Rozmer pneumatík 245/45 R20
SPOTREBA (počas testu)  
Mesto 8,7 l/100 km
Diaľnica 6,8 l/100 km
Okresky 5,5 l/100 km
CENA  
Základná cena modelu 17 450 eur
Základná cena testovanej verzie 21 620 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokČínske značky myslia globálnu expanziu elektromobilov vážne. Aha, čo nakupujú
Nasledujúci článokDelta 4×4 upravila Géčko od Mercedesu, ratraky sa boja o prácu