Domov News TEST Peugeot 408 PHEV – Urus pre smrteľníkov

TEST Peugeot 408 PHEV – Urus pre smrteľníkov

Peugeot 408 sa snaží stanoviť nové štandardy limuzín strednej triedy a používa k tomu atraktívny kabát SUV-kupé. Jeho vzhľad je presvedčivý, no otázniky visia nad aktuálnou ponukou motorov.

Na začiatku si skúsme zadefinovať, čo je vlastne Peugeot 408 zač? Je to akási moderná interpretácia kompaktnej limuzíny strednej triedy využívajúca tvary SUV-kupé automobilov a praktickou výklopnou zadnou časťou typu liftback. Peugeot 408 nie je čistokrvné SUV. Klame telom, ale postavte ho vedľa bežného sedanu alebo hatchbacku a zistíte, že Peugeot bude približne rovnako vysoký. Vyššia svetlosť jeho podvozka na úrovni 19 cm je však prínosom, aj keď pohon všetkých kolies v tomto modely nehľadajte.

Daňou za takýto mix karosérií je menej vzdušný interiér. Vyššie položená podlaha spolu s nízko položenou líniou strechy a prípadne s výklopným panoramatickým strešným oknom limitujú priestor nad hlavami cestujúcich nielen vzadu, ale aj vpredu. To však môže byť problematické len pre osoby vyššie ako 190 cm. Cestujúci vzadu si nedokážu uložiť chodidlá pod predné sedadlá, ale tento nedostatok kompenzuje bohatá priestorová ponuka v oblasti nôh. Jednoducho, na zadných sedadlách 408 nájdu pasažieri viac priestoru ako v 308 alebo 508.

Magnet na pohľady

Treba poznamenať, že Peugeot 408 je vizuálne mimoriadne atraktívne auto. Dobre sa na neho pozerá z každého uhla a prebúdza motýliky v brušku. Keďže často testujeme horúce automobilové novinky, bežne sa stretávame po záujmom ostatných motoristov či okoloidúcich o to ktoré vozidlo. No pri 408 sa pri nás zastavilo suverénne najviac ľudí za posledných niekoľko mesiacov. Predná časť sa síce veľmi podobá aktuálnej generácii modelu 308, ale predĺžený rázvor s nízkou líniou strechy, netypickým, štvorcovým dizajnom kolies a agresívnou zadnou časťou mierne pripomínajúcou Lamborghini Urus, skutočne pôsobí ako magnet na pohľady. Šmrnc tomu celému dodáva aj výrazná červená farba karosérie. Mimochodom, na výber je celkovo šesť rôznych farieb karosérie.

Podobnosť s 308

Peugeot 408 stojí na podvozkovej platforme EMP2 a konštrukčne vychádza z modelu 308. Interiér je tiež veľmi podobný tomu v 308. V skratke – usadíte sa do športovo tvarovaných sedačiek čalúnených až tromi rôznymi materiálmi (koža, látka, Alcantara), ktoré sú navyše prešívané niťou vo farbe limetky a začnete hľadať ideálnu pozíciu za malým volantom, ponad veniec ktorého pozeráte na i-Cockpit, teda virtuálny prispôsobiteľný prístrojový panel s funkciou 3D zobrazenia.

Obrazovka multimediálneho systému je mierne natočená smerom k vám a pod ňou máte dve skupiny tlačidiel – jednu skupiny tvoria dotykové konfigurovateľné tlačidlá, tzv. i-Toggles. Každému z nich môžete priradiť nejakú funkciu, ktorú považujete za dôležitú. Druhá skupina tlačidiel je už fyzická, a tieto tiež ukrývajú buď skratky k pohybu v menu multimediálneho systému alebo ovládajú funkcie vzduchotechniky.

Kvalitatívne si Peugeot drží vysoký štandard, ktorý nastolil už modelom 508. Podobne ako 308, aj model 408 dostal kvalitnejší a rýchlejší softvér prístrojového panelu i rýchlejšiu odozvu dotykovej obrazovky. Po stránke ovládanie a ergonómie človek, ktorý si nájde vhodnú pozíciu za volantom, nemôže tomuto autu nič vyčítať.

Peugeot 408 môže byť vybavený 360-stupňovým parkovacím systém či zadnou parkovacou kamerou. Nebolo to tak dávno, čo Peugeot používal dosť zastaralý typ parkovacej kamery, no tieto časy sú, chvalabohu, už preč. Kamera v 408 má väčšie rozlíšenie ako väčšina mobilných telefónov, takže za každých svetelných okolností poskytuje ostrý a kvalitný obraz o dianí za vozidlom.

