Podľa portálu yimba.sk dostal plánovaný tzv. obchvat Vrakune zelenú. Prispeje k odľahčeniu už existujúcich ciest a k rozvoju okolia letiska.
Dopravu vo Vrakuni ovplyvňujú negatívne viaceré problémy. Stav mosta na ulici Hradská je v havarijnom stave, čo si vyžiadalo dopravné obmedzenia práve kvôli jeho rekonštrukcii. Magistrát vydal súhlas na dočasné premostenie, ktorého súčasťou bude dočasná prístupová komunikácia, ktorá sa napojí na existujúcu cestnú sieť. V súčasnosti už prebiehajú potrebné stavebné práce. Mohol by tak vzniknúť nový obchvat Vrakune.
Pôvodný návrh neuspel
V roku 2021 sa objavil plán na výstavbu logistického centra, ktorý bol označený ako IV. kvadrant. Situovaný má byť vo Vrakuni na južnom okraji medzinárodného letiska M. R. Štefánika. Z pohľadu investorov to má byť strategicky výhodná poloha. Zámer však narazil na silný odpor verejnosti kvôli predpokladaným negatívnym dopadom na dopravu. Tento návrh developer Stronci Invest SK stiahol, pravdepodobne aj pre silný odpor verejnosti. Pôvodný koncept predpokladal vedenie dopravy cez Majerskú ulicu, Hlohovú a Leknovú, s plánovaným premostením Malého Dunaja a pripojením na Ráztočnú.
Predĺženie Galvaniho je nevyhnutné
Prišlo však nové riešenie. Logistické centrum sa teraz má napojiť cez novú miestnu komunikáciu, ktorá sa neskôr pripojí na plánované rozšírenie cesty II/572 popri obchodnej štvrti Pharos. Pôjde o súčasť tzv. obchvatu Vrakune a bude slúžiť ako pripojenie na D1 a D4. Trasa cesty II/572 v súčasnosti vedie cez mestské časti Vrakuňa a Ružinov po Vrakunskej ceste, Hradskej a Ráztočnej ulici, ktoré sú lemované prevažne rodinnými a bytovými domami. Navrhovaná trasa preložky bude nadväzovať na predĺženie Galvaniho ulice popri projekte Pharos, v ďalšom úseku bude križovať vlečku na Letisko M. R. Štefánika, ktorá je napojená na železničnú trať č. 131 Bratislava – Komárno.
Zlepšujúce riešenie
Celková dĺžka trasy v prvej etape bude 1151 metrov a plánuje sa postaviť v polovičnom profile. Upraviť sa má aj križovatka Galvaniho – vetva do Pharos. Zriadi sa samostatný odbočovací pruh vľavo z Galvaniho na vetvu smer Pharos a trasa do Pharosu sa rozšíri na tri jazdné pruhy. Súčasťou projektu bude zdieľaný chodník pre peších a cyklistov šírky 2,5 metra pozdĺž celého predĺženia Galvaniho ulice. Na zníženie hlukovej záťaže je na konci predĺženia navrhnutá protihluková stena v dĺžke približne 430 metrov s výškou minimálne 2,5 metra nad korunou komunikácie. Nová komunikácia bude osvetlená. Tieto riešenia by mali uspokojiť protestné hlasy a zároveň minimalizovať negatívne vplyvy na život ako hluk a dopravné zápchy.