Domov SPRÁVY Elektromobilita Toto auto zničí Tesle biznis. Málo známa značka získava silný rešpekt

Toto auto zničí Tesle biznis. Málo známa značka získava silný rešpekt

Xiaomi YU7
Foto: Xiaomi

Pri príležitosti 15. výročia spoločnosti Xiaomi odhalil jej generálny riaditeľ Lei Jun elektrické SUV s názvom YU7. Po sedane SU7 ide o druhý model mladej spoločnosti, ktorá s predajom vozidiel začala len v roku 2023.

Avšak za ten krátky čas dokázala predať a dodať viac ako 258 000 kusov modelu SU7. Xiaomi YU7 má karosériu typu SUV s dĺžkou 4 999 mm, šírkou 1 996 mm, výškou 1 608 mm a rázvorom 3 000 mm a mnohým oprávnene pripomína Ferrari Purosangue. Hmotnosť sa pohybuje od 2 140 do 2 460 kg v závislosti od konfigurácie. Zákazníci budú mať na výber 19 alebo 20-palcové kolesá a 9 farieb karosérie. Elektricky vysúvateľné kľučky dverí sú štandardom. Batožinový priestor má základný objem 678 litrov (1 758 l po sklopení sedadiel), ktorému sekunduje aj predný kufor pod kapotou s objemom 141 litrov. V interiér sa popritom nachádza ďalších celkovo 71 litrov úložných priestorov.

Foto: Xiaomi

Karoséria Xiaomi YU7 dosahuje aerodynamický odpor vzduchu len 0,245. Je to zásluha 19 optimalizovaných vetracích otvorov na precízne riadenie prúdenia vzduchu, 10 prietokových vzduchových kanálov a aktívnej prednej mriežky obsahujúcej 100 automaticky nastaviteľných žalúzií.

Posádku víta celokožené čalúnenie sedadiel Nappa a široký rozsah nastavení. Predné sedadlá sú vybavené masážnou funkciou s 10 rôznymi programami masírovania. Zadné sedadlá majú elektrické sklápanie do uhla 135°, ktoré umožňuje plynulé nastavovanie medzi vzpriamenou polohou (100°) a polohou na ležanie (135°). Cestujúci vzadu môžu ovládať klimatizáciu, audiosystém a navigáciu prostredníctvom 6,68-palcovej obrazovky. Prístrojová doska pozostáva z 1,1 metra dlhého ultraširokouhlého displeja s rozlíšením 108 PPD a maximálnym jasom 1200 nitov. Kombinácia ultra-čiernej povrchovej úpravy a algoritmov na korekciu skreslenia zabezpečuje odrazivosť menej než 1 %, priepustnosť svetla pod 0,01 % a skreslenie pod 1 %. Tieto inovatívne technológie eliminujú odlesky a duchov v obraze, pričom zabezpečujú vynikajúcu čitateľnosť aj pri priamom slnečnom svetle. Strecha je štandardne vybavená panoramatickým oknom s plochou veľkou až 1,7 m².

Xiaomi YU7
Foto: Xiaomi

Tri možnosti pohonu

Xiaomi YU7 bude v Číne predávané v troch konfiguráciách. Základ bude tvoriť verzia s jedným elektromotorom s výkonom 320 koní a 528 Nm uloženým vzadu a poháňajúcim zadné kolesá. Táto verzia zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h. Obsahuje LFP batériu s kapacitou 96,3 kWh, čo podľa cyklu CLTC vystačí na dojazd 835 km.

Verzia Pro je už vybavená dvoma elektromotormi s kombinovaným výkonom 496 koní a krútiacim momentom 690 Nm. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 4,3 sekundy, maximálka je rovnakých 240 km/h. LFP batéria má opäť kapacitu 96,3 kWh, avšak dojazd je z dôvodu pohonu všetkých kolies, pochopiteľne, kratší – 770 km.

Na vrchole bude zatiaľ stáť variant YU7 Max s dvoma elektromotormi so systémovým výkonom 690 koní a 866 Nm. Ten dokáže akcelerovať z pokoja na stovku za 3,23 sekundy a vyvinúť maximálku 253 km/h. Tento model používa NMC batériu s kapacitou 101,7 kWh a dojazdom 760 km. Všetky varianty využívajú 800V architektúru podporujúcu rýchlosť nabíjania 5,2 C, takže už v priebehu 15 minút je možné získať dojazd 620 km. Nabitie batérie z 10 na 80 % pritom trvá len 12 minút.

Xiaomi YU7
Foto: Xiaomi

Podvozok a brzdy

Elektromobil by mal vynikať svojou bezpečnosťou. Do konštrukcie vozidla je integrovaná bezpečnostná klietka vyrobená z vysokopevnostnej ocele. Batériový blok má vystužený plášť s nepriestrelným povlakom. Xiaomi uvádza, že bolo vykonaných viac ako 50 testov pasívnej bezpečnosti.

Foto: Xiaomi

Uzavreté dvojkomorové vzduchové pružiny je možné nastavovať v 5 úrovniach výšky s maximálnym rozsahom 75 mm a maximálnou svetlou výškou 222 mm. Tuhosť vzduchového pruženia je možné rýchlo upraviť, pričom rozdiel medzi vysokou a nízkou tuhosťou presahuje 40 %, čo výrazne zvyšuje pohodlie a stabilitu v rôznych jazdných podmienkach. Súčasne môžu vodiči rýchlo prispôsobiť tlmiče aktuálnym podmienkam, ktoré inteligentne upravujú tuhosť a pružnosť tak, aby zabezpečili optimálnu rovnováhu medzi komfortom a športovým charakterom. Rozsah nastavení je o 10 % väčší než pri modeli SU7 Max, s väčšou šírkou tlmenia na pokrytie rôznych terénov, od horských prechodov, cez mestské cesty až po prímestské trasy. Brzdový systém pozostáva zo štvorpiestikových pevných strmeňov Brembo a vozidlo spomalí z rýchlosti 100 km/h na vzdialenosti len 33,9 metra.

Foto: Xiaomi

Asistovaná jazda

Pokiaľ ide o asistovanú jazdu, elektromobil Xiaomi YU7 je vybavený najnovšou generáciou palubnej platformy NVIDIA DRIVE AGX Thor s výpočtovým výkonom 700 TOPS, špeciálne navrhnutou pre veľké vozidlá. Celý rad YU7 je tiež vybavený systémom LiDAR, ktorý má detekčnú vzdialenosť až 200 metrov a spotrebu energie zníženú o 55 %. Okrem toho je vozidlo vybavené radarom s 4D milimetrovými vlnami, ktorý poskytuje rozšírené informácie a výrazne väčšiu rozpoznávaciu vzdialenosť v porovnaní s 3D radarom. Maximálna detekčná vzdialenosť pre automobily je 200 metrov, pre osoby 100 metrov. Tento radar je schopný spoľahlivo sledovať a varovať pred nebezpečenstvami, napríklad pri náhlom brzdení iného vozidla, dokonca aj za zlého počasia, ako je dážď či hmla. Dokáže tak oveľa lepšie zachytiť objekty neviditeľné voľným okom, čím výrazne zvyšuje bezpečnosť a spoľahlivosť asistenčných systémov v Xiaomi YU7.

Cena Xiaomi YU7 bude oznámená v júli 2025, kedy sa prvé vozidlá dostanú k svojim zákazníkom.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko správne nahlásiť škodovú udalosť na aute
Nasledujúci článokCorvette C3: Prečo je dnes cennejšia než kedykoľvek predtým
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.