Domov News TEST Volkswagen Passat Alltrack – univerzál s drahým žoldom

TEST Volkswagen Passat Alltrack – univerzál s drahým žoldom

Volkswagen Passat Alltrack je očakávane neuveriteľne univerzálnym autom, ale musí stáť tak veľa?

Trekingové kombíky sú skutočne famóznym druhom auta, ktoré nezanechali hlboký dojem iba v tých, ktorí ich doteraz nemali možnosť vyskúšať na vlastnej koži. Poskytujú totiž snáď všetky výhody vysokých a zbytočne ťažkých SUV, ale minimum ich nevýhod. Ovládajú sa takmer na vlas rovnako ako bežné osobáky, ale s pokojným svedomím vám umožnia prejsť po rozmlátenej ceste k horskej chate, do záhrady, k viniciam či kamkoľvek si len predstavíte. Presne ako Passat Alltrack.

Jeho misia sa chýli ku koncu

V čase, keď jednou z horúcich tém je, ako regulovať predaj veľkých SUV a dostať ich preč z mestských ciest, Volkswagen popri Tiguane a Touaregu ešte stále predáva Passat Alltrack. Dokonca s motorizáciami, ktoré elektrickú podporu nevideli ani len z rýchlika. Nebude to však už trvať dlho, pretože Volkswagen pripravuje príchod v poradí už 9. generácie Passatu a podľa všetkého sa bude predávať len v karosárskej verzii Variant. Sedan k dispozícii už nebude a verzia Alltrack je veľmi otázna.

Atraktívny vizuál s jedinou pehou

Offroadová vizáž, zvýšená svetlá výška a výrazná červená farba dodávajú k inak sterilnému vzhľadu Passatu vítaný šmrnc. Z praktickej stránky by bol dizajn prakticky dokonalý, keby dvere prekrývali celú výšku prahov. To sa však nedeje, takže v prípade jazdy po nespevnených cestách si treba dávať pozor, aby ste si pri vystupovaní nezašpinili oblečenie. V ostatných ohľadoch sa vám s týmto Passatom bude žiť veľmi príjemne. Alltrack má bezkľúčový vstup aj v prípade zadných dverí, čo uvítajú všetci rodičia.

Kufor sa otvára elektricky pohybom nohou pod zadným nárazníkom, tlačidlom na kľúči alebo stlačením loga VW. Pri zatváraní má príjemnú funkciu uzamknutia celého vozidla. Batožinový priestor má základný objem 640 litrov a pravidelný tvar. Pod podlahou kufra sa nachádza ďalší úložný priestor vrátane plnohodnotného rezervného kolesa. V batožinovom priestore je prítomné tiež tlačidlo na vysunutie ťažného zariadenia.

Vnútorný priestor

Zadné sedadlá s dlhými sedákmi sú sklápateľné v pomere 40:20:40. Nech sa dozadu posadí človek akejkoľvek výšky, vždy ho bude čakať dostatočné množstvo priestoru. Špeciálne oceňujeme veľký priestor na chodidlá pod prednými sedadlami. Volkswagen je síce známy možno až zbytočne širokými stredovými tunelmi, ktoré uberajú miesto na nohy vodiča a spolujazdca, no tu je priestorová ponuka v tejto oblasti oveľa lepšia. Aj keď v porovnaní s takou Insigniou Sports Tourer bude Passat ťahať za kratší koniec.

Kabína dýcha príjemnou atmosférou kombinácie moderných ovládacích prvkov so starou školou. V testovacom vozidle sa totiž nachádzali klasické analógové budíky, fyzické tlačidlá na volante či otočné ovládače hlasitosti rádia a svetiel. Zato multimediálny systém so samostatným panelom ovládania klimatizácie je dotykový. Sedadlá majú špecifické čalúnenie, ktoré sa bude ľahko udržiavať v čistote. Hlavové opierky predných sedadiel sú nastaviteľné nielen výškovo, ale aj pozdĺžne.

Trekingová obuv

Svetlá výška Alltracku je 174 mm, čo je o takmer 3 cm viac ako v prípade bežného Variantu. Svetlá výška na úrovni mestských crossoverov poskytne dostatočnú rezervu pri prejazde nespevných ciest či trávnatých parkovísk a o niečo vyšší posed za volantom. Pri náročnejších kríženiach náprav však rýchlo narazíte na limity dlhého rázvoru. Napríklad taký Tiguan má svetlosť podvozka 20 cm.

