Opel Combo Life presahuje hranice stereotypov, ktoré sa okolo neho vytvorili. Nie je pravda, že je to auto pre menej náročných, pretože funkčne aj prakticky spĺňa väčšinu aj našich očakávaní.
Môžete si povedať, že Opel Combo je iba prezlečený Citroën Berlingo a Peugeot Rifter, tentokrát sa však venujeme práve Oplu, ktorý si pripravil vlastnú obchodnú ponuku.
Slovenská ponuka: Ceny, výbavy a verzie
Opel Combo Life sa na Slovensku predáva od cenníkových 22 490 €, ale s aktuálne platnými zvýhodneniami cena klesá na 21 490 €. To je cena verzie s benzínovým trojvalcovým motorom 1.2 TURBO 81 kW (110 k), ktorá sa dodáva so šesťstupňovým manuálom a základnou výbavou. Opel vo svojej ponuke uvádza ešte o tisícku nižšiu sumu 20 490 €, tá sa však uplatňuje iba v prípade využitia značkového financovania.
Kto chce trochu viac, napríklad automatickú prevodovku a naftový motor 1.5 CDTi, ten si zaplatí cenníkových 28 290 €, od ktorých odpočíta zvýhodnenia za tisíc eur. Dostane nielen viac výkonu (96 kW/130 k) a pocitovo lepšiu dynamiku, ale aj viac techniky, keďže táto motorizácia je dostupná pre vyššie výbavové stupne EDITION PLUS a GS. No a za najlepšie vybavené Combo Life vo výbave GS zaplatíte cenníkových 28 590 €.
No a kto by chcel ešte viac, konkrétne miesta vzadu, pre toho je určená verzia XL, ktorá predlžuje celkovú dĺžku vozidla z 4 403 na 4 753 mm, pridáva na zadnom previse 16 a na rázvore až 19 cm. Výsledkom je zväčšenie základného batožinového priestoru z 597 na 850 litrov. Za verziu XL si zákazník podľa cenníka doplatí presne tisíc eur.
Nestačí? K dispozícii je aj 7-miestna verzia Combo Life XL za doplatok iba 850 €.
Čo dostanete v základnej a doplnkovej výbave
Základná výbava EDITION má solídny výpočet položiek, hoci početné dôležité funkcie nám v nej chýbajú. Dostanete napríklad tempomat, zadné parkovacie senzory, elektronickú parkovaciu brzdu, manuálnu klimatizáciu, 16″ oceľové disky kolies či LED denné svietenie.
Výbava EDITION PLUS obsahuje podstatne viac: adaptívne svetlomety IntelliLux LED PIXEL, predné hmlovky, automatické svetlá, dažďový senzor, 10″ stredový displej NAVI IVI s bezdrôtovým Android Auto a Apple CarPlay a rádiom DAB, hlasové ovládanie, 16″ oceľové disky s celoplošnými krytmi (vyzerajú ako hliníkové disky), ale aj upozornenie na vybočenie z pruhu či nárazníky vo farbe karosérie.
Najvyššia výbava GS (fotka vyššie) potom zahŕňa položky, ktoré naozaj oceníte a budete potrebovať: automatickú dvojzónovú klimatizáciu, plne digitálny prístrojový panel, 3 samostatne delené sedadlá v druhom rade, 16“ disky z ľahkých zliatin Viana, kožený volant či panoramatickú parkovaciu kameru. Zvonka túto verziu rozlíšite aj podľa čiernych strešných nosičov, zatmavených bočných zadných kolien či vďaka krytu koľajnice posuvných dverí, ktorý výrobca dodáva vo farbe karosérie.
My sme do redakčného testu prijali verziu Combo Life GS 1.5 CDTi 8AT s doplnkovou príplatkovou výbavou, ako panoramatickým strešným oknom za 900 € či bezkľúčovým odomykaním a štartovaním PEPS, ktoré je zahrnuté v pakete Techno Plus za 800 €. Tá obsahuje aj bezdrôtovú nabíjačku mobilu, 230 V zásuvku a 5 režimov trakcie.
Je MPV lepšie ako SUV?
Keď príde reč na ideálne rodinné auto, názory ľudí sa začnú rozchádzať. Niektorým stačí hatchback alebo nízke kombi, iní potrebujú veľkopriestorové SUV. Kategória MPV sa akoby vytráca z hľadáčika, pritom je šikovnou kombináciou SUV a kombi.
Opel Combo Life na prvý pohľad evokuje pocit, že má bližšie k SUV, pretože má vysokú karosériu, vysokú kapotu a predovšetkým vyšší posed. Na rozdiel od SUV má však aj vysoký strop a pomerne nízku podlahu, vďaka čomu je nastupovanie aj vystupovanie celkom pohodlné aj pre seniorov. Alebo aj pre tých, ktorí majú tretí deň po tréningu nôh.
