Festival rýchlosti v Goodwoode bol verejným debutom superšportu Alfa Romeo 33 Stradale. Všetkých 33 exemplárov je vypredaných, v pomere 70:30 v prospech benzínového vidlicového šesťvalca oproti elektrickej verzii. Šéf dizajnu Alejandro Mesonero-Romanos prezradil, čo je ďalej na jeho zozname.
Alejandro Mesonero-Romanos Aguilar, narodený v Madride v roku 1968, je španielsky automobilový dizajnér. Funkciu riaditeľa oblasti dizajnu španielskej automobilovej spoločnosti SEAT zastával do októbra 2020. Následne sa vrátil do skupiny Renault, aby riadil dizajn Dacie. O rok neskôr však z francúzskej firmy odišiel a stal sa šéfom dizajnu v Alfa Romeo.
Pre britský Top Gear Alejandro Mesonero-Romanos zodpovedal na množstvo zaujímavých otázok, čím aj naznačil, čo môžeme v budúcnosti od talianskej značky očakávať.
V rozhovore spomenul, že niekedy je náročnejšie vytvoriť bežné sériové auto ako drahý superšport typu 33 Stradale. Je to najmä kvôli tomu, že pri drahej limitke nie je potrebné sa obmedzovať, pretože nemusí uspokojiť potreby množstva ľudí a taktiež nie je potrebné šetriť, ako pri bežných vozidlách.
Výzvy pri navrhovaní elektromobilu a spaľovacieho motoru
Mesonero-Romanos tiež uviedol, že obmedzenia dizajnu v navrhovaní elektromobilu a spaľovacieho vozidla sú veľmi podobné, pretože aj elektromobil musí mať na karosérii zakomponované chladenie pre batérie. Ako však hovorí, z hľadiska dizajnu je jednoduchšie začať projekt s vedomím, že výsledok bude obsahovať elektromotor s batériami alebo klasický spaľovací agregát.
Alejandro Mesonero-Romanos neplánuje s projektami, ako je 33 Stradale, skončiť
Pred tromi rokmi začali vyrábať auto, ktoré bolo pre nich charakteristické. „Nerobíme to preto, aby sme to urobili raz a potom skončili,” povedal šéfdizajnér Alfa Romeo. „Budeme pokračovať v takýchto projektoch, pretože máme históriu, máme technológiu a ukázali sme, že sme schopní to urobiť aj s naším malým tímom zanietených ľudí.”
Vždy je čo vylepšovať
Dojazd pri elektromobiloch je horúca téma dnešnej doby. Odporcovia elektromobilov argumentujú, že dojazd elektrických áut je tragický oproti spaľovákom a nabíjanie trvá príliš dlho. Alejandro Mesonero-Romanos tvrdí, že v budúcnosti, aj keď bude k dispozícií efektívnejšia technológia a lepšie batérie, vždy sa budú hľadať spôsoby, ako dojazd predĺžiť.