Za každých okolností sa môžete spoľahnúť na permanentný pohon všetkých štyroch kolies, ktorý je v prípade Alltracku štandardom, rovnako tak aj 7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka DSG. Na suchom asfalte poskytne pohon všetkých kolies ideálne využitie sily motora na rýchly štart, na šotoline zase príjemné „štvorkolkové“ ovládanie s jemným vybočením zadku. Jeho permanentná aktivita nie je prekážkou dosiahnutia nízkych hodnôt spotreby paliva, ale k tomu sa dostaneme o čosi neskôr.

Pohonné ústrojenstvo

DSG nezostáva svojej povesti nič dlžná. Prevodovke nie je možné nič vyčítať, až na obligátne snahy o držanie čo možno najnižších otáčok. Pre Volkswagen Passat Alltrack sú vyhradené dve najvýkonnejšie motorizácie. Prvou možnosťou je dvojlitrový naftový agregát TDI vo svojej výkonnejšej verzii s 200 konskými silami a krútiacim momentom 400 Nm. Druhou možnosťou je dvojlitrové benzínové TSI s výkonom 280 koní a krútiacim momentom rovnakých 400 Nm. S benzínom získate adaptívne tlmiče bez príplatku, k nafte si ich prítomnosť musíte zaplatiť. Ich nastavenie sa neobmedzuje len na obligátne režimy komfort, normál a šport, ale zvoliť si môžete rôzne intenzity tlmenia aj medzi týmito hlavnými režimami. Vzhľadom k tomu, že mnohé, najmä okresné asfaltové cesty svojou kvalitou pripomínajú tie poľné, odporúčame si za túto položku priplatiť. Auto je s nimi nielen komfortnejšie, ale aj lepšie ovládateľné.

Naftová jednotka má dostatok sily v širokom spektre otáčok a po zahriatí je aj príjemne kultivovaná. Vo vysokých otáčkach má navyše príjemný zvuk. Pri pokojnom, cestovnom tempe je motor dobre odhlučnený. To platí aj pri aerodynamickom hluku karosérie pri jazde po diaľnici. Výhodou takéhoto zvýšeného kombi oproti typickým SUV je nižšia spotreba paliva. Passat dokazuje, prečo je obľúbeným firemným vozidlom. Bez veľkej námahy dokáže prejsť na jednu nádrž viac než 1000 km.

Záver

Volkswagen Passat Alltrack je priestranným a univerzálnym kombíkom na prakticky akékoľvek bežné činnosti, ktoré počas života budete praktizovať. Či už ide o prevoz detí s kočíkmi alebo prevoz športového vybavenia, Passat naň vždy nájde miesto a vás rýchlo, pohodlne a úspešne dopraví do cieľa. Stále pritom disponuje serióznym a dostatočne reprezentatívnym vzhľadom. Výborný dojem z auta však trochu naštrbí pohľad do cenníka. Zďaleka totiž nešlo o vozidlo v plnej výbave, no cena tohto konkrétneho Alltracku sa vyšplhala na sumu 59 tisíc eur.

TECHNICKÉ ÚDAJE

VW Passat Alltrack

Usporiadanie a počet valcov

R4

Zdvihový objem

1968 cm3

Max. systémový výkon

147 kW / 200 k

Max. krútiaci moment

400 Nm

Palivo

Nafta

Pohon

AWD

Prevodovka

7-stupňová DSG

ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY

Dĺžka

4780 mm

Šírka (bez spätných zrkadiel)

1853 mm

Výška

1503 mm

Rázvor náprav

2788 mm

Pohotovostná hmotnosť

1709 kg

Zrýchlenie 0-100 km/h

7,2 s

Objem bat. priestoru

639 – 1739 l

SPOTREBA (počas testu)

Mesto

6,4 l/100 km

Diaľnica

5,7 l/100 km

Okresky

4,4 l/100 km

CENA

Základná cena modelu

50.490 €

Cena testovanej verzie

58.950 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokLancia čoskoro odhalí nový koncept, bude to športové kupé?
Nasledujúci článokPagani Huayra Dinamica Evo – limitka pre vyvoleného