Interiér: Všetko, čo potrebujete, je tu na dosah
Keď sa do Combo Life posadíte ako vodič, upúta vás moderný štvorramenný volant a dvojica jasných displejov. Oba majú uhlopriečku 10 palcov, vysoké rozlíšenie a prehľadné grafické vypracovanie. Farebnú schému systému si môžete zmeniť a jas displejov sa prispôsobuje okolitým svetelným podmienkam, takže sa vyhnete priebežnému nastavovaniu.
Stredový tunel je obrovský a asi najviac evokuje pocit, že sedíte v SUV. Minimalistický ovládač prevodovky by síce mohol byť aj inde, aby nezaberal miesto zbytočne, aj napriek tomu tu ostáva veľa priestoru na odkladanie predmetov.
Väčší 7″ mobil sa do bezdrôtovej nabíjačky zmestil len-tak-tak. Ale predsa. Pre vodiča a spolujazdca sú tu aj dva USB konektory na nabíjanie.
Prečo ideálne rodinné auto? Pre toto!
O pripútavaní detí do detských sedačiek môžeme na Combo Life spraviť ódu; do veľkej miery aj vďaka veľkorysej šírke zadných sedadiel, ktoré robia zapnutie bezpečnostného pásu cez detskú sedačku celkom jednoduchým.
Užitočným doplnkom modelu Combo Life je vybavenie zadnej časti interiéru. Sediaci na krajoch majú k dispozícii vyklápacie stolčeky na zadnej strane predných sedadiel s nápojovým držiakom.
Môžete sem umiestniť aj tablet a sledovať počas cesty film, o nabíjanie sa postará nabíjací USB konektor na stredovom tuneli. Zadní pasažieri vlastné výduchy klimatizácie s elektrickým ovládaním sily ventilácie a odkladací priestor v textílnom vrecku. Nezabudnime tiež na obrovský odkladací priestor na strope pozdĺž celej kabíny. Užitočná vecička nielen na hračky.
Ako jazdí Opel Combo s naftovým motorom?
Motorizácia 1.5 CDTi s 8° automatickou prevodovkou je tým najlepším, čo vie Opel Combo Life ponúknuť. Z hľadiska výkonu, efektívnosti aj komfortu.
Motor sa v rámci možností vznetového princípu prejavuje kultivovane, disponuje dobrou pružnosťou a pocitovo dobre zaberá odspodu. Krútiaci moment 300 Nm je dostupný od 1 750 ot./min. a logika radenia automatickej prevodovky ho pri pokojnej jazde zbytočne nepodtáča.
V meste máme z naladenia motora a prevodovky dosť dobrý dojem, dokonca jednotlivé preradenia a podradenia nebadať. Len pri prudkej akcelerácii systém občas akoby chvíľu váhal, a buď necháva otáčky príliš nízke, inokedy ich necháva vystúpiť nápadne vysoko. Na diaľnici 8. prevodový stupeň oceníte. Otáčky motora sú pri 130 km/h v optimálnom spektre, teda s potenciálom na fajn spotrebu, zároveň pripravené na predchádzanie.
Je Opel Combo Life dobré auto?
Takže, Opel Combo Life nepochybne je rodinné auto, ale jeho potenciál presahuje do sveta úžitkových vozidiel. Za priaznivé stránky považujeme veľkorysé priestorové pomery, praktické doplnky v interiéri vpredu aj vzadu, obrovský batožinový priestor a výkonné LED svetlá. Za nedostatok považujeme citeľné šetrenie nákladov v interiéri, ktoré sa prejavili na tvrdších plastových plochách, a tiež pomalšie reakcie infotainmentu. Často nás tiež obťažoval hláškami, ktoré prekrývali obraz z kamery pri cúvaní.
Suma sumárum, Opel Combo Life by ste mali mať v hľadáčiku, keď sa rozhodujete o kúpe nového rodinného auta a záleží vám na ako na cene, tak praktickom charaktere.
Technické údaje Opel Combo Life GS 1.5 CDTi 96 kW 8AT | |
Rozmery (dך×v) | 4403×1848×1812 mm |
Rázvor | 2785 mm |
Rozchod kolies vpredu/vzadu | 1553 / 1567 mm |
Svetlá výška podvozka | 155 mm |
Rozmery batožinového priestoru (dך×v) | 930×1149×1200 mm |
Objem batožinového priestoru | 597/983/2126 dm^3 |
Motor a prevodovka | naftový, preplňovaný, 4 valce, 1499 cm^3, 8-stupňová automatická prevodovka |
Max. výkon | 96 kW / 131 k pri 3750 ot./min. |
Max. krútiaci moment | 300 Nm pri 1 750 ot./min. |
Akcelerácia 0-100 km/h | 11,4 s |
Max. rýchlosť | 184 km/h |
Spotreba a emisie (WLTP) | 6,6-4,6 l/100 km, 155-145 g CO2/km |
Zadné sedadla sú kolmé a úzke.
Nevhodne na rodinne využitie.
myslím si opak, pri ceste do Chorvátska (4 dospelí, 1 dieťa) si všetci pasažieri pochvaľovali pohodlie, aj tí na zadných sedadlách