Nová Škoda Kylaq bude najlacnejším crossoverom značky. Škoda ho potrebuje, pretože jej predaje v Indii nápadne klesli, zatiaľ čo konkurencii sa darilo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda oficiálne oznámila skorý príchod úplne nového crossoveru. Bude sa volať KYLAQ. Tento názov, ktorý pokračuje v nomenklatúre modelov SUV a crossoverov výrobcu s Q na konci, má základ v Sanskrite. Ten je hlavným posvätným jazykom hinduizmu a maháhány a znamená „kryštáľ“.
Rovnaký podvozok ako Škoda Slavia
Nový crossover bude v predaji na indických trhoch a bude stáť na platforme MQB-A0-IN. Ide o zjednodušenú verziu globálnej architektúry MQB. Na verzii A0-IN stoja aj automobily Škoda Slavia a Škoda Kushaq, ktoré takisto nie sú v predaji u nás.
Automobilka objasnila aj to, kde v modelovej hierarchii bude nová Škoda Kylaq figurovať. Nový crossover bude menší ako Kushaq, dĺžka nepresiahne štyri metre. Pre porovnanie, Kushaq má dĺžku 4 225 mm.
Dôvod, prečo sa Škode oplatí robiť autá s dĺžkou menej ako 4 metre, spočíva v značných daňových výhodách pre tieto vozidlá v Indii.
O motore zatiaľ nič, ale Kylaq má by všestranný
Automobilka vo svojej tlačovej správe pre indický trh zmieňuje, že pripravovaný subkompakt je navrhnutý „so zameraním na všestrannosť, bezpečnosť, dynamiku“ a navyše sľubuje „nízke náklady na údržbu a bezproblémové vlastníctvo“.
Výrobca pokračuje: Škoda Kylaq bude prvou implementáciou dizajnového jazyka Modern Solid v Indii. Má tiež šesťuholníkový vzor na boku a zadnej časti vozidla a pridáva detaily, ako sú rafinované a presné svetelné podpisy DRL. Kylaq má vysokú svetlú výšku a priestor okolo kolesa na zdolávanie nerovných povrchov vozovky, čo dodáva autu charakter SUV.
Škoda ale neupresnila, aké pohony a technológie budú novinka Kylaq poháňať.
Predpokladá sa, že Kylaq bude ponúkaný s benzínovým turbomotorom 1.0 (115 k) v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou a automatickou prevodovkou. Pohon bude aj s ohľadom na subkompaktný podvozok výlučne predný.
Rovnako ako príbuzné Slavie a Kushaq, aj SUV Kylaq sa bude vyrábať v závode Volkswagenu v Indii.
Mimochodom, do tohto modelu sa vkladajú špeciálne nádeje, pretože v Indii to dnes pre Škodu nevychádza. Najmä podľa správ miestnych médií v júli 2024 predaj tamojšej značky klesol o 52 % – predalo sa len 2 103 áut.
Pre porovnanie, predajcovia Kia v tom istom mesiaci predali 20 507 áut, Hyundai predal až 49 013 áut.