Tri možnosti pohonu, ale…

Na pohon Peugeot pre model 408 zo začiatku predaja vyhradil tri pohonné jednotky – jednu čisto spaľovaciu a dve plug-in hybridné. Neskôr sa očakáva príchod full-hybridu a elektrickej verzie e-408. Naše vozidlo bolo vybavené slabšou verziou plug-in hybridného pohonu. V tomto prípade ide o kombináciu preplňovanej benzínovej jedna-šestky s výkonom 150 koní a elektromotora s výkonom 110 koní. Celkový kombinovaný výkon pohonnej sústavy je 180 koní a 360 Nm. Batéria má kapacitu 12,4 kWh a je uložená pod zadnými sedadlami. K dispozícii je ešte výkonnejší plug-in hybrid s celkovým výkonom 225 koní – elektromotor používa rovnaký, avšak benzínový motor je naladený na výkon 180 koní. Základ ponuky tvorí benzínová jedna-dvojka s výkonom 130 koní.

Štandardne sa Peugeot 408 dodáva s palubnou nabíjačkou s výkonom 3,7 kW, za rýchlejšiu s výkonom 7,4 kW je potrebné si priplatiť 500 €. Kábel na pripojenie do wallboxu alebo verejnej nabíjacej stanici stojí 420 eur. Testovacie vozidlo bolo touto rýchlejšou palubnou nabíjačkou vybavené a nabitie z 0 na 100 % trvalo približne dve hodiny. V mestskej premávke kapacita batérie vystačí na reálny dojazd 45 km. Priemerná spotreba energie sa pohybuje okolo hodnoty 21 kWh/100 km. Na elektrinu dokáže Peugeot 408 cestovať najvyššou rýchlosťou 135 km/h, takže všetky druhy ciest dokáže absolvovať aj na čisto elektrický pohon.

Spotrebou neohúri

Po vybití batérie sa pohonná sústava prepne do hybridného režimu. Ten sám o sebe pracuje veľmi dobre. Vďaka špeciálnemu ukazovateľu, ktorý vás informuje o tom, koľko % z trasy ste prešli bez emisií, resp. na elektrický pohon, je vozidlo schopné prechádzať ulicami mesta na 50 až 65 % času na elektrinu. To je na pomery dnešných hybridných systémov veľmi dobrá hodnota, ale napriek tomu musíme jeho priemernú spotrebu označiť za príliš vysokú. Spotreba 6,8 litra benzínu na 100 km jazdy v mestských podmienkach skutočne nie je oslňujúca.

Prechod medzi jednotlivými režimami jazdy je sluchom absolútne nepostrehnuteľný a informáciu o tom, na aký pohon vlastne aktuálne jazdíte, sa dozviete len podľa sfarbenia rýchlomera. Za odhlučnenie benzínového motora a vlastne celej kabíny je potrebné Peugeot pochváliť.

Jazda so 408 je jednoducho zábavná a príjemná. Vďaka malému volantu sa ovláda ľahko a agilne, odozva motorov je v športovom jazdnom režime na stlačenie pedála plynu uspokojivá a podvozok tlmí väčšinu nerovností s gráciou. Kto vyžaduje ešte lepší komfort jazdy, musí sa poobzerať po modeloch značky Citroen.

Záver

Automobilke Peugeot treba zatlieskať, že priniesla na trh nevšedný automobil, na ktorý sa veľmi dobre pozerá a ktorý sa snaží nájsť budúcnosť limuzín, z ktorých sa stáva takmer ohrozený automobilový druh. Peugeot 408 je pre individualistov, ktorí sa chcú na cestách odlíšiť od ostatných, no daň za dizajnové auto nebudú platiť okrem menšieho priestoru nad hlavou takmer žiadnu – elektricky ovládané dvere batožinového priestoru otvoria priestor pre dobre využiteľných 471 litrov batožiny, všetky bočné dvere majú precízne prekrytie bočných prahov a k dispozícii majú výbavu, ktorá v tejto triede patrí medzi špičku – vrátane asistenta jazdy na diaľnici, audiosystému Focal či nočného videnia.

Peugeot 408 je rozhodne príjemným osviežením na pomedzí mainstreamových a prémiových automobilov, aj keď máme také tušenie, že ideálna pohonná jednotka do tohto auta ešte len príde.

TECHNICKÉ ÚDAJE Peugeot 408 PHEV
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 598 cm3 + elektromotor
Max. výkon 132 kW / 180 k
Max. krútiaci moment 360 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 687 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 848 mm
Výška 1 478 mm
Rázvor náprav 2 787 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 781 kg
Objem batožinového priestoru 471 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,1 s
Rozmer pneumatík 245/40 R20
SPOTREBA (počas testu)
Hybrid
Mesto 6,8 l/100 km
Diaľnica 7,9 l/100 km
Okresky 7,3 l/100 km
Dojazd na elektrinu 45 km
Maximálny nabíjací výkon 7,4 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 120 min
Objem palivovej nádrže 40 l
CENA k 22.05.2023
Základná cena modelu 33 990 €
Cena testovanej verzie od 48 990 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokLamborghini: najprv plugin, potom elektromobil
Nasledujúci článokSEVA: Slovensko s infraštruktúrou nabíjacích staníc zaostáva