Domov SPRÁVY Doprava Po návrhu o povinnom fúknutí pred jazdou prichádza aj obmedzenie rýchlosti na...

Po návrhu o povinnom fúknutí pred jazdou prichádza aj obmedzenie rýchlosti na 30 km/h

V Európskom parlamente sa predkladá návrh o maximálne povolenej rýchlosti v obytných zónach. Hovorí sa o 30 km/h a o triezvom stave.

Nie je to tak dávno, čo sme vám priniesli uznesenie Európskeho parlamentu ohľadom alkoholového testeru pred štartom vozidla. Aktuálne sa rieši maximálna povolená rýchlosť 30 km/h v obytných zónach s nulovou toleranciou alkoholu pri šoférovaní. Ide tak o odporúčania Európskej komisie na fakt, že EÚ sa v posledných rokoch nedarí znižovať počet úmrtí na našich cestách.

Ročne sa na našom kontinente zahynie pri dopravných nehodách 22.700 ľudí a 120.000 je ťažko ranených. Posledné desaťročie EÚ neprialo v znížení počtu obetí na cestách.

Nižšia rýchlosť, menej nehôd

Európsky Parlament tak vyzval Európsku komisiu aby vypracovala a odporučila pravidlá „bezpečného obmedzovania rýchlosti vrátane maximálnej rýchlosti 30 km/h v obytných zónach a oblastiach s vysokým počtom cyklistov a chodcov.“ Vyššia povolená rýchlosť na hlavných ťahoch má byť bez obmedzenia. Ide tak o zabezpečenie ochrany zraniteľných účastníkov cestnej premávky.

Nové odporúčania majú poukázať na bezpečnosť na cestách v rokoch 2021 až 2030. Ide o akúsi „Víziu nula“, ktorá má zabezpečiť, že do roku 2050 bude počet obetí dopravných nehôd blížiaci sa nule. Podobné pravidlá platia už v niektorých európskych mestách. Maximálnu povolenú rýchlosť 30 km/h už nájdete takmer v celom Paríži. Zníženie rýchlosti malo minimálny vplyv na plynulosť cestnej premávky. Priemerná rýchlosť vozidiel sa však znížila iba o jeden kilometer. Z pôvodných 23,7 km/h na 22,7 km/h.

0% za volantom

Okrem obmedzovania rýchlosti sa hovorí už o zmieňovanej tolerancii 0% alkoholu za volantom. Podľa komisie práve alkohol za volantom spôsobuje viac ako 15% dopravných nehôd. Uznesenie obsahuje niekoľko bodov, ktoré sa týkajú vybavenia vozidiel a dopravnej infraštruktúry.

Členské štáty EÚ by mali okrem iného podporovať aj vodičov, ktorí majú tendenciu sa zdokonaľovať v tom, čo majú radi – v šoférovaní a to napríklad prostredníctvom kurzov bezpečnej jazdy. Práve takéto školenia môžu človeku dopomôcť k správnemu rozhodnutiu v danej rizikovej situácií.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.5 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRenault Kadjar a jeho sága sa blíži k finálnemu rozhodnutiu
Nasledujúci článokObrovský emisný škandál! Aj takto sa dá nazvať pochybenie Európskej únie pri výpočte emisií…